• BIST 9623.86
  • Altın 2497.745
  • Dolar 32.5886
  • Euro 34.8498
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 22 °C

Marmaray projesine kardeş geliyor

Marmaray projesine kardeş geliyor
Dünyanın en derin tüneli İstanbul Boğazı'na yapılacak. İstanbul Boğazı'nda 2. tüp geçitin temeli Şubat'ta atılacak. Otomobillere yönelik proje, Asya ve Avrupa'yı deniz altından bağlayacak.

İstanbul’da Marmaray projesine kardeş geliyor

Dünyanın en derin tüneli İstanbul Boğazı'na yapılacak.
İstanbul Boğazı'nda 2. tüp geçitin temeli Şubat'ta atılacak. Otomobillere yönelik proje, Asya ve Avrupa'yı deniz altından bağlayacak.

İstanbul Boğazı'nın altından otomobillerin geçeceği Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nin onay düğümü çözülüyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Lastik tekerlekli tüp geçiş için Yüksek Planlama Kurulu'ndan (YPK) karar çıkmak üzere. Kısa süre sonra temelini atabiliriz" dedi. 2 hafta içinde onayı çıkması beklenen projenin Şubat ayı içinde temelinin atılması bekleniyor. Projenin 5 Ağustos 2008'de yapılan ihalesini Güney Koreli SK ve Türk Yapı Merkezi şirketlerinden oluşan Türk-Kore Ortak Girişim Grubu kazandı.

İhale sözleşmesi; Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü ile ortak girişim grubu arasında Ocak 2009'da imzalandı ve onay için YPK'ya gönderildi. Yapİşlet-Devret modeli ile yapılacak projenin toplam büyüklüğü 1 milyar 75 milyon dolar.

DÜNYANIN EN DERİN SU ALTI GEÇİŞİ

Türk-Kore ortaklığı, onayın ardından en fazla 4 yıl 7 ayda tüp geçişin inşaatını tamamlayacak.
Ortaklık, tüp geçişi 25 yıl 11 ay 9 gün işlettikten sonra DLH Genel Müdürlüğü'ne devredecek. Proje, Avrupa Yakası'nın güney kesiminde Aksaray, Topkapı, Eminönü, Sultanahmet gibi yoğunluğu olan bölgelerden direkt karşıya geçiş sağlayacak. Avrupa yakasında Florya-Sirkeci sahil yolunun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek. Su yüzeyinin 60 metre altından batırma tünellerle yapılan ve sadece trenlerin geçeceği Marmaray, dünyanın en derin su altı geçişini oluştururken; yeni tüp tünel daha derinden geçecek ve delme tünel şeklinde inşa edilecek.

GÜNDE 90 BİN ARAÇ GEÇECEK

Sadece otomobil, küçük otobüs ve minibüs gibi hafif araçların geçiş yapacağı karayolu tünel geçişini günde ortalama 90 bin aracın kullanması öngörülüyor. Ulaştırma Bakanlığı ihalede yıllık 25 milyon araç garantisi verdi. Bu sayı tutturulamazsa farkı Bakanlık ödeyecek. Geçtiği zaman ise fazla araçtan alınan ücretler firma ile bakanlık arasında bölüşülecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim