Forumu düzenleyen NART Sigorta ve Reasürans Brokerlığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart, bu yıl neden risk tartışmaları için otomotiv sektörünü seçtiklerini şöyle açıkladı: “Dünya’da otomotiv sektöründe yüzde 1,5’luk bir paya sahibiz. Avrupa’da 7. Dünya çapında ise 17. sıradayız. Otomotiv; kimya, plastik, elektronik, yazılım, bilişim gibi birçok sektörü etkiliyor ve gelişmiş ülkeler, otomotiv sektöründe de lider ülkeler. Bu nedenle Türkiye’nin de otomotiv sektöründeki konumunu ve risklerini tartışmak istedik” dedi. Levent Nart, şirket olarak 26 yıldır risk yönetimi ve sigorta danışmanlığı yaptıklarını ve otomotiv sektörünün de son dönemde sıkça karşılaşılan ‘geri çağırma’ problemine karşı iyi bir risk yönetimi planlaması yapması gerektiğini belirtti.
NART Risk Management Forum dün gerçekleşti
NARTın düzenlediği 9. NART Risk Management Forum, Pazartesi günü İstanbulda gerçekleşti. Forumda; otomotiv sektörünün gelecek beklentileri, riskleri, geleceği masaya yatırıldı. Konusunda uzman konuşmacıların ortak kaygısı ise sektördeki kapasite fazlalı
Açılış konuşmalarında söz alan Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, Türkiye’de otomotiv sektörünün 4 kat büyümesi gerektiğini belirtti ve “Sektörde bulunan riskler, büyümenin önünde engel oluşturabilir. Bu riskler; müşteri riskleri, parasal riskler, kur riski ve ekonomik riskler” dedi.
“Kapasite artırımını gözden geçirmeliyiz”
Dudaroğlu’nun ardından söz alan Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, “Otomotiv sektöründe kapasite artırımını gözden geçirmeliyiz” dedi. 2023 yılına kadar Türkiye’deki otomotiv üretiminin 4 milyona ulaşması gerektiğini ve bunun 3 milyonunun ihracat olması gerektiğini belirten Tezer, 2012 yılının ise Türkiye için çok iyi olmayacağını söyledi.
Oturumda konuşan Renault Mais Türkiye Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Küresel Otomotiv Sektörü’nde Gelecek Senaryoları” isimli sunumunda, küresel kapasite fazlalığına rağmen, dünyada geçen yıl 80 milyon otomotiv üretildiğini, bunun daha da artacağının beklendiğini söyledi. Aybar, “2025 itibari ile bu rakamın 100 milyona ulaşmasını bekliyoruz” dedi.
Ana eğilim olarak önümüzdeki 15 yılda; çevre sorunlarının getirdiği yeni çözümler, alternatif enerji kaynağı kullanan otomobiller, şehirleşme biçiminin yarattığı yeni konsept araçlar, tüketici davranışlarındaki değişkenlerin öne çıkacağını belirten Aybar, “2024 yılında, toplam satılan araçların yüzde 10’u elektrikli olacak” dedi. Aybar geleceği gören otomotiv devlerinde mikro araç atağı olduğunu, çünkü şehirleşmenin otomobil kullanımını etkilediğini söyledi.
“Nüfusun yüzde 15’i mobiliteye ihtiyaç duyacak”
Çin ve diğer BRIC ülkelerinin şehirlerde yaşayan nüfusunun hızla arttığını ve bu nüfusun araç sahiplenmekten ziyade araç kullanma becerisinin daha fazla önemsenmesine sebep olduğunu belirten Aybar, “BRIC ülkelerinde nüfusun yüzde 15’ine kadarlık kısmı mobiliteye ihtiyaç duyacak” dedi.
Allianz Global Corporate & Specialty Risk Danışmanlık Almanya & Orta Avrupa Başkanı Dr. Thomas Meschede ise otomotiv sektöründe risk yönetimin çok önemli olduğunu, sektörün devlerinden Almanya’nın özellikle petrol, yakıt ve otomotivde risk yönetimini üst düzeyde gerçekleştirdiğini söyledi.
Geri Çağırma ile ilgili sunumunda konuşan Meschede, geri çağırma / recall’nın son yıllarda artışının iki sebebi olduğunu; bunların, duyarlılık artışı ve otomobillerin 40 yıl öncesine göre çok daha kompleks ve karışık olması olduğunu belirtti.
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Kiralık minibüse talep artışı varEnterprise’ın Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, 'insanlar ailece seyahatlerini araç kiralamaya yönlendirdi. Bu noktada, bavul kullanımı ve kişi sayısı, minibüs ve SUV gövde tipli araç kiralamada geçen yıla göre yüzde 60’a varan artışlar yaşadık" dedi.
VW'de üst düzey atamaAudi, Bentley, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu'ndaki liderlik değişiminin şirketin güçlü işçi temsilcileriyle maliyet indirimini müzakere etmeye çalıştığı bir zamanda gelmesi dikkati çekti.
Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldiOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin 3. Koronavirüs Etki Araştırması’na göre; üretime devam eden şirketlerin oranı yükselişe geçti. Ara veren şirketler ise bu ay çalışmalarına başlayacaklarını açıkladı.
Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecekYeni tip corona virüs (Kovid-19) tedbirlerini alarak üretime başlayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, üretim ve ihracat hedeflerini artırmak için İŞKUR üzerinden 800 kişilik ilave istihdam sağlayacak.
Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldıUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv endüstrisi Covid-19 salgınının etkisinin sürdüğü Mayıs ayında geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 56 düşüşle 1 milyar 203 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye’nin Otomobili’nin fabrikasına ‘ÇED Olumlu’ raporuTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından çalışmaları planlandığı biçimde sürdürülen Türkiye’nin Otomobili yatırımı Bursa’nın Gemlik ilçesinde inşa edilecek olan fabrika inşaatının başlayabilmesi için gerekli ÇED raporunu olumlu olarak aldı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim