• BIST 9016.2
  • Altın 2295.172
  • Dolar 32.3273
  • Euro 35.0468
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

MHP'li Torlak' tan yerli üretim için teklif

MHP'li Torlak' tan yerli üretim için teklif
MHP'li D. Ali Torlak, yerli sanayinin desteklenmesi ve rekabet gücünün artırılmasına yönelik KDV muafiyetinin getirilmesi için hazırladığı kanun teklifini Meclis'e sundu.

MHP Milletvekili D. Ali Torlak, yerli üretimin desteklenmesi için kanun teklifi verdi.

MHP İstanbul Milletvekili D. Ali Torlak “istihdamın artırılmasına büyük katkı sağlayacak” bir girişimde bulunarak, yerli sanayinin desteklenmesi ve rekabet gücünün artırılmasına yönelik KDV muafiyetinin getirilmesi için kanun teklifi hazırladı.

Torlak, “Faaliyetleri kısmen veya tamamen deniz, hava ve demiryolu taşıma araçlarının sevki için gerekli ana ve yardımcı makineler ile elektronik seyir yardımcı cihazları ve/veya haberleşme teçhizatları ve tamamlayıcı donanımları imalatı olanlara bu makine ve teçhizatların yurtiçi imalatı ile ilgili olarak yapılacak teslim ve hizmetler”’de KDV muafiyetinin getirilmesine yönelik, KDV Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifini TBMM Başkanlığına sundu.

Teklife göre; deniz, hava ve demiryolu taşıma araçlarının sevki için gerekli ana ve yardımcı makineler ile elektronik seyir yardımcı cihazları ile haberleşme teçhizatları ve tamamlayıcı donanımları imalatında KDV muafiyeti sağlanacak.

Kanun Teklifi TBMM’de yasalaştığı takdirde yerli imalat sanayisinin desteklenmesi sağlanarak, istihdamın artırılmasına büyük katkı sağlaması ve ithalat nedeniyle yurt dışına giden dövizin yurt içinde kalması hedefleniyor.
MHP’li Torlak Kanun Değişikliği Teklifinin gerekçesinde, ortalama bir yat ve yük gemisinin inşa maliyetinin büyük kısmı yat ve gemi teçhizatına yapılan harcamalardan kaynaklanmaktadır. İhtiyaç duyulan ana ve yardımcı makineler, radarlar, elektronik seyir yardımcı cihazları ile diğer teknik ekipman ve sair yat ve gemi teçhizatını yurt dışından ithalat yoluyla temin ettiği için yıllardan beri Türk yat ve gemi inşa sektöründe yerli ürün katkı payı yüzde 50 civarındadır dedi.

Bu da ülkemizde inşa edilen her yat ve geminin maliyetinin yaklaşık yarısı kadar döviz kaybı demektir. Bunun temel nedeni söz konusu ekipman ve teçhizatın ülkemizde ya hiç ya da yeterli düzeyde üretilmemesidir açıklamasında bulundu.

Torlak, bu Kanun Teklifi ile Türkiye’de deniz, hava ve demiryolu taşıma araçlarının sevki için gerekli yerli sanayiye yönelik sabit sermaye yatırımlarını günümüz koşullarına uygun olarak teşvik etmek amacıyla, makine ve diğer teçhizatların üretimine ilişkin teslim ve hizmetler 3065 Sayılı Kanun'un 13 (a) maddesi kapsamı içine alınmış olacak ve bu sayede yerli sanayi KDV nispetinde teşvik edilmiş olacaktır açıklamasında bulundu.

Dolayısıyla yerli sermaye yatırımları artacak diyen MHP İstanbul Milletvekili D. Ali Torlak; mevcut tesislerin küresel rekabet gücü yükselerek istihdamın artırılması ve işsizliğin azaltılması sağlanacak ve ülke kaynaklarının yurtdışına çıkması önlenecektir. Ayrıca yerli sanayide dışa bağımlılık azalacak, deniz, hava ve demiryolu taşıma araçlarının sevki için gerekli her türlü teknolojinin yerli üretimle karşılanmasına yönelik altyapı imkânlarının oluşturulması ve geliştirilmesi teşvik edilecektir dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim