• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Mercedes, Türk basınına kapılarını açtı

Mercedes, Türk basınına kapılarını açtı
Mercedes-Benz, “Otomobilin Tarihine Yolculuk” adlı 3 günlük bir programla Türkiye’den götürdüğü yaklaşık 50 basın mensubuna Stuttgart'taki Mercedes-Benz Müzesi'ni ve Untertürkheim Fabrikası’nı gezdirdi.

Mercedes-Benz ile “Otomobilin tarihine yolculuk”

Mercedes-Benz Türk tarafından otomobilin icadının 125. yılı dolayısıyla düzenlenen ''Otomobilin Tarihine Yolculuk'' adlı program kapsamında Türkiye'den çok sayıda basın mensubu, Almanya'nın Stuttgart kentindeki Mercedes-Benz Untertürknheim Fabrikası'nda bulunan test pistine gitti.

Otomobilin icadının 125. yılı dolayısıyla Mercedes-Benz Türk tarafından düzenlenen Otomobilin Tarihine Yolculuk adlı program kapsamında Türkiye’den katılan yaklaşık 50 basın mensubu, Almanya'nın Stuttgart kentindeki Mercedes-Benz Müzesi'ni ve Untertürkheim Fabrikasını gezdi. Gezide, tarihten bugüne şirket ve otomobiller hakkında bilgi verildi. Gottlieb Daimler ile ilgili aktarılan en önemli bilgi ise amacının motor geliştirmek olduğu ve motor geliştirirken de otomobilin şekillendiği, bugün ise Daimler’in dünyanın en iyi motorunu ürettiğiydi.

Müzede, 1886 yılında dünyanın ilk otomobilini yapan Karl Benz ve aynı dönemlerde Gottlieb Daimler'in at arabasına taktığı motorla başlayan ve günümüze kadar uzanan otomobilin serüvenini görülebiliyor. 125 yılda üretilen 800 araçtan 160’ı günde yaklaşık 3 bin kişinin ziyaret ettiği müzede ziyaretçilerin ilgisine sunuluyor.

5 yıl önce kurulan müzeye dünyanın dört bir yanından ziyaretçi akını gerçekleşiyor. 5 yıl içerisinde yaklaşık 4 milyon ziyaretçi ağırlayan müzede ziyaretçiler; 1892 yılında üretilen ilk itfaiye aracını, 1895'te üretimi yapılan 6 kişilik ilk otobüsü, 1885 tarihli dünyanın ilk motosikletini, 1898 yılında yapılan ahşap tekerlekli ilk kamyonu görebiliyorlar.

Basın mensupları, burada, uzman sürücülerin kullandığı son model otomobiller ile otobüs, tır, kamyon ve Unimog gibi araçlara binerek yapılan testlerin bir bölümünü izledi.

MONACO'DAN BÜYÜK ALANA SAHİP FABRİKA

Yetkililerin konferans salonunda yaptıkları sunumda verdikleri bilgilere göre, 2,9 kilometrekarelik bir alana kurulu olan fabrika, Monaco'nun iki katı bir alana sahip durumda.

1915 yılında kurulan ve ilk etapta uçak motoru üretilen fabrikada 2009 yılında 320 bin otomobil imal edilirken, geçen yıl bu rakamın 460 bine çıktığı, bu yıl ise 2009'a göre yüzde 50 artışla 480 bine ulaşacağı belirtildi.

Mercedes-Benz'in dünya genelindeki fabrikalarında ise geçen yıl 1 milyon 28 bin adet otomobil üretilirken, bu yıl 1 milyon 38 bin rakamının yakalanması hedefleniyor.

Günde ortalama 2 bin 200 adet, her 27 saniyede ise bir otomobilin üretildiği fabrikada 4 binden fazlası Türk olmak üzere 60 ülkeden 36 bin kişi çalışıyor.

Firmanın dünya genelindeki çalışan sayısı ise 270 bin kişiyken, bunların 140 bini Almanya'da istihdam ediliyor.

C SERİSİNİN ÜRETİM HATTI GEZİLDİ

Sunumun ardından basın mensuplarına, Mercedes-Benz'in şu anda satışta olan C serisinin üretim hattı gezdirildi.

Yetkililerin verdiği bilgilere göre, pres bölümüne günde bin 600 ton çelik ve 90 ton alüminyum giriyor. Günde 52 ton boyanın harcandığı fabrikada, otomobillere 7 kat boya yapılıyor.

Fabrikadaki üretimde robotların rolü dikkati çekiyor. Özellikle C serisinin yüzde 45'i robotlarla yapılırken, kalan kısmını işçiler tamamlıyor.

TÜRKİYE'DEN PARÇA ALINIYOR

Kaporta ağırlığı 377 kilogram olan bu modelde, 4 bin 826 kaynak noktası, 333 civata bulunurken, üretiminde 108 metre yapıştırıcı, 3,5 kilometre kablo kullanılıyor.

403 farklı kısımdan oluşan C serisi kadar birçok modelde firma, parçaların yüzde 20'sini kendisi üretiyor. Kalan yüzde 80'ini dünya genelindeki çok sayıda tedarikçisinden karşılıyor. Mercedes-Benz'e parça veren ülkeler arasında Türkiye de bulunuyor.

FABRİKADA İKLİMLENDİRME BÖLÜMÜ AÇILDI

Birkaç gün önce ise fabrikada özel olarak tasarlanan iklimlendirme bölümü açıldı. Burada eksi 60'tan artı 40 dereceye kadar sıcaklık değişiklikleri ve 260 kilometre hıza ulaşan rüzgar oluşturularak, araçlar test ediliyor.

Özellikle henüz piyasa çıkmadığı için gizli tutulan yeni modellerin imalatının sürdüğü fabrikada, zırhlı araçların da üretilebildiği kaydedildi.

Yarış otomobilleri, lüks araçlar, ünlülerin kullandığı Mercedes-Benz otomobillerin bulunduğu müzede, suikasta uğramasından sonra Papa için özel üretilen zırhlı camlı Papamobil adlı araç da en çok ilgi görenler arasında yer alıyor. Tanıtımında, saatte 131 kilometre hız yapan Mercedes-Benz 230 G model araçtan sadece 2 adet üretilmiş. Son model ile gelecek yıllarda üretilebileceği düşünülen konsept araçların zemin katta sergilendiği müzede, yıllarca verilen emekle toplanan araçlara paha biçilemiyor.

Mercedes’e UNESCO Ödülü

Öte yandan,  UNESCO bu yılın Mayıs ayında Carl Benz’in 1886 yılında icat ettiği üç-tekerlekli motorlu aracın patentine “Memory of the World/Dünya Hatırası” belgesi verme kararı aldı.

15 Temmuz 2011’de Mannheim’daki Technomuseum’da UNESCO ve Daimler AG’nin katıldığı resmi törende Daimler AG Yönetim Kurulu Başkanı/Mercedes Otomobil Grubu Başkanı Dr. Dieter Zetsche, Carl Benz’in icat ettiği ve otomotiv sektörünün ilk kilometre taşı olan bu üç-tekerlekli motorlu araca aldığı patent için UNESCO Belgesi’ni teslim aldı. 

Dr. Dieter Zetsche belgeyi teslim alırken “Otomobilin doğumunun belgesi şimdi Dünya Belgeleri arasında yer alıyor ve bu da Carl Benz’in icadının tarihi boyutunu bize gösteriyor. Bu icat dünyayı iyi anlamda değiştirdi ve biz bunu daha ileri boyutlara taşımaya devam ediyoruz” dedi. 

Mercedes'ten yeni bir başyapıt

Alman otomotiv üreticisi Mercedes Benz, yüksek performans ailesine yeni bir üye daha kazandırdı.

Markanın süper spor performansı sunan modellerinde kullandığı AMG ismini sonuna kadar hak eden yeni araç, bir adım daha ileri giderek Black Edition versiyonuyla gün saymaya başladı. Markanın standart hali bile 457 beygir güç üreten modeli C 63 AMG Coupe, ekstradan gelen 60 beygirlik güç ile nefesleri kesiyor. Tam ismi C 63 AMG Coupe Black Edition (BE) olan bu performans makinesinde AMG imzalı 6.3 litrelik V8 görev yapıyor. 517 beygir güç ve 620 nm tork üreten bu motor, aracın 0'dan 100 km/s hıza sadece 4.2 saniyede ulaştırıyor. 7 ileri çift kavramalı şanzıman ise 100 milli saniyelik geçişleri ile performansın kesintisiz olarak devam etmesini sağlıyor.

42 milimetre daha geniş

Standart C 63 AMG Coupe'ye göre BE'de yeni geliştirilmiş ön aks, yeni kanatlar ve her iki tarafında 28 milimetre genişletilmiş ön, 42 milimetre genişletilmiş arka çamurluklar kullanılıyor. Arka aksın artan iz genişliği nedeniyle arka kanat da genişletilmiş. Bu sayede geniş lastiklere ve büyük jantlara da yer açılmış. Araçta önde 255/35, arkada ise 285/30 boyutlarında 19 inçlik lastikler kullanılıyor.

Yılbaşında pazara sunulacak

Mercedes Benz C 63 AMG Coupe BE'nin dünya lansmanı, dün koşulan F1 Almanya Grand Prix'inde gerçekleştirildi. Ocak 2012'de pazar lansmanı yapılacak araç, ardından Avrupa'da 115 bin 430 eurodan piyasaya sunulacak. Aracın Türkiye'de satılıp satılmayacağı netlik kazanmasa da vergi sistemimiz nedeniyle fiyatının 200 bin eurodan (yaklaşık 480 bin lira) az olmayacağı kesin.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim