• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 20 °C

Lüks marka otomobil satışı tavan yaptı

Lüks marka otomobil satışı tavan yaptı
Çin, Rusya, Brezilya ve Türkiye gibi gelişen piyasalardaki hızlı büyüme trendi lüks marka tüketimini çılgın boyutlara ulaştırdı.

LÜKS OTO SATIŞLARI TAVAN YAPTI

Çin, Rusya, Brezilya ve Türkiye gibi gelişen piyasalardaki hızlı büyüme trendi lüks marka tüketimini çılgın boyutlara ulaştırdı.

Tam tersine, gelişen piyasalarda artan kişi başına gelire paralel olarak lüks marka tüketimi çılgın boyutlara ulaştı. Bir dönem ABD ve Avrupa'da pazar paylarını ve net cirolarını artıran, satış rekorları kıran birbirinden ünlü lüks markalar artık rotayı kendi anavatanlarından gelişen ülkelere çevirdi. Büyüme stratejilerini alım gücü her geçen gün artan Çin, Rusya, Brezilya, Türkiye gibi dev ekonomilere göre belirleyen ve bölgede ardı ardına mağazalar açan lüks markalar geçen yıl krize meydan okudu. Geçen yıl Çin, dünyadaki lüks ürünlerin yüzde 15'ini tek başına tüketti. Yüz milyarlarca dolarlık pazar, markaların iştahını kabartıyor.

Ferrari tarihi satış gerçekleştirdi

İtalyan lüks spor otomotiv markası Ferrari, 2010'da tüm dünyada 6 bin 573 adet araç satışı gerçekleştirerek, tarihinin en yüksek satış sonucuna imza attı. Araçların 23'ü Türkiye'de satıldı. Bir önceki yıla göre yüzde 5'den daha fazla bir performansla satışlarını artıran Ferrari, satışların yüzde 87'sini oluşturan California ve 458 Italia modelleriyle bu rakamı yakaladı. 2010'da kârını 303 milyon euroya yükselten Ferrai, yine geçtiğimiz yıl yüzde 7.9 artışla 1.9 milyar euro gelir elde etti.

Louis Vuitton net kârını % 73 artırdı

Fransız lüks tüketim markası Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), 2010'da net kârını yüzde 73 artırarak 3.03 milyar euroya yükseltti. Louis Vuitton, Givenchy, Celine, Dior, Ruinart, Moet, Chandon, Dom Perignon ve Hennessy gibi 60 farklı markayı bünyesinde barındıran LVMH, saat ve mücevher satışları 2010'da bir önceki yıla göre yüzde 29, deri satışları yüzde 20, parfüm ve kozmetik satışları ise yüzde 12 arttı.

RALPH LAUREN

ABD'li lüks markalardan Ralph Lauren 3'üncü çeyrekte kârını yüzde 52 artırarak rekor kırdı. Kadın, erkek ve çocuk ürünlerindeki gelirini bir önceki yıla göre yüzde 24 artıran ünlü marka, 1.49 milyar dolarlık gelir elde etti.

BMW bir ayda 105 bin araç sattı

OCAK ayında Mini ve Rolls-Royce marka dahil olmak üzere 105 bin araç satan Alman otomotiv üreticisi BMW, önceki yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 28 artırdı.

Mercedes

Ünlü Alman otomotiv üreticisi Mercedes de lüksten vazgeçmeyenlerin tercihi olmaya devam ediyor. Çin'deki lüks otomotiv trendini arkasına alan Mercedes geçtiğimiz ay satışlarını yüzde 23 artırarak 82 bin 700 araç sattı. Alman markasının Çin'deki satışları ocakta yüzde 87 artarak 15 bin 600'e yükseldi.

Hugo Boss'un geliri yüzde 30 arttı

Net satışlarını son çeyrekte yüzde 24, gelirini ise yüzde 30 artıran Alman markası Hugo Boss, 2010'da 2.4 milyar dolarlık bir satış rakamına ulaştı.

Christian Dior

Lüks Fransız markası Christian Dior'un net kârı da bir önceki yıla göre 2010'da yüzde 81 artarak 1.71 milyar dolara yükseldi. Geçen yılki gelirlerini yüzde 19 artarak 28.4 milyar dolara çıktı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim