• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 17 °C

Marport'ta, 10 milyonuncu TEU elleçlendi

Marport'ta, 10 milyonuncu TEU elleçlendi
Özel liman işletmecisi Arkas'ın Ambarlı'da kurduğu konteyner limanı Marport'ta, 10 milyonuncu TEU'nun elleçlenmesi dolayısıyla tören düzenlendi.

Marport'ta, 10 milyonuncu TEU elleçlendi

Özel liman işletmecisi Arkas'ın Ambarlı'da kurduğu konteyner limanı Marport'ta, 10 milyonuncu TEU'nun elleçlenmesi dolayısıyla tören düzenlendi.

Törende konuşan Kalelioğlu, Ambarlı'nın, bir kum iskelesiyken Türkiye'nin en büyük konteyner limanı haline geldiğini belirterek, 2001 yılında başlayıp 2006 yılında tamamlanan modernizasyon ve saha genişletme projesi kapsamında hayata geçirilen ekipman, altyapı ve bilgi sistemleri yatırımları sonucunda 2010 yılı itibariyle yıllık kapasiteyi 2 milyon TEU'ya çıkardıklarını anlattı.

Aldıkları kalite ve mükemmellik modeli belgeleriyle oluşturdukları entegre sistem sayesinde müşterilerine hızlı ve kaliteli hizmet sunmak için çalıştıklarını ifade eden Kalelioğlu, 2010 yılında Marmara Bölgesi'nde yük trafiğinin yüzde 45'ini, Türkiye'deki yük trafiğinin ise yüzde 28'ini yöneten Marport'un pazar lideri konumunda olduğunu vurguladı. Marport'un dünyada ise konteyner terminalleri sıralamasında 53. sırada yer aldığını bildiren Kalelioğlu, ''TEU bazında Türkiye limanlarındaki yük trafiğini gözlemlediğimizde elleçleme rakamlarının 1996 yılından bu yana 6,1 kat arttığı görülüyor. Talebin artış göstermeye devam etmesini öngörüyoruz.

Cumhuriyetimizin 100. yılına denk gelen 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat rakamı hedeflenirken, limanların da buna hazır olması gerektiği inancındayız''
diye konuştu. Kalelioğlu, bundan 10 yıl önce Haydarpaşa Limanı'nda gemiler 10-15 gün beklerken, bugün hangi geminin hangi rıhtıma geleceği ve limandan hangi saatte ayrılacağını verebilecek duruma geldiklerini kaydederek, dünyanın en gelişmiş ekipmanlarını aldıklarını ve Avrupa standardında kullanır duruma geldiklerini vurguladı.

-''DÜNYADA PARMAKLA GÖSTERİLİR DURUMDAYIZ''-

''Dünyada parmakla gösterilir durumdayız'' diyen Kalelioğlu, Marport'un, 2007 yılında OHSAS 18001, ISO 190001 VE ISO 14001 sertifikalarını alarak Türkiye'de kendi alanında belgelenmiş ilk işletme olduğunu, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarını dünya standardında tescillemek adına Türkiye Kalite Derneği'nden (Kalder) 3 yıldız aldığını bildirdi. Çevreyi koruyucu önlemler almaya her zaman özen gösterdiklerini dile getiren Kalelioğlu, ''Çevre kirliliğini önlemek ve enerjiyi daha verimli kullanabilmek adına Batı Terminalinde elektrikli RTG (vinç) kullanımı projesini hayata geçirmek için çalışmalara başladı. Batı Terminalinde elektrikli vinç kullanımına geçerek tüketilen enerji maliyetinin yaklaşık 4'te 1 oranında düşürülmesi planlanmaktadır. Aynı proje 2012 yılı itibariyle Marport'un tüm terminallerinde uygulanmaya başlayacak. Proje yakıt tüketimini sıfıra indiriyor. Maliyeti büyük, geri dönüşü 5 seneyi alıyor. Maliyet değil de çevre düşüncesiyle
yapılan bir yatırım'' diye konuştu. Kalelioğlu, 10 binin üzerinde müşterileri olduğunu, elektronikten gıda maddesine, undan demir çeliğe kadar her şeyin konteynerlerle taşınabildiğini belirterek, şöyle konuştu:

''Artık elle tuttuğumuz her şey konteynerle geliyor. Açık yükler bile artık konteynere dönmeye başladı. Projeler ürettik. Karadeniz Bölgesi'nden gelen açık yükleri konteynere tahliye edip, Hindistan'a ihraç eder duruma geldik. Bunlar hayal edilebilecek şeyler bile değildi. IT konusunda dünyanın en gelişmiş sistemini kullanıyoruz. Bu da daha konteyner gelmeden hangi vincin hangi konteyneri alıp, hangi kamyona koyacağını önceden biliyor. İhracat getiren kamyon kapı girişinde hangi tarafa gireceğini biliyor. Eskiden irsaliye bile yoktu. Kamyon limana gelirken nereye gideceğini bile bilmiyordu. Avrupa ve dünya düzeyinde operasyon ve verimlilik olarak sayılı limanlardan biriyiz.''

-''EN BÜYÜK GEMİ NİSANDA GELİYOR''-

Kalelioğlu, Türkiye çevresinde yatırım planlarının devam ettiğini ifade ederek, Marport'un, Marport Batı Terminalinin 2. rıhtım boyunun 60 metre uzatılarak, mega-carrier gemiler olarak adlandırılan 360 metre boyunda yüksek kapasiteli (14 bin TEU ve üzeri) gemilere daha kolay hizmet verilmesinin sağlanacağını anlattı.

Özgür Kalelioğlu, nisan ayında MSC'nin 14 bin TEU'luk 360 metre civarında bir gemisinin Marport'a yanaşacağını belirterek ''Şimdiye kadar en büyük 9 bin TEU'luk gemiler geldi. İlk kez 14 bin TEU'luk gemi gelecek'' dedi. Bugüne kadar 10 milyon TEU'nun elleçlendiğini ifade eden Kalelioğlu, ''Yan yana koyduğunuzda dünyayı 1,5 kez dönebilecek konteynerleri ifade ediyor.

Bu Türkiye için çok büyük bir rakam değil'' diye konuştu. Ambarlı'nın kapasitesinin belli olduğunu ifade eden Kalelioğlu, bölgede açılacak diğer limanlarla transhipment trafiğinin Ambarlı dışına taşınacağını
anlattı. Kalelioğlu, Kuzey Afrika olayların oranın trafiğini etkilese de genel olarak gözle görülür bir düşüş olmadığını söyledi. Törende, Marport'un 10 milyon TEU'luk yük elleçlemesi gerçekleştirmesinde katkısı bulunan müşterilerine plaket verildi.

Kaynak: Foreks

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim