• BIST 9524.59
  • Altın 2491.05
  • Dolar 32.5468
  • Euro 34.7226
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 16 °C

Madrid hızlı tren istasyonunda ray değişimi yapıldı

Madrid hızlı tren istasyonunda ray değişimi yapıldı
İspanya Demiryolları tarafından tercih edilen gömülü ray sistemi kullanılan Madrid-Puerta de Atocha İstanyonu'ndaki 5. peron raylarını değiştirdi.

1922 yılında montajı yapılan hat hızlı tren ve konvansiyonel hatlar tarafından oldukça fazla kullanıyordu. Bakım gerektirmeyen istasyon içi gömülü ray uygulaması (ERS), 23 yıl sonra kısa bir Pazar gecesi mesaisiyle yenilendi.

Bakımsız demiryolu hattı: 

20 yıldır fazla süredir kullanılan demiryolu hattındaki ray ömründen dolayı yenilemesi yapılan hat, ray ömrüne bağlı olarak 60 yıldan fazla bir süre hiçbir bakım yapılmadan kullanılabiliyor! Polimer elaslı elastik ray bağlantı malzemesi kullanılan yapım metoduyla, ray hiç bir metal bağlantı elamanı olmadan, beton bir kanalın içinde gömülüyor. Ray aşınmasını önleyen sistemle, özellikle istayon içleri çok temiz bir görünüme sahip oluyor.

Sevilla ve Madrid arasında ADIF tarafından işletilen yüksek hızlı trenler 250 km/saat hızına ulaşabiliyor. Özellikle ana tren istasyonlarında kullanılan ERS çözümüyle ünlü edilon)(sedra firması, elastik gömülü ray sistemini demiryolunun geleceği olarak görüyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim