• BIST 9787.57
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C

MSI'dan şerit ihlali kazalarına son verecek teknoloji

MSI'dan şerit ihlali kazalarına son verecek teknoloji
Tayvanlı teknoloji devi MSI, sürücü kaynaklı kazaların önüne geçmek amacıyla yeni araç güvenlik sistemini Türkiye pazarında sundu. Sistem Türkiye'de bir ilk olarak tek şeritte bile güvenliği sağlayabiliyor.

Trafik kazaları, günümüzün en büyük sorunlarının başında yer alıyor. Araştırmalar, kazaların çok büyük bir kısmının sürücü hatalarından kaynaklandığını ortaya koyuyor. Teknoloji ise sürücü hatalarını asgariye indirmenin yollarını arıyor. Buradan hareketle ülkemizde Funtoro ekranlarıyla tanınan Tayvanlı elektronik şirketi MSI, Ar-Ge’sini kullanarak sürücü hatalarını minimize edecek bir sistem geliştirdi.

'Şerit İhlali Uyarı (LDW) + ‘Ön Çarpışma Uyarı'dan (FCW) oluşan 'Araç Güvenlik Sistemi' özellikle yolcu otobüslerinde şoförün dalgınlığından veya uyumasından meydanan gelen kazaların önüne geçecek.

Konuyla ilgili açıklama yapan As Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dönmezoğlu, "Avrupa’ya baktığımızda kişisel araçlarda bile zorunlu olan bu ürünün, 50 kişiyi taşıyan bir otobüste çok daha gerekli olduğu görülüyor. Otobüslerde yüzde 42,8 üzeri, kaptan hatalarından oluşan kazalar yaşanıyor. Bu hataların içerisinde dalgınlık, hız kontrolünün yapılmaması, öndeki araba ile olan mesafenin algılanmaması gibi etkenler yatıyor. Ürünümüz, tüm bu hataları ortadan kaldıracak şekilde geliştirilmiştir" dedi.

Ahmet Dönmezoğlu yeni teknolojiyle ilgili şu bilgiler verdi:

"7/24 yapılan hatanın riskini otomatik algılayan, şeridin üzerine geldiğinde küçük bir sesle uyaran, şeriti geçtiğinde ise daha yüksek bir sesle uyaran bir sistem bu... Sistem; araç saatte 100 km hızla ilerlerken, öndeki araca 50 metre yaklaştığında öndeki aracın hızını da tespit ediyor. Öndeki aracın frenlediği yada yavaşladığı zaman otomatik olarak uyarıyor.
 
'Tek şeritte bile çalışabiliyor'

Mesela yağmur yağıyor; ürünümüz bu hassasiyeti doğru algılıyor ve hemen modunu değiştiriyor. Gece bilgisini biliyor, gece moduna geçiyor. Çünkü sürüş, gece-gündüz farklılık gösteren bir durumdur; bu, dünyada teknik olarak kabul edilen bir şeydir. 3-4 moda sahiptir. Sistemimiz, şehiriçi kullanımında kendini ‘off’ konumuna alıyor ve çalıştırmıyor. Çünkü şehiriçinde bir arabaya 50 santimetre yaklaşabiliyorsunuz. Belli bir hızın altına düşünce otomatik olarak ‘off’ konumuna alıyor. Şehirlerarası taşımacılığa uygun görme sebeplerimiz de bunlardır.

Ürün, şehirlerarası taşımacılıkta otobana çıkıldıktan sonra çalışıyor. Bizim cihazın en güzel özelliklerinden birisi tek şeritte çalışabiliyor olmasıdır. Normalde birçok ürün iki şeritli yollar için üretiliyor. Mod özelliğinin olması, tek şeritte kullanılabilir olmasını sağlıyor; tek şeritte olduğunu algılıyor ve ona göre modunu değiştiriyor. Piyasaya baktığımızda sadece şerit ihlali ile ilgili, ayrı mesafe ile ilgili ayrı ürünler satılıyor; bizim ürünümüz ise ikisini bir arada sağlıyor." (Dünya - Taylan Özgür Dil)

110354.jpg

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim