• BIST 90.122
  • Altın 145,975
  • Dolar 3,6213
  • Euro 3,9326
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C

Michelin, Loeb ile güçlerini birleştiriyor

Michelin, Loeb ile güçlerini birleştiriyor
Dünyanın en uzun süren ve en prestijli tırmanma yarışı olan Pikes Peak’te Michelin, Peugeot Spor ve Sébastien Loeb ile güçlerini birleştiriyor.
Loeb, 30 Haziran’da ABD Colorado’da bu yıl 91’incisi düzenlenen “Bulutlara Kadar Yarış” etkinliğinde, Peugeot 208 T16 Pikes Peak aracıyla yarışacak. Dokuz kez dünya ralli şampiyonu olarak kırılması zor bir rekora imza atan Loeb, bu yarışa özel tasarlanan Michelin lastiklerinin (31/71-18) desteğiyle tartışmasız favori gösteriliyor.
 
Sadece 20 kilometrelik mesafede 156 dönüşe sahip olan Pikes Peak parkuru, lastikleri kendine özgü zorluklarla karşı karşıya getirecek. Başlangıç ve bitiş noktasındaki rakım farkının 1800 metreden fazla olması, konvansiyonel yarış lastiklerini bu Amerikan etkinliğine uygunsuz hale getiriyor. Michelin ise dayanıklılık ve Super GT Dünya Ralli Şampiyonası’nda kullanılan ileri düzey teknolojilerin kombinasyonuyla özel lastikler geliştirerek bu soruna çözüm buldu. Michelin lastikleri, 875 Hp (beygir gücü) güç üreten ve sofistike aerodinamik özelliklere sahip olan Peugeot 208 T16 Pikes Peak otomobilinin karakteristik özelliklerine uygun olarak geliştirildi.
 
Michelin Motor Sporları Direktörü Pascal Couasnon, Michelin’in Fransa Clermont-Ferrand’daki Cataroux fabrikasında ‘el yapımı’ olarak üretilen bu özel lastiklerle ilgili şu bilgileri verdi: “Peugeot 208 T16 Pikes Peak ve Sébastien Loeb için geliştirdiğimiz lastikler bir bakıma Michelin’in motor sporları alanındaki becerisinin, uzmanlığının bir karışımı. Partnerimizle işbirliği yaparak, Peugeot 208 T16 Pikes Peak otomobilini, LMP1 yarışı prototiplerinin 2014’ten itibaren kullanmaya başlayacağı ebat olan 31/71-18 lastikleriyle donatmaya karar verdik. Kilometre başına çok fazla olan dönüş sayısını dikkate aldık. Bu sayı, tipik bir parkurdan üç kat daha yüksek. Pikes Peak için geliştirdiğimiz Michelin lastikleri, aralıksız çabuk hızlanma ve yoğun frenleme sekanslarından kaynaklanan talepleri de karşılama kapasitesine sahip.”
 
Couasnon, yarış öncesinde ve esnasında kullanılan tüm kaplamaların, etkinlikten sonra geri dönüşüme tabi tutulacağını sözlerine ekledi.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim