• BIST 89.809
  • Altın 145,306
  • Dolar 3,6167
  • Euro 3,9083
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 7 °C

Mersin Limanı için saydam politika istedi

Mersin Limanı için saydam politika istedi
OECD tarafından yanılanan raporda "Liman büyük küresel konteyner taşıyıcılarının uluslararası rotalarına sık dahil edilmiyor ve denizcilik bağlantıları zayıf" denildi.

OECD, Bölgesel Kalkınma Çalışma Raporları çerçevesinde Mersin Limanı'nın performansını inceleyen "Küresel Liman Kentlerinin Rekabetçiliği: Mersin'in Durumu" başlıklı rapor yayımladı Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) özel sektörün ilgisini demiryoluyla yük taşımacılığına çekmek için bu alanın liberalleştirilmesini tavsiye etti. OECD Mersin limanı için daha saydam ve proaktif bir çevre politikası formüle edilmesini önerdi.

OECD, Bölgesel Kalkınma Çalışma Raporları çerçevesinde Mersin Limanı'nın performansını inceleyen "Küresel Liman Kentlerinin Rekabetçiliği: Mersin'in Durumu" başlıklı rapor yayımladı. Mersin limanının Doğu Akdeniz'deki yükselen çıkış limanlarından biri olduğunu belirten OECD, "Mersin limanı son onyıllarda sürdürülebilir büyüme oranları gösterdi. 1971-2011 arası yılda ortalama yüzde 5.8 büyüdü. Liman şu anda Türkiye'nin ikinci konteyner limanı ve küresel ekonomik krize karşın, liman hacmini özelleştirildiği 2007'den bu yana yüzde 6.5 artırmayı başardı" denildi.
 
-DEMİRYOLU YÜK TAŞIMACILIĞINI LİBERALLEŞTİRİN-

OECD Mersin limanı için şu tavsiyelerde bulundu:

"-Limanın etkileri hakkında bilginin kalitesi iyileştirilmeli.

-Bir "topluluk yöneticisi' olarak da işlev görebilecek kamu liman idaresini oluştururken, işletmeci, liman müşterileri, bölgesel kalkınma ajansı ve kent arasında değişimi kolaylaştırıcı olmasını göz önüne alın.
 
-Sektörler arası zorluklar hakkında bölgesel kalkınma stratejisinin yeni dönemi üzerine odaklanın.
 
-Liman içinde saydam ve pro-aktif bir çevre politikası formüle edin.

-Özel sektörün ilgisini demiryoluyla yük taşımacılığı yatırımlarına çekmek için bu alanı liberalleştirin."
 
-DENİZCİLİK BAĞLANTILARI ZAYIF-

Mersin limanının denizcilik bağlantılarının görece zayıf olduğu belirtilen raporda "Liman büyük küresel konteyner taşıyıcılarının uluslararası rotalarına sık dahil edilmiyor ve denizcilik bağlantılarında çeşitlilik Akdeniz'deki limanların büyük bölümünün sahip olduğundan daha az. Bölgede tek konteyner limanı olarak ve sadece bir terminal operatörüne sahip bulunarak fazla rekabetle karşılaşmıyor" denildi.
 
En az 17 bin istihdam ve ülke ekonomisine yılda 600 milyon Euroluk katma değer ile Mersin liman topluluğunun önemli bir etkiye sahip olduğunu belirten OECD, limanın özellikle gıda ve tekstil açısından önem taşıdığını bildirdi. OECD, limanın çevreye etkilerinin kamuya açık olmayan veriler nedeniyle güçlükle değerlendirilebileceğini belirtirken, liman yönetimine göre etkilerin yasal sınırlar içinde olduğunu bildirdi. Raporda şöyle denildi:
 
"Mersin dahil limanların, ihracat öncülüğündeki ulusal kalkınma stratejisi için önemi iyi bilinmekte fakat liman politikasının uyumu, liman varlığından yararlar elde etme ve olumsuz etkileri sınırlandırma konusunda zorluklar devam etmektedir. Türkiye'de bölgesel kalkınma politikalarının yararı, sektörler arası işbirliğinin kolaylaştırılmasına daha fazla vurgu yapmak suretiyle artırılabilir. Mersin Uluslararası Limanı'nın çevre politikası daha proaktif ve saydam olabilir, limanın "yeşilleştirilmesi' rekabetçi avantaj haline gelebilir."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim