• BIST 89.282
  • Altın 145,513
  • Dolar 3,6363
  • Euro 3,8917
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 13 °C

Nakliyecinin son çaresi Süveyş Kanalı

Nakliyecinin son çaresi Süveyş Kanalı
Türk nakliyeciler, Arap Yarımadasına ulaşmakta son çare olarak Süveyş Kanalı'nı görmeye başladı.
Suriye'nin ardından Mısır'da yaşanan karşıklıktan etkilenen Türk nakliyeciler, Arap Yarımadasına ulaşmak için yüksek maliyeti nedeniyle şimdiye kadar tercih etmedikleri Süveyş Kanalı'nı son çare olarak görmeye başladı. 
 
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin Suriye üzerinden yaptığı taşımacılığın yılda yaklaşık 40 bin tırı bulduğunu belirterek, bu taşımacılığın Suudi Arabistan ve Ürdün başta olmak üzere 11 ülkeye yapıldığını söyledi.  
 
Suriye'de karışıklığın başlamasıyla bu sayının zamanla düştüğünü ve çatışmaların artmasının ardından alternatif güzergahların gündeme geldiğini ifade eden Şener, bunun üzerine geçen yıl Mersin ile Mısır arasında Ro-Ro seferlerinin başladığını anımsattı. 
 
"Süveyş'ten geçiş  250 ila 350 bin dolar" 
 
İlk başlarda düzensiz olan seferlerin belirli bir düzene kavuşmasıyla hattan bir yılda 10 bin araçlık taşımacılığın yapıldığını bildiren Şener, şöyle konuştu: 
 
"Tırlarımız, Mersin'den yola çıkan Ro-Ro'larla Mısır'ın Port Said ve Damietta limanlarına ulaşıyor. Buradan araçlarımız güvenlik konvoyu eşliğinde yaklaşık 200 kilometrelik yolu alarak Süveyş Kanalı kıyısına varıyor. Mısır'da son yaşananların ardından daha önce Suriye'de oldugu gibi bu güzergahta da tedirginlik yaşamaya başladık. Mısır'ın araçları ve yüklerini güvence altına alan Uluslararası Tır Sistemine dahil olmaması bu tedirginliğimizi daha da artırıyor." 
 
Şener, Mısır'daki karışıklığın artması halinde bu güzergahın da kullanılamayacağını ve son çare olarak Arap Yarımadasına Süveyş Kanalı vasıtasıyla ulaşmaya çalışacaklarını dile getirerek, bugüne kadar Süveyş'in tercih edilmemesinin başlıca nedeninin yüksek maliyetler olduğunu belirtti. 
 
Süveyş Kanalı'ndan geçmenin bir gemiye ortalama 250 ila 350 bin dolarlık maliyet getirdiğini vurgulayan Şener, "Bu rakam 4 bin konteynır taşıyan bir gemi için hiç bir şeyken, 110 tır taşıyan Ro- Ro için araç başına 20 bin dolardan fazla bir maliyet anlamına geliyor" dedi. 
 
"Malların zamanında teslim edilmesi lazım" 
 
Türkiye'den Arap Yarımadasına taşınan malların yüzde 80'inin gıda maddelerinden oluştuğunu kaydeden Şener, şu bilgileri verdi: 
 
"Kontratlar olduğu için bu malların yerlerine zamanında teslim edilmesi lazım. Mısır'da olaylar daha da artarsa son çare olarak gördüğümüz Süveyş Kanalı seçeneğini tercih edeceğiz. Daha önceki sorunların aşılmasında olduğu gibi bu konuda da Ekonomi ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlıklarımızın gerekli çalışmaları etkin bir biçimde yürüteceğine inanıyoruz." 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim