• BIST 89.695
  • Altın 145,860
  • Dolar 3,6136
  • Euro 3,9258
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -3 °C

Michelin 2013'e yeniliklerle damga vurdu

Michelin 2013'e yeniliklerle damga vurdu
Michelin Grubu, ilk dokuz ayda 15 milyar 282 milyon Euro’luk net satış geliri elde ederken, lastik piyasasının üçüncü çeyrekte gösterdiği olumlu ivmeyi de arkasına alarak yılsonu hedeflerine doğru emin adımlarla ilerliyor.

Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Michelin, yollardaki başarısını finansal sonuçlarıyla pekiştiriyor. Sürücülere güç, dayanıklılık, güvenlik ve tasarrufu bir arada sunan Michelin, 2013 yılının ilk 9 aylık döneminde 15 milyar 282 milyon Euro’luk net satış gerçekleştirdi. Dünya lastik sektöründeki durgun seyre rağmen güçlenen piyasaların da etkisiyle çıkışını sürdüren Michelin, yıl sonu hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.

Satış hacmini yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 2 artıran Michelin’in bu performansında, lastik sektörünün üçüncü çeyrekte beklendiği gibi olumlu bir trend sergilemesi etkili oldu.

Dünyanın 170 ülkesinde faaliyet gösteren Michelin Grubu, binek otomobil, hafif ticari araç ve kamyon lastikleri sektöründeki olumsuz ivmenin etkisiyle satış hacminde yılın ilk yarısında yüzde bir buçuk gerileme yaşarken, üçüncü çeyrekte ise yüzde ikilik bir artış gösterdi. Yılın ilk yarısında özellikle ABD Doları ve Japon Yeni’nin düşüşü, Euro’nun ise güçlenmesinden kaynaklanan olumsuz kur etkisiyle düşüş yaşandı. Yılın üçüncü çeyreğinde ise gözlemlenen istikrarlı fiyat etkisiyle lastik sektörü de büyüme trendine girdi.

GLOBAL LASTİK PAZARINA BAKIŞ:

Beklendiği gibi üçüncü çeyrekte olumlu bir trend sergileyen lastik sektöründe son çeyrekteki hacim artışının ise daha yüksek olması bekleniyor. Michelin de, 2013 yılı geneline dair istikrarlı hacim hedefini güvenle muhafaza ediyor.

Avrupa pazarı, yüksek hacimli otomobil üreticilerinin stok eritme faaliyetinin sona ermesi, talebi ikinci çeyrekte yüzde 4, üçüncü çeyrekte yüzde 2 yukarı çekti. İlk çeyrekteki yüzde 9’luk keskin düşüşü hafifletmesi sayesinde yüzde 2 geriledi. Doğu Avrupa’daki pazarlar yüzde 4 daraldı. Otomobil üreticilerinin yeni modeller piyasaya sürmesi ve alıcıların eskiyen otomobillerini yenilemesi neticesinde çıkışa geçen talebin yukarı çektiği Kuzey Amerika pazarı yüzde 4 yükseldi.

Asya’da (Hindistan hariç) talep toplamda yüzde 3 arttı. Çin’de büyüme hafifçe azalarak yüzde 10’a gerilese de ilk dokuz ayda yüzde 12 seviyesini tutturdu. Japonya pazarı 30 Eylül itibarıyla yüzde 13 daralmış olsa da otomobil üreticileri yaklaşan KDV artışı öncesinde üretime devam ettiği için üçüncü çeyrekte sadece yüzde 6 küçüldü. Güneydoğu Asya pazarı (yüzde 9 yükselerek) büyümesini sürdürdü. Güney Amerika’da talep, Brezilya (yüzde 12 yükseldi), Arjantin ve Kolombiya’daki büyümenin desteğiyle 30 Eylül itibarıyla yüzde 9 arttı.

Avrupa’da pazar 30 Eylül itibarıyla yüzde 1 gerilemişti. Batı Avrupa’da ikinci çeyrekte (yüzde 4’lük artışla) görülen geri dönüş, üçüncü çeyrekte de (yüzde 5’lik artışla) doğrulandı. İlk dokuz ayda kış lastikleri segmenti beklendiği gibi yüzde 7 gerilerken yüksek performanslı lastik segmenti (17 inç ve daha büyük) yüzde 10 büyüdü. Doğu Avrupa’da pazar üçüncü çeyrekte yüzde 12 daraldı. Kuzey Amerika’da pazar yılın ilk dokuz ayında yüzde 4 büyürken üçüncü çeyrekte ABD’nin gümrük vergilerini kaldırmasıyla Çin’den yapılan ithalattaki artışın öncülüğünde yüzde 8’lik artış yaşandı. Ortalama seyahat mesafeleri düşük yakıt maliyeti ortamında da istikrarını korudu.

Asya’da talep yüzde 6 arttı. Belli bir yavaşlamaya rağmen Çin pazarı üçüncü çeyrekte yüzde 8, ilk dokuz ayda da yüzde 9 büyüdü. Güney Amerika’da talep yüzde 9 artarken her pazarda ciddi artışlar görüldü. Özellikle Brezilya’da enflasyonist bir ortamda yüzde 11’lik büyümeye tanık olundu.

Durgun bir ekonomide Avrupa pazarı düşük önceki yıl karşılaştırmalarıyla ilk dokuz ay boyunca istikrarlıydı. Üçüncü çeyrekteki güçlü talep, Euro VI standartlarının 1 Ocak 2014’te yürürlüğe girmesi öncesinde yapılan ve muhtemelen daha yüksek satın alma fiyatları ve servis maliyetlerine neden olacak son dakika alımlarının bir yansımasıydı. Kuzey Amerika’da talep, filo sahipleri arasında bekle-gör tavrına yol açan ekonomik ve politik belirsizlik ortamında zayıf kalmaya devam etti. Pazar üçüncü çeyrekte yüzde 1 geriledi.

Asya’da (Hindistan hariç) orijinal ekipman (OE) talebi ilk dokuz ayda yüzde 9 arttı. Çin’de pazar büyümesi yavaşlayarak üçüncü çeyrekte yüzde 7, ilk dokuz aylık dönemde de yüzde 11 oldu. Gayet hareketli Güneydoğu Asya pazarında talep 30 Eylül itibarıyla yüzde 24 artarken radyal lastiklere geçiş de sürüyor. Japonya’da daha olumlu piyasa trendleri üçüncü çeyrekte OE pazarında yüzde 19’luk büyümeye yol açarak ilk dokuz aydaki toplam gerilemeyi yüzde 2’ye çekti. Güney Amerika’da pazar, Euro V salım standartlarının yürürlüğe girmesinin neden olduğu küçük dalgalanmaların ardından iyi bir trendde seyretti. Tarım sektöründe ağır yük kamyonu lastiklerine talep güçlüydü.

Avrupa’da yenileme talebi Eylül sonu itibarıyla yüzde 9 arttı ama 2007 seviyelerinin yaklaşık yüzde 25 altındaki zayıf seyrini sürdürdü. Pazar ilk stok inşasının yanı sıra yenileme için mevcut dış lastik sayısındaki azalmadan ötürü hareketliydi. Dokuz aylık dönemde radyal lastiklere talep özellikle (yüzde 12’lik artışla) Türkiye’de ve (yüzde 13’lük artışla) Doğu Avrupa’da canlıydı.

Kuzey Amerika’da talepteki gerileme (dokuz ayda yüzde 2 azaldı), 2012’ye kıyasla elden çıkarmalarda yaşanan artış sayesinde üçüncü çeyrekte sona erdi. Asya’da pazarlar (Hindistan hariç) üçüncü çeyrekte yüzde 8 büyüyerek ikinci çeyrekte başlayan trendi doğruladı. Çin’de talep üçüncü çeyrekte yüzde 7, ilk dokuz ayda yüzde 4 arttı. Radyal lastiklerin artan popülaritesinin biçimlendirdiği Güneydoğu Asya pazarları, üçüncü çeyrekte yüzde 8’lik, ilk dokuz aylık dönemde de yüzde 5’lik bir büyüme sergiledi. Japon pazarı, yendeki değer kaybının neden olduğu ihracat artışının olumlu etkisiyle üçüncü çeyrekte yüzde 10, ilk dokuz ayda yüzde 7 arttı.

Güney Amerika’da pazar, (yüzde 11 artan) Brezilya’daki büyümenin Kolombiya ve Venezüella’daki düşüşleri dengelemesi sayesinde Eylül sonu itibarıyla yüzde 5 genişledi. Lastik ithalatı, Brezilya Reali’ndeki değer kaybına rağmen gücünü muhafaza ediyor.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim