Maersk, bioyakıt denemelerine başlıyor
Maersk ve Amerikan Donanması ortak yürüttükleri bir çalışmayla, su yosunu bazlı bio yakıtı konteyner gemisi Maersk Kalmar'da deneme kararı aldı.
Avrupa’dan Hindistan'a doğru rotasında ilerleyen konteyner gemisi Maersk Kalmar, Maersk ve Amerikan donanmasının su yosunu bazlı bio yakıtının deneneceği pilot gemi olduğu açıklandı.
Yapılan araştırmalara göre Maersk Kalmar’ı bioyakıt denemesi için ideal hale getiren iki önemli özelliği bulunuyor. Bu özelliklerin ilki 300 metre uzunluktaki konteyner gemisinin test riskini azaltan yedek test motoru olması digeri ise geminin yedek tankları ve geminin özel bio yakıt karıştırıcı ekipmanlı yakıt sistemine sahip olması.
Almanya Bremerhaven'den başlayıp Pipavav Hindistan da son bulacak olan, 6 bin 500 deniz mili ve bir ay sürecek yolculuğu boyunca gemi 30 tonluk bio yakıt kullanacak. Gemide bulunan mühendisler ve mürettebat yüzde yedilik ile yüzde yüzlük yakıt karışım oranlarının hepsini deneyecekler. Bio yakıt takımı ayrıca nitroje oksit (Nox), sülfür oksit (Sox), karbondioksit (CO2) ve yakıt kullanımından oluşan parçacıklı madde verilerini düzenli olarak analiz altında tutacak ve bütün bu yapılan testler sonucunda yeni yakıt sisteminin güç etkinliğinde ve motor kullanımındaki etkileri incelenecek.
Bioyakıt testi A.P. Moller-Maersk grubu içindeki bir çok şirketi bir araya getiriyor. Dünyanın en büyük ticari konteyner taşuyıcısı Maersk Line, en ideal gemi teknolojilerinin gelişimi için çalışan Maersk Maritime Technology ve Amerikan bayraklı gemilerin operatörlüğünü yapan ve yaklaşık 30 yıldır Amerikan donanmasıyla çalışan Maersk Line Limited bu proje için ortak olarak çalışıyor.