• BIST 9079.97
  • Altın 2308.161
  • Dolar 32.328
  • Euro 35.0931
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

Mercedes-Benz, aranılan markalar içinde

Mercedes-Benz, aranılan markalar içinde
Mercedes-Benz Türk AŞ tarafından üretilen ya da satışa sunulan Conecto, Citaro ve CapaCity otobüsler şehir içi toplu taşımacılığının aranılan markaları oldu.

'MERCEDES YOLLARIMIZIN GÖZDESİ'

Mercedes-Benz Türk AŞ tarafından üretilen ya da satışa sunulan Conecto, Citaro ve CapaCity otobüsler şehir içi toplu taşımacılığının aranılan markaları oldu.

Artan nüfus ile birlikte büyüyen kentlerde toplu ulaşım olanaklarına daha fazla ihtiyaç duyulduğunu söyleyen Akif Nuray, “Her geçen gün artan bu ihtiyacın karşılanabilmesi yerel yönetimlerin başlıca sorunu haline geldi. Mercedes-Benz olarak müşterilerimize en üst düzeyde kalite, konfor ve teknoloji sunuyoruz” dedi.

Türkiye’de otobüs pazarına 43 yıldır öncülük eden Mercedes-Benz, 4500 kişilik istihdamı ve yıllık 4 bin adet yerli otobüs üretimi ile Türkiye’yi bir otobüs üretim üssü haline getirdi. Üretiminin yüzde 80’ini ihraç eden Mercedes-Benz, ürünlerinde kaliteyi ön planda tutan anlayışı ile dikkat çekiyor. Mercedes-Benz hakkında bilgiler veren Mercedes-Benz Türk AŞ. Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Akif Nuray, toplu taşımanın kent hayatında vazgeçilmez bir unsur olduğuna değinerek sözlerine şöyle devam etti: “’Kaliteli kentlilik için kaliteli Araçlar’ anlayışının günümüzde önemi giderek artıyor ve buna paralel olarak da yolcu beklentileri sürekli olarak yükseliyor. Mercedes-Benz, ülkemizde toplu taşımacılığın kalitesini daha da ileriye götürmek için, şehiriçi otobüslerinde tasarım, güvenlik, konfor, kalite ve ekonomiyi üst düzeyde sunuyor.”

Belediyeler tercihlerini Türkiye’de üretim yapan markalardan yana kullanmalı

Son birkaç aydır bazı bakanlar tarafından dile getirilen, yerel yönetimlerin şehir içi toplu taşımada tercihlerini Türkiye’de üretilen markalardan yana kullanmaları çağrısını desteklediklerini kaydeden Nuray, “Belediyelerimizin yapılan alımlarda marka tercihlerini yerli üretimden yana kullanmasını teşvik etmek için yapılan çalışmaları Mercedes-Benz Türk olarak destekliyoruz. Bugün Türkiye’de toplam şehir içi otobüs parkının lideri Mercedes-Benz’dir. Bu açıdan bakıldığında geçmişte ve günümüzde toplu ulaşım hizmetlerinde kalite, konfor ve teknolojiyi arayan şehirlerimizin seçimini Mercedes-Benz’den yana kullandığını ve gelecekte de kullanmaya devam edeceğini söylemek yanlış olmaz. Mercedes-Benz olarak pazarın ihtiyaçlarına zamanında doğru şekilde cevap vermeye, şehiriçi taşımacılığın hizmet standartlarını belirlemeye, ürün portföyümüzle müşterilerimizi desteklemeye bugün olduğu gibi gelecekte de devam edeceğiz” dedi.

Conecto ile yolculuklar keyfe dönüşüyor

Mercedes-Benz’in şehir içi yolcu taşımacılığı için ürettiği otobüsler hakkında da bilgiler veren Nuray, “Tam alçak tabanlı tasarıma sahip Conecto, sadece 32 cm yüksekliğe sahip girişi, engelli rampası ve yana eğilme (kneeling) özelliği sayesinde, engelli, hamile ve çocuklu yolcular, yaşlılar ve hastalar dahil olmak üzere bütün yolcuların iniş-biniş sırasında ve yolculuk boyunca rahat etmesini sağlıyor. İniş-biniş kolaylığı, yolcu sirkülasyonunu hızlandırarak, otobüslerin zamanında ve daha etkin hizmet vermelerine imkan veriyor. Karoseri indirme kaldırma sistemi ile de engelli ve bozuk zeminli yollarda daha emniyetli bir sürüş olanağı sunuyor. Yerli üretim Conecto otobüslerimiz solo (12 metre), körüklü (18 metre) olarak iki ayrı şekilde tasarlanmış olup, Euro IV–V emisyon değerlerine ve her silindir için bağımsız yakıt pompası sistemi (PLD) teknolojisine sahip, yüksek performanslı, uzun ömürlü, ekonomik ve çevreci otobüslerdir. EBS (Elektronik Fren Sistemi) sayesinde tüm tekerleklerde yükten bağımsız, sabit fren kuvveti uygulamasıyla dengeli frenleme ve homojen balata aşınması sağlanırken ayrıca, sistem hassas ve hızlı fren basınç kontrolü sunarak fren mesafesini kısaltıyor. Araçtaki kablo, röle gibi elektriksel ekipmanları azaltan, arıza tesbit ve bakım süresini kısaltan FPS (esnek programlanabilir kumanda) sayesinde araç hakkındaki bilgiler sürücü tarafından torpidodaki gösterge ekranından izlenebiliyor. Aracın komple şasisi KTL havuzuna daldırılarak bütün profillerin iç ve dış yüzeylerinin elektroliz tekniği ile boyanması ile korozyona karşı uzun ömürlü koruma sağlanıyor” şeklinde konuştu.

CapaCity, yolcu taşımacılığında yeni bir sayfa açıyor

Mannheim’da üretilen ve İstanbul BRT hattında kullanılan alçak tabanlı yüksek yolcu kapasiteli şehiriçi uzun körüklü otobüsü “CapaCity”’in ise şehiriçi taşımacılığı için tamamen yeni bir anlayış sunduğuna değinen Nuray, “19,54 m. uzunluğuna rağmen, ikisi direksyondan kumanda edilebilir dört aksı sayesinde geleneksel körüklü otobüslerle (18 metre) aynı dönüş yarıçapına sahip olup, 193 kişiye varan yolcu taşıma kapasitesi ve 4 adet geniş çift kanatlı kapıları ile hızlı yolcu iniş binişi sağlıyor. Farklı ve yaratıcı dış dizaynı, Euro IV – V standartlarındaki motorlarıyla, dört akslı, dört kapılı ve tek körüklü CapaCity yüksek yolcu kapasiteli taşımacılık araçlarının gelişimi konusunda yeni bir sayfa açıyor.”

Travego, güvenliği üst seviyede tutacak

Travego araçların 2 aks (12m) ve 3 aks (14m) olmak üzere 2 farklı modelde ve sadece Türkiye pazarına hizmet verdiğinin altını çizen Nuray, “2 akslı Travego aracımız Türkiye pazar segmentinde üretilen tek üründür ve aynı segmentte rakibi yoktur. 2011 yılından itibaren araçlarımızda güvenliği daha da geliştirecek olan ön çarpışma koruyucusu Türkiye’de ilk defa Travego araçlarımızın üretiminde kullanılacaktır. Şoför ve yolcu güvenliğini en üst seviyede tutan Mercedes-Benz, 2011 yılından itibaren bu özelliğini daha da geliştirmiş olacaktır.”

Tourismo, en çok tercih edilen otobüs

Tourismo’nun ise 3 farklı tipte, 12m-13m ve 14m uzunluğundaki araçları ile pazarda yerini aldığını söyleyen Nuray, “Şehirlerarası hatlarda faaliyet gösteren firmaların tercih ettiği Travego ve Tourismo araçlarımız aynı zamanda turizm segmentinde faaliyet gösteren firmaların da yolcu taşımacılığında tercih ettiği bir araç tipidir. 2010 yılında turizm müşterilerine satılan araçların yüzde 60 oranında Tourismo araçlarımızdır. Travego’nun şehirlerarası müşteri tercihindeki liderliğini, turizm pazarında Tourismo araçlarımız sürdürüyor” dedi.

Hoşdere yatırımımızın karşılığını alacağız

Türkiye’nin, otobüs sektöründe Avrupa’nın önemli bir üretim merkezi haline geldiğini vurgulayan Nuray, “Bu sektör, hem yüksek teknolojik bilgi birikimine, hem kalifiye iş gücüne dayandığından, hem de aynı zamanda emek yoğun bir sektör olduğundan Türkiye, bu alanda Avrupa’ya göre ihracatta mutlak rekabetçi bir durum sağladı. Geçmiş yıllarda Hoşdere Otobüs Fabrikasında yapılan kapasite arttırımı ve hemen arkasında yaşanan kriz nedeniyle hedeflenen üretim seviyesi henüz yakalanamamış olsa da, geçmiş yıllarda yapmış olduğumuz yatırımların karşılığını önümüzdeki yıllarda alacağımızı düşünüyoruz.”

Travego, 2011 yılı ile birlikte kabuk değiştirecek

‘2011 yılı ile birlikte, pazarda efsane olmuş O 403 araçlarımızın yerini almış olan Travego’nun 6. yılı dolması vesilesiyle makyajlanacaktır’ diyen Nuray sözlerini şöyle tamamladı: “Ocak 2011 tarihinden itibaren pazardaki liderliğini sağlamlaştırarak koruyacağına inandığımız yeni Travego aracımızda iç ve dış görünümde değişiklikler olacaktır. Konfor ve güvenlik özelliklerinin çok daha üst seviyelere taşınarak geliştirildiği ürünümüzde pazarın teknolojik yenilikler talebine de karşı cevap verebileceğimiz geliştirmeler yapılıyor.”

Otobüslerde yerli yan sanayi oranı yüzde 50

Mercedes-Benz marka otobüslerde malzeme tutarı bazında yerlilik oranının yaklaşık olarak yüzde 50 olduğunu hatırlatan Nuray, “Mercedes-Benz Türk'ün Hoşdere Fabrikasında üretilen yurtiçi seyahat otobüslerimizde yerli yan sanayi parça kullanım oranı yaklaşık olarak yüzde 50 civarında, parça sayısı ise yüzde 75'e kadar çıkmaktadır. Aktarma organları gibi şu an için yerli üretimi ekonomik olmayan veya üretiminde yüksek know-how gerektiren elektronik parçalar dışındaki çoğu parça son 3-4 yıl içinde yerlileştirildi. Yerlileştirme oranının daha da artırılması için 2010 yılı basında Maliyet Yönetimi Projesi (Cost Management) başlatıldı. Bu projenin en önemli ayağı, millileştirme çalışmalarıdır. Millileştirmenin genel amacı, yurt dışı tedarikçilerden alınan parçaların yerli yan sanayinden temin edilmesidir. Bunu yaparken malzeme satın alma ve lojistik maliyetlerinde tasarruf, lojistik zamanlarında iyileştirme ve yerli tedarikçilerin kendilerini geliştirmesinin sağlanması hedefleniyor. Bu çalışmaların daha disiplinli ve daha sistematik olarak yürümesi için lojistik bölümü bünyesinde millileştirme grubu kurulmuş olup, bu grubun öncülüğünde ilgili bütün bölümlerin (Kalite, Mühendislik, Satın alma) de katıldığı yuvarlak masa toplantıları ile millileştirme çalışmaları çok yoğun bir şekilde devam ediyor” diye sözlerine devam etti. 

Mercedes-Benz Türk AŞ. Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Akif Nuray

Hacı YUSUF ÖZER - LOJİSTİK EKİPMANLAR

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim