• BIST 9141.98
  • Altın 2324.028
  • Dolar 32.3552
  • Euro 34.973
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

Metrobüs ücretlerine 'yoğunluk' ayarlı müdahale

Metrobüs ücretlerine 'yoğunluk' ayarlı müdahale
İETT, metrobüs hattında meydana gelen yoğunluğu düşürmek için çalışmalar yapıyor. Gün içerisinde yoğunluğun yüksek olduğu saatlerce ücretin yüksek tutulması planlanıyor.

Metrobüs hattında yaşanan yoğunluğu azaltmak için farklı ücret modelleri üzerinde çalışılıyor. Yoğunluğun gün içine yayılmasını sağlamak amacıyla özellikle zirve saatlerde ücretin yüksek tutulması planlanıyor.

Metrobüs İstanbul trafiği için alternatif olsa da yolcu sayısının her geçen gün artması İETT’yi farklı çözümler üretmeye zorluyor. Günde yaklaşık 800 bin yolcu taşınan hatta şu ana kadar belirli iyileştirmeler yapıldı.

İstasyon giriş çıkışlarına bariyer eklenerek yayaların yola inişleri engellendi. Yol kenarlarında ve istasyonlarda yayaların yoldan geçişlerini engellemek için tel örgüler yapıldı. Araçlar güzergah boyunca azami hız uyarılarıyla yönlendiriliyor. Hız limitini aşan araçlar komuta kontrol merkezinden takip edilerek araç bilgisayarları vasıtasıyla şoförler uyarılıyor. Yol bakım çalışmaları periyodik olarak yapılıyor. Yoğun istasyonlarda yolcu giriş çıkışları ayrılarak merdivenler genişletiliyor. Şerit ihlalini önlemek amacıyla şeritler arasına reflektör konularak araçların çarpışma riski azaltılıyor. Kenarda olan ve yolcu inişlerini engelleyen reklam panoları istasyonların iç kısımlarına alındı.

ÇİFT KAPILI METROBÜS GELİYOR

Mevcut düzenlemelerin metrobüs hattı için yeterli olmadığını düşünen Metrobüs Yönetim Müdürlüğü, bu yüzden sorunlara farklı çözümler üretmek amacıyla ‘Metrobüs Sisteminde Yol ve Yolcu Güvenliği’ başlıklı bir rapor hazırladı.

Rapordaki bilgilere göre; Zincirlikuyu yolcu bekleme alanı genişletilecek. Tüm istasyonların tam erişilebilir olması sağlanacak. Çift kapılı araçların alınmasıyla acil durumlarda yolcuların yola inmeleri ve Metrobüs araçlarının trafiğe ters akışı önlenerek yol güvenliği artırılmış olacak.

Araçların tek tip hale getirilmesiyle istasyonlarda biniş noktaları standardize edilerek emniyetli biniş sağlanacak.

YENİ ÜCRET MODELİ

Zirve saatlerdeki yoğunluğun gün içine yayılmasını sağlayacak ücret modelleme sistemi kurularak istasyon ve araç içi yolcu yoğunluğunun azaltılması hedefleniyor.

Yenibosna ve Darülaceze dönüş rampalarının oluşturulması ile alternatif hatlar devreye alınacak ve yoğun istasyonlardaki yolculuk talebi karşılanacak.

GÜNDE YAKLAŞIK 9 BİN SEFER YAPIYORLAR

Pik saat / yön yolculuk 42.500
Günlük yolculuk 800.000
Günlük sefer sayısı 8906
Pik saat frekans (saniye) 15-20
Ara saat frekans (saniye) 45-60
B.düzü-S.çeşme seyahat süresi (dk) 83
Toplam hat sayısı 8 (34, 34A, 34B, 34C, 34Z, 34T, 34U, 34G)
Toplam hat uzunluğu (km) 52
Toplam servis sayısı 460
Toplam istasyon sayısı 45
Servis süresi (saat) 24
Metrobüs ekibi (adet) 1.606

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim