• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 21 °C

Lugela gemisi Yasin C taktiğini uyguladı

Lugela gemisi Yasin C taktiğini uyguladı
Korsanların ele geçirdiği Yunan bandıralı Lugela, Türk gemisi M/V Yasin C kaptanının taktiğini uygulayarak korsanların elinden kurtulmayı başardı.

YASİN C' NİN KAPTANI ÖRNEK OLDU

Korsanların ele geçirdiği Yunan bandıralı Lugela, Türk gemisi M/V Yasin C kaptanının taktiğini uygulayarak korsanların elinden kurtulmayı başardı.

Aden Körfezi'nde korsan saldırılarının artışa geçtiği eylül ayında korsanların ele geçirdiği ilk gemi Yunan Bandıralı 4.281 DWT'lik Lugela adlı gemi oldu.

Birleşmiş Milletler donanması, geçen hafta kaçırılan ve 12 personelin bulunduğu Lugela adlı geminin 24 saat içinde korsanlar tarafından terk edildiğini bildirdi.

Korsanların gemiyi serbest bırakmalarının nedeni ise gemi personelinin, yeterli kumanya ile kendini makine dairesine kapatması ve geminin makinelerini durması olduğu açıklandı.

Benzer taktiği ilk olarak nisan ayında kaçırılan Yasin C adlı bir Türk gemisinin personeli yapmış ve korsanların elinden kurtulmayı başarmışlardı. Fakat korsanlar ayrılmadan önce geminin köprüüstünü bombalayarak gemiye oldukça ciddi hasar vermişti. Birçok şirket deniz haydutlarından korunmak için çeşitli yöntemler kullanıyor; gemide silahla donatılmış koruma görevlendirilmesi, dikenli tel, kuklalar, yangın hortumları ve güvertede atmaya hazır bulunan petrol bidonları bu yöntemlerden bazıları.

Kaçırılan geminin maliyeti 10 milyon doları buluyor

Londra merkezli araştırmacılık şirketi Clarkson analisti Martin Stopford, bir rapor hazırlayarak Somali kıyılarındaki korsanlık faaliyetlerinin ticari bir iş haline geldiğini ve bu faaliyetlerin, Çin'in demir cevheri ithalatından hızlı büyüdüğüne dikkat çekti.

Stopford'a göre ortalama fidye tutarları 2 milyon dolardan 4 milyon dolara kadar çıktı. Fidye pazarlıkların sürdüğü 3 ay boyunca gemilerin kira kayıpları, kargo ziyan ve zararları, geminin bakımları eklendiğinde korsanların bir gemiye maliyeti 10 milyon dolara kadar çıkıyor.

Son iki yılda kaçırılan 48 ticari gemi ve yaklaşık bin 500 gemiadamı korsanlar tarafından rehin olarak alıkonmuş. Afrika'nın batısında petrol arama ve üretim işleri yükselişini sürdürürken, petrol şirketleri ve tedarikçilerin personelinin kaçırılmaları da aynı oranda artış gösteriyor. Bu olayların Afrika'nın diğer yakasında yani Somali gölgesindeki gemi kaçırma ve rehin alam olaylarını da teşvik ettiği söyleniyor."

Kaynak: Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim