• BIST 9712.86
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

Motorcular otoyol ve köprüde indirim istiyor

Motorcular otoyol ve köprüde indirim istiyor
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, otoyol ve köprü geçişlerinde motorsikletçiler için indirim istedi.

Motorcular otoyol ve köprüde indirim istiyor

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, otoyol ve köprü geçişlerinde motorsikletçiler için indirim istedi.

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, ''Otoyol ve köprü geçişlerinde daha çevreci bir ulaşım aracı olan motosikletlerin kullanımının yaygınlaşması için düzenleme yapılmalı ve motosikletlilerin köprü ve otoyollardaki geçiş ücreti indirilmeli'' dedi.
 
Motosiklet sektörüne ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Erbaş, 2006 yılında motosikletlere uygulanmaya başlanan yüksek ÖTV oranları nedeniyle 2011 yılına kadar sürekli düşüş yaşayan sektörün, MOTED'in  çabaları sonucunda geçen yıl 250 cc'ye kadar olan motosikletlerin ÖTV oranlarında tekrar ayarlama yapılmasının sağlandığını hatırlattı.
 
Erbaş, bu nedenle 2011 yılında özellikle küçük hacimli motosiklet satışlarının arttığını dile getirerek, trafik tescil kaydı yapılan motosiklet sayısının bir önceki yıla göre yüzde 46,8 oranında arttığını, bu artışın yüzde 90'ının 250 cc'ye kadar olan motosikletlerde, diğer bölümünün ise 250 cc üzeri motosikletlerde olduğunu anlattı.
 
Bu satış rakamlarının pazar açısından iyi görünse de artışın segmentlere dağılımı açısından diğer hacim sınıflarında da vergi indiriminin gerekliliğinin bir göstergesi olduğuna işaret eden Erbaş, ''2012 yılı için her sektörde olduğu gibi çok yüksek beklentiler yoktur. Bu yılda satışların 2011 yılı adetlerini yakalaması hatta hafif bir artışla sonuçlanması beklenmektedir'' dedi.
 
Erbaş, öncelikli olarak Avrupa ülkelerinde olduğu gibi motosiklet kullanımını teşvik edici uygulamaları beklediklerini bildirerek, yollardaki motosiklet sürüş güvenliğini tehdit edici unsurların giderilmesi, köprü ve otoyol geçişlerinin iki tekerlekli araçlar için ücretsiz olması, trafiğin yoğun olduğu kesimlerde iki tekerlekli araçlara en azından yarım şeritlik bir bant ayrılması ve bunlar gibi birçok uygulama ile bu araçların kullanımının artırılabileceğini kaydetti.
 
Otomobil kullanıcılarının aklına motosikletin bir ulaşım seçimi olduğunun gelmediğini ifade eden Erbaş, aslında motosikletin şehir içi ulaşımda kullanılmasının bireye hem ekonomik hem de zaman açısından büyük kazanç sağladığını anlattı.
 
Erbaş, pratik bir hesapla motosiklet kullanıldığında her gün trafikte geçirilen zamanın yarı yarıya, yakıt tüketiminin ise üçte birine düşeceğini belirterek, bu kazançların aynı zamanda çeşitli yollarla ülke ekonomisine de katkıda bulunacağını, fakat kullanımın artırılabilmesi için öncelikle trafikte güvenlik sorununun çözülmesi ve ardından da motosiklet kullanımını teşvik edici düzenlemelerin yapılması gerektiğini kaydetti.
 
250 cc'ye kadar motor hacmine sahip motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22'den yüzde 8'e indirildiğini anımsatan Erbaş, ''Vergi indirimi diğer hacim sınıflarına da kademeli oranlarda uygulanmalıdır. MOTED ilgili kurum ve kuruluşlara bu konuda önerilen ÖTV oranlarını bildirmiştir.
 
Avrupa ülkelerinde de günlük kullanımda yoğun olarak tercih edilen 250-750 cc arası motosiklet sınıfında da ÖTV oranının en fazla yüzde 22 olması gerekmektedir. Artık scooter'ların dahi 300 cc motor hacmine sahip olduğu göz önüne alınırsa bu indirimin kaçınılmaz olduğu görülecektir'' diye konuştu.
 
''Türkiye'de farkındalık sorunu var''
 
Erbaş, Türkiye'de motosiklet kullanımına ilişkin bir farkındalık sorunu olduğuna işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
''Bu konuda MOTED 2009 yılında büyük bir kampanya gerçekleştirdi. 'Asıl motosiklet kullanmamak çılgınlık' sloganı ile İstanbul'da billbordlarda kampanya afişleri ve radyolarda kampanya spotları geçildi.
 
Geçen yıl ise yine MOTED tarafından 'Motosikletleri Fark edin' çıkartmaları yaptırılarak çeşitli yerlerde dağıtımı sağlandı. Farkındalığın artabilmesi için bu araçların daha çok kullanılması, trafikte daha çok görünmesi gerekiyor. Bunun içinde baştan beri belirttiğimiz konuların bir bütün olarak çözümlenmesi gerekmektedir.''
 
''Köprü ve otoyol geçiş ücretlerinde düzenleme gerekli''
 
Erbaş, Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaştırılması için köprü ve otoyol geçiş ücretlerinde düzenlemelerin önemine dikkati çekerek, motosikletin çevreci ve şehir hayatına uygun bir ulaşım aracı olduğunu, bu konuda yapılacak düzenlemelerin sektörün gelişmesine katkı sağlayacağını söyledi.
 
Motosikletin bireysel ulaşımda bir otomobilin dörtte biri kadar yer kapladığını ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkardığını belirten Erbaş, ''Dolayısıyla otoyol ve köprü geçişlerinde daha çevreci bir ulaşım aracı olan motosikletlerin kullanımının yaygınlaşması için düzenleme yapılmalı ve motosikletlilerin köprü ve otoyollardaki geçiş ücreti indirilmeli'' dedi.
 
Başarı Erbaş, Türkiye'de 1.000 kişiye düşen motosiklet sayısının sadece 30 olduğuna işaret ederek, ''İtalya'da bu sayı 181, komşumuz Yunanistan'da 97, Almanya'da ise 73. Modern bir ulaşım aracı olan motosikletin Türkiye'de de yaygınlaşması için destek şart. Köprü ve otoyol geçiş ücretlerinin düzenlenmesinin dışında ayrıca ÖTV indiriminin de yapılması gerekiyor'' diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim