Lüks sınıfını 'konforlu ekonomi'yle tanıştırdı
Yılın ilk dört ayında dizel tercihi yüzde 59 düzeyinde gerçekleşti. Bu eğilim, premium olarak bilinen lüks markalar için de küçük hacimli dizel motor sunumunu kaçınılmaz hale getiriyor. Volvo, kücük hacimli dizel motora sahip DRIVe motorları, S60, V60 ve S80 modellerinde Powershift otomatik şanzımanla bir araya getirdi. Marka, lüks sınıfta bu modellerle segmentlerinde bir ilk olma özelliği taşırken satışlarını da artıracak. Türkiye pazarında 2012'de geçen yıla göre yüzde 10-15 daralma beklentisi olmasına rağmen Volvo, yüzde 20 büyüme ile yıl sonu satışlarını 5 bin 600 adete ulaştırmayı hedefliyor.
Volvo Otomobil Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, satışların yüzde 55'inin DRIVe Powershift modellerinden oluşacağını, S60 ve V60 satışlarında bu oranın yüzde 80'in üstüne çıkacağını söyledi. Yeni modellerimizin de etkisiyle 2012'de lüks segmentteki pazar payını yüzde 12'ye yükseltmeyi planladıklarını anlatan Eckardt, lüks otomobillerin yüzde 47,6'sını 1.6 lt, yüzde 58,4'ünü dizel ve yüzde 87,6'sını ise otomatik şanzımanlı modellerin oluşturduğunu, müşteri beklentilerinin bu yönde arttığını dile getirdi. Eckardt, premium orta ve üst sınıfta 1.6 lt'lik silindir hacmi, dizel ve otomatik şanzıman üçlüsünü bir arada sunan ilk üreticinin Volvo olduğunu ifade etti. Volvo S60, V60 ve S80'in, altı ileri Powershift otomatik şanzımanla donatılmış 1.6 lt 115 begir gücündeki DRIVe Powershift modelleri, manuel şanzımanla aynı performansı ve yakıt tüketimi değerlerini sağlayabiliyor. S60 DRIVe Powershift 100 km'de ortalama 4,3 lt'lik tüketimi sergiliyor. Üst orta sınıftaki Volvo S80 ise sadece 4,5 lt/100 km'lik yakıt tüketim değeri ile yetiniyor. S60 ve V60 DRIVe Powershift 92 bin TL'den, S80 ise 112 bin TL'den başlayan fiyatlara sahip.