• BIST 9685.43
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 31 °C

Lüksün en iyi müşterisi zengin Çinliler

Lüksün en iyi müşterisi zengin Çinliler
Fason üretimin merkezi Çin'de 900 bin ultra zengin, tercihini 'Made in China' yerine Avrupalı markalardan yana kullanıyor.

Lüksün en iyi müşterisi zengin Çinliler

Fason üretimin merkezi Çin'de 900 bin ultra zengin, tercihini 'Made in China' yerine Avrupalı markalardan yana kullanıyor.

Bunu fırsat bilen ünlü markalar da Çin için özel üretim gerçekleştiriyor. Alman BMW sınırlı sayıda üretilen turuncu metalik M3 Tiger'ı Çinli lüks düşkünleri için üretti. Yine Fransız çanta üreticisi Chloe, sınırlı sayıda üretilen Marcie el çantasını sadece bu pazara sundu.Farkını ortaya koymak isteyen Çinli zenginler, 'Made in China'dan uzak duruyor. Söz konusu kişiler, çantadan cep telefonuna hatta arabasına kadar hemen her şeyini taklit ve kalitesiz ürünlerin merkezi olarak anılan Çin'den değil de Avrupa'dan almayı tercih ediyor. Bunu fırsat bilen dünyanın gözde markaları da Çinli milyonerler için kolları sıvadı. Ünlü Fransız markası Chloé, Çin'deki beşinci yılını kutlamak için sınırlı üretimle Marcie el çantasını yine bu pazar için üretti. Zarif tasarımların ön plana çıktığı çantaların fiyatları 210 dolarla 1130 dolar arasında değişiyor. Dünyanın en büyük 2. ekonomisi olan Çin, lüks tüketimde de Japonya'dan sonra ikinci sırada yer alıyor.

Çin'de modern ekonominin başkenti olarak nitelendirilen Şanghay'ın, Huay Hay Caddesi, Şin Tiyendi'si, Hongçiyav'ı üst düzey gelire sahip Çinlilerin ilk adresleri arasında. Batılı firmalar için Çinli tüketiciyi ele geçirmenin en önemli yoluysa onların değişen alışkanlıklarını gözden kaçırmamaktan geçiyor. Bu yüzden büyük markalar da Çinlilerin duygusal bağ kurabilecekleri onlara aidiyet hissi uyandıran ürünlerin üretimini gerçekleştirmeye başladı. Apple'ın Şanghay'daki mağazasında çalışanlar üzerlerinde Çince, 'Kaliforniya'da tasarlandı, Çin için üretildi' yazan kırmızı tişörtler bunun bir göstergesi.

Çin'e özel üretim gerçekleştiren firmalardan Levi's, DENIZEN Jeans markasıyla, direkt Çinli tüketiciyi hedefliyor. Zaman'ın haberine göre fiyatları 40-60 dolar arasında değişen bu ürün bugün özellikle Çinli gençlerin tercihi. Diğer taraftan Dior'un en pahalı telefonu Shanghai Blue Telefonu, bugün kendine sadece Şanghay mağazasında yer buldu. Fransa'da tasarlanan ultra-lüks telefon saf safirden üretiliyor. Hermes ise Çin markası Shang Xia; lüks mağazasında Çin kültüründen esinlenerek tasarlanmış hazır-giyim ürünleri ve dekoratif sanatsal objeleri satıyor. BMW de bu furyadan geri kalmadı ve özel üretime geçti. BMW, Çin ay takvimine göre Kaplan yılına denk gelen bir dönemde, M3 modelinin Çin'deki 25. yılını kutlamak için, sınırlı üretim olarak, turuncu metalik M3 Tiger'ı piyasaya sürdü. 30 adet tasarlanan arabanın fiyatı 125 bin Euro. Louis Vuitton marka çanta, Cartier el saati, Dior parfüm gibi fiyatı bin veya on bin doları aşan lüks mallar, Çin'de 30 yaşın altındaki gençler tarafından ilgi görüyor. Diğer taraftan Çin'de lüks tüketimi daha çok genç erkeklerin gerçekleştirmesiyse dikkat çekici. Dünya Lüks Mal Derneği tarafından yayımlanan 2010- 2011 Yılı Raporu'nda, önümüzdeki 3-5 yılda, 25-30 yaşları arasındaki tüketicilerin lüks mallara gösterdikleri rağbetin, bu piyasadaki başlıca güç haline geleceği tahmin edildiğini ortaya koyuyor. Çin'de alınan hediyelerde de lüks ön plana çıkıyor. Devlet birimlerinden alıcı firmalara kadar gidilen her yerde bir hediye getirmek her şeyi kolaylaştıran bir durum. Lüks burada da kendini gösteriyor. Lüks çantalar, cüzdanlar, takı aksesuarları, lüks kalemler en çok tercih edilen ürünler. 2008 krizinden sonra dünyada lüks tüketim adına dünyada yüzde 35'lik bir düşüş gerçekleşirken Çin'de yüzde 5'lik bir düşüş gerçekleşmesi ülkenin lükse olan düşkünlüğünü de gösteriyor. O dönemde birçok firmanın krizden etkilenmediğini göstermek için lüks tüketime ve hediyelere yönelmesiyse dikkat çekici. Çin'in ünlü iş, ekonomi ve araştırma dergisi "Hurun Report"un araştırmasında Çin'de bulunan zenginlerin alışkanlıklarına dair önemli ipuçları veriliyor.

Zenginlerin yüzde 50'sinden fazlası emlak, lüks saat ve elmas gibi lüks tüketim malzemelerine yılda 1 milyon yuan (yaklaşık 237 bin 105 TL) harcadığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre yıllık varlıkları 10 milyon yuan (yaklaşık 2 milyon 370 bin TL) üzerinde olan Çinliler yılda ortalama 1 milyon ile 3 milyon yuan arasında harcama yapıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim