• BIST 82.352
  • Altın 148,034
  • Dolar 3,8356
  • Euro 4,0738
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 0 °C

Mercedes algısı artık değişti

Mercedes algısı artık değişti
Koluman Motorlu Araçlar A.Ş.'nin Otomobil Satış ve Pazarlama Direktörü Altuğ Erciş Türkiye'deki Mercedes algısının değiştiğini belirtiyor...

Türkiye ’de Mercedes otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 25’ini tek başına gerçekleştiren Koluman, 2015 yılında hedeflerini büyüttü. Bu yılı yatırımlara ayıran Koluman, bir yandan bayilerinin kapasitesini artırmayı planlarken, diğer yandan da holding bünyesindeki üretim faaliyetlerini genişleterek dışa açılmayı hedefliyor.

Koluman Motorlu Araçlar A.Ş. Otomobil Satış ve Pazarlama Direktörü Altuğ Erciş, 5 yıl öncesine göre Premium segmentte satışların iki kat arttığına da dikkat çekerek “Bu segmentte markalar Türkiye’deki vergi sistemine uygun motor hacimli araçlardan oluşan ürün gamını sunmaya başladılar ve üretim kapasitelerini artırdılar. Bu durum satışlara direkt olarak yansıdı” diye konuştu. Türkiye’deki Mercedes marka algısının değiştiğine de dikkat çeken Erciş şunları söyledi;

“Şu an gençlere hitap eden, sportifliğe önem veren yeni jenerasyonun talep ettiği, yüksek teknoloji ve güvenlik unsurlarını barındıran otomobilleri müşterilerimize sunuyoruz. Türkiye Mercedes Dünya satışlarında ilk 20 arasında ve 17’nci sırada bulunuyor. Ülkemizdeki vergi sisteminden dolayı üretici firmalar satışlarını arttırabilmek için kendi karlılıklarından ciddi fedakarlıkta bulunuyorlar. Daimler A.G. için de bu geçerli. Türkiye genç nüfusa sahip çok önemli bir pazar ve bu pazarda premium segment içerisinde liderlik hedefleri de var. Lüks pazarın oranı toplam pazar içerisinde gün geçtikçe yükseliyor. Şu an yüzde 10 olan oran yakın gelecekte yüzde 15’lere çıkacaktır.”

Halen İstanbul, Ankara , Mersin ve Gaziantep olmak üzere dört ana bölgede otomotiv perakendeciliğini sürdüren Koluman Motorlu Araçlar, bu yıl genişlemeyi de gündemine aldı. Mevcut bayiliklerini fiziksel anlamda genişletmeyi planlayan Koluman, aynı zamanda müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalarını da hızlandıracak. Şirket, bu kapsamda bayilerinin teknolojik altyapılarını da geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen Koluman, yapay zeka altyapı uygulamaları üzerine çalışmalar yapıyor.

 Yeni hedef Rusya pazarı

 Otomotiv perakendeciliğinin yanı sıra holding bünyesinde üretim faaliyetlerini yürüten Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş, 2015’te üretim kapasitesini arttırmaya yönelik yatırımlar da planlıyor. Tataristan’da çok yakın zamanda kamyon üst yapı ekipmanları ile ilgili bir montaj fabrikası kurmaya yönelik çalışmalar yapan Koluman, böylelikle Rusya pazarında etkin bir oyuncu haline gelmeyi öngörüyor.

Aynı zamanda Mercedes-Benz'in Türkiye'de yeniden yapılanmasında görev alan ve marka ile ortaklığı bulunan Koluman, inşaat ve mühendislik, pazarlama ve dış ticaret alanlarını kapsayan geniş bir alanda faaliyet gösteriyor. Geçen yıl toplamda 5.235 yeni otomobil,1.100 adet 2.el Mercedes otomobil satışı gerçekleştiren Koluman, 2015 yılında bu performansını sürdürmeyi de hedefliyor. (Radikal)

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim