• BIST 9079.97
  • Altın 2324.233
  • Dolar 32.3553
  • Euro 34.9392
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

Malaz: Yerli yat üretimi gündeme gelmeli

Malaz: Yerli yat üretimi gündeme gelmeli
Dünyaca ünlü birçok yat markasının Türkiye distribütörlüğünü yapan Concept Marine, dünyanın sayılı yat üreticilerinden Numarine’in distribütörlüğünü aldı.

Malaz: Yerli yat üretimi gündeme gelmeli

Concept Marine’in distribütörlüğünü aldığı Numarine’in Kurucu Ortağı Ömer Malaz, “Yerli otomobilde ısrar ediliyor ama çok güçlü yerli yat markalarına bakılmıyor. Yerli otomobil için hem bir sürü yatırım yapılacak hem de sonrasında birçok parçası için yurtdışından mal girişi olacak. Yatçılık sektörü için bunlara hiç gerek yok. Devlet, sektörümüzün üzerine düşmeli” dedi.

Numarine, distiribütörlük anlaşması ile cirosunu 25 milyon euroya çıkarmayı hedefliyor

Dünyaca ünlü birçok yat markasının Türkiye distribütörlüğünü yapan Concept Marine, dünyanın sayılı yat üreticilerinden Numarine’in distribütörlüğünü aldı. Numarine, bu distrübitörlük anlaşması ile yüzde 25 olan iç pazar payını yüzde 50’ye çıkarmayı, toplam cirosunu da 2 yılda 25 milyon euroya yükseltmeyi hedefliyor. Numarine’i uzun süredir takip ettiklerini söyleyen Concept Marine’in Kurucusu Haluk Gündoğdu, “Numarine, sularda 75 tane teknesi bulunan, tüm dünyada faaliyet gösteren bir şirket. Harika bir marka yaratıldı. Kendileriyle Cannes’taki tekne fuarında tanıştık ve ‘Neden böyle bir işbirliği yapmıyoruz’ dedik. Amacımız Numarine’nin özellikle iç pazara olan yönelme isteğine yönelik çalışmalar yapmak” dedi.

Yerli bir şirket olmalarına rağmen pazarlama faaliyetlerini dışarıdan yönetme kararı aldıklarını belirten Numarine Kurucu Ortağı Ömer Malaz ise, “Avrupa’da yatçılık işinde herkes en iyi bildiği işi yapıyor. Bizde de böyle bir sistem gerekiyordu. Avrupalı pazarlarda satış yapmakta çok zorlanıyor. Bu yüzden yönümüzü Türkiye, Ortadoğu ve keşfedilmemiş pazar olan Latin Amerika’ya çevirdik. 5 yıl içerisinde Numarine’nin cirosunun 100 milyon euronun üzerine çıkarmak istiyoruz” dedi.

Türkiye’de son dönemde yerli otomobil üretiminin gündemde olmasını değerlendiren Malaz, “Yerli otomobilde ısrar ediliyor ama dönüp de Türkiye’de üretim gerçekleştiren çok güçlü yerli yat markalarına bakılmıyor. Yerli otomobil için hem bir sürü yatırım yapılacak hem de sonrasında birçok parçası için yurtdışından mal girişi olacak. Yatçılık sektörü için bunlara hiç gerek yok. Üst kalitede üretim gerçekleştirebiliyoruz. Devlet, bizim sektörümüzün üzerine düşmeli. Vergilerle ilgili ciddi anlamda bir düzenlemeye ihtiyaç var” diye konuştu.

Türkiye’nin dünya yat sektöründe çok önemli bir yere doğru gittiğini belirten Numarine CEO’su Patrik Von Sydow, şirketin hep yurtdışında faaliyet gösterdiği için Türk algısını tam olarak oturtamadığını kaydetti. Sydow, şunları söyledi:

“Krizle birlikte insanlar markaya prim vermekten vazgeçti. Kalite fiyat ilişkisini ön plana aldılar. Önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde Numarine’yi İstanbul merkezli bir şirketmiş gibi tanıtacağız. Devamlı yerli otomobil konuşuluyor ama yerli yatçılık şirketleri çok kuvvetli.”

RANDEVU ALIP İNCELEDİLER 36 TEKNE SİPARİŞİ VERDİLER

NTSR Fuarcılık tarafından düzenlenen 30. Uluslararası İstanbul Shop&Miles Boatshow, Pendik Marinturk İstanbul City Port’ta başladı. Dünyanın ve Türkiye’nin en iyi markalarının ve 3 metreden 50 metreye yelkenli, motor yat ve mega yatlarını sergilediği fuar, önce özel müşteriler için kapılarını açtı. Özel müşterilerin randevulu olarak incelediği lüks yatlara ilgi de yoğun oldu. VIP gününde 4 motor yat sipariş alırken, 12 tekne ve yelkenli satıldı. Fuarın ilk gününde ise 20’nin üzerinde tekne satıldı. Böylece 2 günde fiyatları 30 bin dolar ile 6 milyon euro arasında değişen toplam 36 tekne, yelkenli ve motor yat siparişi alındı. 386 tekne, yelkenli, motor yat ve mega yat tasarımının sergilendiği fuar 24 Ekim’de sona erecek.

Türkiye’deki fonlarını geri çekeceğine dair söylentiler olan Dubaili Dubaili Abraaj Capital, Numarine şirketine 2008 yılında ortak oldu. Ömer Malaz, “Kendileri bizim şirketimiz için henüz yeni bir fon. Türkiye’ye çok güveniyorlar. Türkiye’de de olmak üzere Ortadoğu bölgesinde 12 ayrı marina arazisi satın aldılar. Türkiye’den gideceklerini hiç zannetmiyorum” dedi.

ÖTV’de devi uyandırmayalım

Özellikle lüks tüketimi azaltmak amacıyla yapılan ÖTV zamlarıyla ilgili değelendirmelerde bulunan Ömer Malaz, “Türkiye, lüks tüketim konusunda ciddi bir büyüme kaydediyor. Yapılan ÖTV zamlarının amacı devletin vergi gelirini artırmak diye düşünüyorum. Zamlar, lüks tüketimi çok fazla etkilemez. Henüz yatçılık sektörüyle ilgili bir artırım söylentisi yok. Biz de dillendirmiyoruz ki uyuyan devi uyandırmayalım” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim