• BIST 97.533
  • Altın 146,268
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 11 °C

Mazda’dan fantastik dörtlü

Mazda’dan fantastik dörtlü
Mazda giderek artan küçük SUV segmentindeki savaşa, CX-3 modeli ile katılmaya hazırlanıyor. Japon üreticiyi bir adım öteye taşıması beklenen model, 1.5 dizel otomatik ve sürekli dört çeker seçeneklerini pazarda sunan tek model olarak dikkat çekiyor

Yaklaşık 6 yıl önce 2009’da B segmentinde 949 adet SUV modeli satılan Türkiye’de geçen yıl bu rakam 10 bin 673’e ulaştı. Toplam SUV pazarı ise aynı sürede 24 bin 700’den 74 bin 100’e ulaştı. Bir çok marka modellerini hızlı büyüyen bu pazara yoğunlaştırırken Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, B segmentindeki yeni SUV modeli CX-3’ü haziranda Türkiye’ye getireceğini açıkladı. İspanya’nın Barselona şehrindeki model tanıtım toplantısında açıklama yapan Yurdakul, rekabetin giderek kızıştığı pazara 1.5 motor, 4 çeker ve otomatik CX- 3 ile yeni bir soluk getireceklerini belirterek, yeni modelin fiyatının yaklaşık 85 bin lira civarında olacağını kaydetti. Eş zamanlı Türkiye’ye gelecek 1.5 motor, manuel ve 2 çeker model ise yaklaşık 75 bin liradan satılacak. Modeller mayısta İstanbul’daki Autoshow’da tanıtıldıktan sonra satışa çıkacak. Şu ana kadar 200 kişinin bankaya kapora yatırdığı bilgisini veren Nurkan Yurdakul, “C ve B segmentinde sıra yazan kaç marka var? Geçen seneyi bin 300 satışla kapatmıştık. Bu sene CX-3’nin etkisi ile yılı 2 bin 700 civarında bir satışla kapatırız ki sadece CX- 3’den 1.000 satış hedefliyoruz” dedi. Modelin Avrupa toplamında ise 38 bin satması hedefleniyor. Dünyada ise 150 bin satacağı öngörülüyor. Dünyada B segmenti SUV pazarı 2013’te 401 bin civarındaydı. Bu rakamın geçen yıl yüzde 56 artışla 625 bine ulaştığını hatırlatan Mazda Avrupa Sorumlusu Jeffrey Guyton, “2017 sonunda B SUV pazarının 810 binlik satışa ulaşacağını öngörüyoruz. Bu pazarda etkili modelimizle önemli pay sahibi olmayı hedefliyoruz” dedi. 

Mazda 2014’te önceki yıla göre yüzde 5 büyümüştü. Avrupa pazarında ise yüzde 16 büyüyerek 180 bin adetlik satışa ulaşan marka, bu sene 200 binin üzerine çıkmayı hedefliyor. Mazda 2013’e göre karını yüzde 400’ yakın artırarak 1.5 milyar Euro’ya çıkararak dikkatleri üzerine çekmişti. 

1.5’le meydan okudu 

Mazda Avrupa Başkanı Jeffrey Guyton, dünyada 1.5 milyon adet araç satışı yapan Mazda için 2014’te bin 300 araç sattıkları Türkiye pazarının henüz çok küçük bir pazar olduğunu söyleyerek, “Ama yeni 1.5 motorlu modellerimizle Türkiye’de sıçrama yapacağız. CX-3 4 çeker ve 2 çeker modellerimizle Mazda 2 bizi Türkiye’de meydan okuyacağız” dedi. 

Konuyla ilgili Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, “Ancak Mazda 2 Türkiye’deki vergi sistemi sebebiyle rekabetçi olmayacak. Getirmeyebiliriz” deyince, Guyton, “Evet, Türkiye’de vergi sistemi otomotiv sektörü için problem ve kısmen anlaşılabilir. Fakat mevcut hükümet bu vergi sistemini karbon salınımı bazlı düzenleyebilir” ifadelerini kullandı.

Yarisleri Mazda üretecek

Toyota’nın 70 bin adet yeni Yaris’i Mazda’nın Meksika’daki fabrikasında üretilecek. 1.5 motorlu modellerinin üretilmesi için karar alındığı öğrenilirken, üretimin bu yılın ikinci yarısında başlayacağı ve Yaris’lerin Mazda inovasyonu skyactive ile üretileceği bildirildi.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim