• BIST 97.717
  • Altın 144,143
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 12 °C

Lufthansa “SCORE” ile karını katladı

Lufthansa “SCORE” ile karını katladı
Lufthansa Grubu 2012 cirosunu yüzde 4.9 artışla 30.1 milyar Euro’ya yükseltti. SCORE Programı sayesinde ilk yıl içinde 618 milyon Euro kazanç artışı sağlandı.

 

İşletme kârı artan yakıt giderleri nedeniyle yüzde 36.1 oranında gerileyerek 524 milyon Euro oldu. 
 
Lufthansa Şirketler Grubu geçtiğimiz yıl içinde cirosunu yüzde 4.9 oranında artışla 30.1 milyar Euro düzeyine yükseltti. İşletme kârı 2012 yılında 524 milyon Euro ile –bir önceki yıla kıyasla -  yüzde 36.1 oranında gerilemiş oldu.  2011 yılında 13 milyon Euro zarar gösteren Şirketler Grubu, Amadeus IT Holding S.A hisselerinin ve zarardaki British Midland Ltd şirketinin satılması ve bu satışların bir kereye mahsus olmak üzere bilançoya yansıması nedeniyle 2012 yılında  990 milyon Euro kâr sağladı. 
 
Lufthansa Yönetim Kurulu başkanı Christoph Franz 2012 yılı bilançosunun açıklanması dolayısıyla Frankfurt kentinde yapılan toplantıda  SCORE Programı'nı şu sözlerle anlattı: “Geleceğe yönelik SCORE programı ile belki de Lufthansa tarihinin en önemli değişim programını başlatmış bulunuyoruz. Maliyetlerin düşürülmesine ve kârlılığın artırılmasına yönelik önlemlerin yanısıra stratejik açıdan önemli dev projeler hayata geçirilmiş bulunuyor. 
 
Yeni Germanwings, ayrıca Austrian Airlines' ın güçlendirilmesi ve personel, satın alma ve finans alanındaki faaliyetlerin birleştirilmesi de bu kapsamlı girişimler arasında yer alıyor. SCORE Programı  ile kapsamlı yatırım planlarımız için gerekli olacak finansal temeli oluşturuyoruz.  Lufthansa ‘ yı güçlendirmek ve Avrupa'nın lider havayolu olarak ulaştığımız konumu daha da geliştirmek istiyoruz. Tüm faaliyet alanlarımızda kârlılığımızı belirgin şekilde artırmayı hedefliyoruz.”
 
SCORE İLE GİDERLER AZALDI
 
Lufthansa Şirketler Grubu uygulamaya koymuş olduğu SCORE Programı çerçevesinde gelirlerin artırılması ve giderlerin kısıtlanmasına yönelik olarak 800 dolayında önlemi hayata geçirmiş bulunuyor. Programın uygulamaya konulduğu ilk yıl içinde   618 milyon tutarında bir kâr artışı elde edildi . Bu rakam planlanan hedefin yaklaşık 300 milyon Euro üzerinde bulunuyor.  Satın alım işlemlerinde sinerji potansiyelleri oluşturulması, Şirketler Grubu bünyesindeki havayolu şirketlerinin sefer planlarının daha uyumlu hale getirilmesi, kapasitelerin daha iyi kullanılması veya idari alanda daha etkin süreçler başlatılarak personel giderlerinin azaltılması gibi önlemlerin yanısıra,  SCORE Programı'nın uygulamaya konulmasından çok daha önce başlatılmış olan –Lufthansa İtalia havayolu şirketinin kapatılması gibi - bazı önlemlerin sonuçlarının ancak 2012 yılında alınmaya başlanmış olması da elde edilen başarıda belirleyici rol oynuyor. Deutsche Lufthansa AG Finansman ve Havayolu Hizmetleri yönetim kurulu başkanı Simone Menne 2012 yılı bilançosunu şu sözlerle değerlendiriyor: “Lufthansa Şirketler Grubu zorlu bir piyasa ortamında sağlam bir finansal sonuç elde etmeyi başardı. Geleceğe yönelik SCORE Programı uygulamaya konulduğu ilk yıl içinde finansal sonuca 618 milyon Euro katkı sağladı. Ancak faaliyet kârımız –bir önceki yıla kıyasla – belirgin şekilde gerilemiş bulunuyor. Bu nedenle SCORE Programı'nı 2013 yılında da sürdürmeyi ve faaliyet kârımızı tekrar artırmayı hedefliyoruz.”
 
FAALİYET KARI 65 MİLYON AVRO
 
Şirketler Grubu kârının belirgin şekilde gerilemiş olması, yakıt giderlerinin –bir önceki yıla kıyasla – 1.1 milyar Euro artış göstermiş olmasından kaynaklanıyor. Yakıt giderlerindeki artış  grup  bünyesindeki tüm havayolu şirketlerini olumsuz yönde etkilemiş bulunuyor: Havayolu taşımacılığı alanındaki faaliyet kârı –bir önceki yıla kıyasla – yüzde 26.1 oranında gerileyerek 258 milyon Euro düzeyinde kaldı. Şirketler Grubu bünyesindeki en büyük havayolu şirketi olan Lufthansa Passage  ise yılı 45 milyon Euro operasyonel zararla tamamladı. Dolayısıyla faaliyet kârı -  bir önceki yıla kıyasla -  161 milyon Euro azalmış oldu. SWISS –bir önceki yıla kıyasla – 68 milyon Euro kayıpla 191 milyon Euro faaliyet kârı elde etti. Austrian Airlines ise faaliyetlerini daha düşük maliyetli Tyrolean Airways platformuna aktarmış olduğu için 2012 yılında kazancını  –bir önceki yıla kıyasla - 127 milyon Euro artırarak yıl sonu itibariyle 65 milyon Euro faaliyet kârı elde etti. Lufthansa Şirketler Grubu'nun  lojistik alanındaki kârı –bir önceki yıla kıyasla – 145 milyon Euro gerileyerek 104 milyon Euro düzeyinde kaldı.
 
ANA FAALİYETLER GÜÇLENDİ
 
Christoph Franz uygulamaya konulan SCORE Programı'nın şirketler grubunun ana faaliyet alanını güçlendirdiğini ifade ederek, program kapsamındaki ilk önlemlerin 2012 yılı içinde uygulamaya geçirildiğini ve halen hazırlık aşamasında bulunan diğer önlemlerin de hızla uygulamaya konulacağını belirterek şu açıklamayı yaptı: “Filomuzun 239 adet yeni uçakla modernize edilmesi de bu önlemler arasında yer alıyor. Sadece bu yıl içinde 34 uçağımızı yakıt verimliliği daha yüksek olan ve daha az ses kirliliği oluşturacak yeni nesil uçaklarla değiştimiş olacağız. 2013 yılında faaliyet  kârımızın büyük bölümü Lufthansa Grubu bünyesindeki yolcu ve kargo uçaklarıyla sağlanmış olacak.” Lufthansa Grubu'nun kapsamlı stratejik yapısı finansal sonucu olumlu yönde etkilemiş bulunuyor: Hizmet ağırlıklı faaliyet alanlarında –bir önceki yıla kıyasla – daha yüksek bir faaliyet kârı elde edildi. Lufthansa Technik 2012 yılını 318 milyon Euro (+ % 23.7)  faaliyet kârı ile tamamlarken, LSG SkyChefs 97 milyon Euro (+ .1), Lufthansa Systems ise 21 milyon Euro (+.5) kâr elde etti.
 
Christoph Franz bu yıl münferit proje ve önlemlerin başarılı bir şekilde uygulamaya geçirilmesi için gayret göstereceklerini, dolayısıyla  2013 yılının gerek şirketler gerekse tüm çalışanlar için  zorlu ve iddialı bir yıl olacağını belirterek, yeniden yapılanma ve proje giderlerinin bu yılki finansal sonucu olumsuz yönde etkileyebileceğini ifade ediyor. Christoph Franz ayrıca yakıt fiyatlarının yüksek düzeyde kalacağını ve hava taşımacılığı alanındaki koşulların ağırlaşacağını tahmin ediyor. 
 
Küresel ekonomide bazı belirsizliklerin hakim olduğunu ve Avrupa'da krizin henüz tümüyle atlatılmamış olduğunu da vurgulayan Christoph Franz,  Lufthansa Şirketler Grubu'nun buna rağmen 2013 yılında daha yüksek bir faaliyet kârı beklediğini belirtiyor: “SCORE Programı geçtiğimiz yıl içinde ciddi ilerleme sağlayarak ilk olumlu sonuçlarını göstermeye başladı. Hedefimiz değişmedi. SCORE Programı sayesinde asgari 2.3 milyar Euro faaliyet kârı elde etmeyi ve bununla Avrupa havacılık sektöründeki değişim sürecini hızlandırmayı ve sektörümüze katkı sağlamayı amaçlıyoruz.”
 
2012 YILI RAKAMLARI
 
Lufthansa Şirketler Grubu 2012 yılında cirosunu yüzde 4.9 artışla 30.1 milyar Euro düzeyine yükseltti. Bilet satışlarından elde edilen gelir yüzde 4.3 oranında artışla 24.8 milyar Euro oldu. Şirketler Grubu'nun faaliyet gelirleri söz konusu dönem içinde yüzde 5.9 oranında  yükselerek 33.0 milyar Euro' ya ulaştı. İşletme giderleri ise geçtiğimiz yıl içinde yüzde 4.3 artışla 31.7 milyar Euro düzeyine yükseldi. Bunun en önemli nedenini –bir önceki yıla kıyasla – 1.1 milyar Euro artışla toplam 7.4 milyar Euro' ya ulaşan yakıt giderleri oluşturdu. Dolayısıyla yakıt giderlerinde yüzde 17.8 oranında artış kaydedilmiş oldu. Fiyat güvencesi stratejisiyle elde edilen 128 milyon Euro katkı da bu rakama dahil edilmiş bulunuyor. Uçuş sayısının azaltılmış olmasına rağmen vergi ve harçlar –bir önceki yıla kıyasla - yüzde 3.3 oranında yükseldi. 
 
Lufthansa  Grubu'nun  2012 yılı faaliyet kârı –bir önceki yıla kıyasla – 296 milyon Euro azalarak  524 milyon Euro düzeyine geriledi.   Şirketler Grubu kârı ise 1 milyar Euro'nun üzerinde bir artışla 990 milyon Euro olarak açıklandı. Hisse başına düşen kâr 2.16 Euro düzeyine yükseldi. Amadeus IT Holding S.A hisselerinin satışından elde edilen 623 milyon Euro finansal sonucu olumlu yönde etkiledi. Bir önceki yılın bilançosu, satılan British Midland Ltd şirketine ait 285 milyon Euro'luk zararı da içermekteydi.
 
Lufthansa 2012 yılında 2.4 milyar Euro tutarında yatırım gerçekleştirdi. Bunun 2 milyar Euro' luk bölümü filonun modernizasyonu için harcandı. Operasyonel cashflow 2.8 milyar Euro, serbest cashflow (net yatırımların düşülmesinden sonra elde ediline operasyonel cashflow) 1.4 milyar Euro oldu. Şirketler Grubu 2012 yılı için net kredi borçlarını 2 milyar Euro olarak açıkladı. Öz sermaye oranı yüzde 29.2 düzeyinde bulunuyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim