• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

Marmaray 18 ayda 75 milyon yolcu taşıdı

Marmaray 18 ayda 75 milyon yolcu taşıdı
Asya-Avrupa arasında deniz altından ulaşım sağlayan Marmaray’ın gördüğü ilgi karşısında, seferler sıklaştırıldı. Günlük sefer sayısı 274’ten 333’e çıkarıldı. Vatandaş ise “Marmaray hayatımızı kolaştırdı, bizim için bulunmaz nimet” diyor.


Asya ile Avrupa kıtaları arasında deniz altından kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlayan Marmaray, kısa sürede İstanbullular’un vazgeçilmezi oldu. Sirkeci Üsküdar arası ulaşımı 4 dakikaya düşüren sistemle bugüne kadar 75 milyon yolcu taşındı. Yolcu sayısı giderek artarak da günde ortalama 180 bin kişiye ulaştı. Yabancı turistler de sisteme yoğun ilgi göstermeye başladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı da bu ilgi karşısında, sefer sıklığını 5 dakikaya çıkardı. Günlük sefer sayısı böylece 274’ten 333’e yükseldi. Dünyanın en önemli projelerinden biri olarak görülen ve Türkiye’nin 153 yıllık rüyası olan Marmaray’ı 7’den 70’e her yaştan vatandaş kullanıyor. İşte “Marmaray İstanbullular için bulunmaz nimettir” diyen yolcuların anlattıkları:

‘VAPUR ARTIK KEYİF İÇİN’

Murat Tekin (24-Öğrenci): Marmaray’a bir dönem yapılan eleştirileri hiç anlamıyorum. Marmaray’ı daha avantajlı olduğu için tercih ediyorum. Üniversite öğrencisiyim. Esenyurt’ta yaşıyorum, Okulum Üsküdar’da. Marmaray’ı her gün kullanıyorum. Daha kullanışlı ve hızlı olduğu için Marmaray’ı tercih ediyorum. Bugün Marmaray’ı eleştiren eleştirmeyen herkes, iki kıta arasındaki yolculuklarında bu sistemi tercih ediyor.

Sabahattin Kara (53-Emekli): Marmaray bulunmaz nimet. Bütün alışkanlıklarımı değiştirdi. Ben Marmaray’dan çok memnunum. Haftada en az iki kez karşıya geçiyorum. Karşıya geçerken de Marmaray’ı tercih ediyorum. Eskiden vapura binerdim. Şimdi sadece keyif yapmak için nostalji olsun diye vapura biniyorum.

Selma Yılmaz (56- Mimar): Marmaray, hayat standartlarını değiştirdi. Eskiden iki-iki buçuk saatte karşıdan karşıya geçerken şimdi bu saatler yarı yarıya indi. Evimize ne zaman geleceğimizi ne zaman gideceğimizi hesap edebiliyoruz. Kendimize daha fazla vakit ayırabiliyoruz.

Ali Şenyurt (38-Esnaf): Kızım Şeymanur’la birlikte Marmaray’a biniyoruz. Eskiden karşıya arabayla geçerdim, şimdi Marmaray’ı tercih ediyorum. Hem zamandan hem paramdan tasarruf ediyorum. Marmaray’a ilk bindiğim sıralarda endişeleniyordum. Zamanla bunu da aştım. Şimdi karşı yakaya geçişlerde ailecek Marmaray’a biniyoruz.

42 İSTASYON BAĞLANACAK

Yüzyıllık tasarım ömrüne sahip olan Marmaray, 9 büyümlüğünde depreme dayanıklı ve 2 dakikalık tren işletme aralığına uygun dizayn edildi. Boğaz tüp geçişi 1.4 kilometrelik uzunlukta, deniz yüzeyinden 55 metre derinlikte inşa edilen Marmaray, banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze ile Halkalı arasındaki 3’ü derin istasyon olmak üzere toplamda 42 adet istasyonun bulunacağı yaklaşık 76,5 kilometrelik parkuru, 105 dakikada kat edecek.

Gebze-Ayrılık Çeşmesi ve Halkalı- Kazlıçeşme arasında yapımı devam eden ve Marmaray’la bağlanacak banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinin 2015 yılı içerisinde tamamlanması öngörülüyor. Avrupa-Asya aksındaki uluslararası demiryolu ulaşım koridoru üzerinde yer alan proje, YHT çekirdek ağı ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projeleriyle de entegre olacak.

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim