Konteyner analisti Alphaliner son açıklamasında, mega konteyner gemisi MSC Fabiola’nın Long Beach limanına gelmesinin, aşırı büyük gemilerin transpasifik rotasında çalışmaya başlamalarının habercisi olmadığını açıkladı.
Liman 12,550 TEU kapasiteli geminin yanaşması hakkında “ Pasifik rotasında çalışan deniz taşıyıcılarının hizmete sunacağı büyük konteyner gemileri zincirinin ilk halkası” yorumunu yaptı. Alphaliner’a göre “yapılan bu hareket düşünüldüğü kadar büyük bir başarı değil.” Bu sözlerinden sonra Kuzey Amerika Limanlarına yanaşmış en büyük geminin sahibi MSC tarafından yapılan bu örneğin diğer uzun yol taşıyıcıları tarafından takip edilmeyeceğini bildirdi.
MSC Fabiola Amerika’nın batı yakasına uğrayan bütün gemilerde yüzde 25 daha büyük olmasına rağmen yalnızca yüzde 70 oranında bir dolulukla Long Beach’e ulaştı ve ilk seyiri dışında başka bir transpasifik rotası için tarih belirlenmedi.
MSC Fabiola yerine MSC 11,600 TEU kapasiteli üç gemiyi Uzak Doğu – Amerikan Batı yakası hattı olan “Pearl Nehri Ekspres” hattına koyacak, bu servis Cenova merkezli MSC’nin Fransız CMA CGM ile ortak olarak hizmet verdiği bir servis ve şu an rotasında üç adet 9,000 TEU kapasiteli gemi ile çalışmakta.
Alphaliner’a göre, taşımacılık şirketlerinin yakın gelencekte Pasifik rotasına 10,000 TEU kapasiteden fazla gemi koyulması beklenmiyor, çünkü o kapasitede bir geminin pasifik rotasında tamamen verim sağlaması henüz mümkün değil.
Dev gemilerin çalışma zorluğunun bir başka sebebi ise Amerikan batı yakası limanı kısıtlamaları. MSC’nin yeni teslim alınan “Pearl Nehri Ekspres” servisi gemileri taşıyıcının her zaman tercih ettiği Long Beach terminalinin “SSA İskele A/İskele J” alanlarında işlemeyecek bu sebeple taşıyıcı yanaşmalarını Hanjin’in TTI tesisine yapacak.
Deniz Haber Ajansı-Ahmet ÖZDÜZGÜN