• BIST 9452.26
  • Altın 2497.062
  • Dolar 32.585
  • Euro 34.7887
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 20 °C

Nihat Ergün'den 'Türkiye'de üretin' çağrısı

Nihat Ergün'den 'Türkiye'de üretin' çağrısı
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, OSD’nin genel kurulunda Tofaş ve Ford’a, “Dünyada kabul gören binek modelleri Türkiye’de üretin” çağrısı yaptı.

Ergün'den 'Türkiye'de üretin' çağrısı

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, OSD’nin genel kurulunda Tofaş ve Ford’a, “Dünyada kabul gören binek modelleri Türkiye’de üretin” çağrısı yaptı.SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) 37’inci Genel Kurulu’nda otomotivin devlerini uyardı.

Tofaş ve Ford Otosan’ın yöneticilerine ticari araç dışında dünyada kabul gören binek modelleri üretmesi çağrısında bulunan Ergün, Türk malı araç için çalışmalara başlayan OSD üyesi 15 otomotiv devine, “Bu konudaki çalışmalarınızı merakla bekliyorum. Ama lütfen karşımıza, ‘Bu iş neden olmazı anlatmak için değil, bu iş nasıl olmalıyı’ anlatmaya gelin. İş kolay değil ama imkansız da değil” dedi.

Yerlilik muhakkak artmalı

Ergün, Türk otomotiv pazarının 1 milyon adede iki yıl içinde ulaşabileceğini vurgulayarak, bunun büyük bölümünün yerli üretimden karşılanması gerektiğine dikkat çekti. Türkiye’de satılan otomobillerin sadece üçte bürünün yerli üretim olduğunu kaydeden Nihat Ergün, şöyle konuştu: “Bu nedenle sektöre yeni çağrılarda bulunuyoruz. Türkiye’de otomotiv pazarı 1 milyona ulaştığında yerli araç oranı böyle olursa hiç hoş olmaz. Bu boşluk yeni ürünlerle doldurulmalı. Hem yeni markaların hem de mevcut markaların yeni modeller üretmesi gerekiyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır burada. Türkiye’de artık halkın beklentisini karşılayan dünyada kabul gören otomobiller üretmelisiniz. Mevcut modeller bunu karşılamıyor. Ford Otosan da sadece ticari araç değil binek de üretmeli. Bugün 50 bin adet otomobil satıyorsunuz ve bunların tümünü ithal ediyorsunuz. Sadece ticari araç üretmekle olmaz.”

Fazla verme özelliği bitiyor

2008 yılında otomotiv sektörünün dış ticaret fazlasının 5 milyar dolar civarında olduğunu anımsatan Ergün, bu rakamın kriz dönemi olan 2009’da 3.5 milyar dolara düştügünü belirtti. Ergün, tarihi rekorun kırıldığı ve talebin patlama yaptığı 2010 yılında ise dış ticaret fazlasının 393 milyon dolara inmesinin bir uyarı olduğunu ifade ederek şunları söyledi: “2011’de otomotivde fazla verme özelliğimizi kaybedebiliriz. Bu yüzden hem ihracat hedefini, hem de içerdeki tüketimi gözden geçirmemiz gerekir. Dış ticaret fazlası çok kritik bir noktaya geldiğimiz konusunda bizi uyarıyor. Bunu dikkate almalıyız.”

Önen: Hedef dünyada ilk 10’a girmek

OSD’nin orta vadede stratejik hedefinde değişiklik olmadığını vurgulayan Kudret Önen, “Hedefimiz, dünyada toplam üretimde ilk 10, AB’de toplam üretimde ilk 3, Ar-Ge’de ilk 5, yılda 2 milyon adet üretim, 1.5 milyon adet ihracat, 50 milyar dolar ihracat geliri ve 600 bin istihdam sağlamaktır” dedi.

Üretimde rekor

Üretimde rekor beklediklerini anlatan Kudret Önen, otomotiv sektöründe 2011 yılının ilk iki ay verilerinin de olumlu olarak gerçekleştiğini, ihracatın bu yıl 900 bin adet ile 19 milyar dolara ulaşmasının, üretimin de 1.2 milyon düzeyine çıkmasının beklendiğini aktardı. Önen, şöyle konuştu: “Türk otomotiv sektörü, global krizin ardından toparlanmaların başladığı 2010 yılında üretimde yüzde 26 artışla 1 milyon 94 bin adede ulaştı. Dünyada 1 milyon adet araç üretimi yapan 17 ülke arasında 16’ncı sırada yer aldı. 2011 yılında pazarın geçtiğimiz yılki canlılığını korumasını ve talep artışının devam etmesini bekliyoruz. AB pazarında otomotiv ürünlerine olan talebin çok yavaş artması ihracatımızı sınırlasa da, 2011’de Türk otomotiv sanayii ihracatı 900 bin adet ve toplam 19 milyar dolar civarında olacak.”
İhracat ithalatı karşılıyor

2010 yılında taşıt araçları dış ticaretinde ihracatın yüzde 14, ithalatın yüzde 51 artış gösterdiğini söyleyen Önen, şunları anlattı: “1.1 milyon adet araç üretiminin gereği olarak yapılan parça ithalatı, 40 markanın 354 bin otomobil ve 111 bin ticari araç ithalatı, parktaki 7.5 milyon otomobil ve 3.7 milyon ticari araç için Yedek parça ithalatı; OSD üyesi 15 taşıt aracı üreticisi ve yüzlerce aksam ve parça üreticisinin 2010 yılındaki ihracatı ile karşılandı. İthalattaki artışa rağmen, TİM’in ‘2010 Sektörlere Göre İhracat’ sıralamasında ihracat lideri olan otomotiv sanayi, 393 milyon dolar dış ticaret fazlası sağladı.”

Hükümete ve halka güvenmeniz gerek

NİHAT Ergün, otomotiv sektörünün büyük yatırımlar konusunda hükümete güvenmesi gerektiğini söyledi. Ergün, “Biz otomotive yatırım konusunda her türlü kolaylığı sağlayacağız. Ama bizim kadar otomotiv sektörü yerli araç konusunda halka da güvenmelidir” dedi. Türkiye’ye özgün bir otomobilin sembolik değerinin Türkiye’ye katacağı moralin yüksek olacağını söyleyen Ergün, “Türk halkı Türk malı araca büyük bir teveccüh gösterecektir. Bir gün bir firma bu işe girip başarılı olacak, diğerleri ‘keşke biz de yapsaydık’ diyecek” mesajı verdi.

Yerli marka 200 bin adet satar

NİHAT Ergün, “Yerli bir markanın 1 milyonluk pazardan en az yüzde 20 pay alacağını düşünüyorum. Bu da 200 bin araç demek. Böyle bir araç yaşar mı, yaşar. Toplumda da böyle bir beklenti var. Biz Çin’e ve hindistan’a göre otomobil markası yaratmakta daha avantajlıyız. Onların pazarları çok büyük ama dünyada kimse Çin ve Hintli otolara binme arzusunda değil. Markalaşma konusunda bizim avantajlarımıza sahip değiller” dedi.

Erdoğan’ın isteğine ‘B’ ve ‘C’ sınıfı oto yanıtı veriyorlar

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan’ın ocak ayında TÜSİAD’da yaptığı Türk malı otomobil çağrısı üzerine harekete geçen Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) çatısı altındaki 15 sanayici çalışmalarını hızlandırdı. OSD Genel Kurulu’nda konuşan Başkan Kudret Önen, Türk malı B ve C segmentinde bir otomobil ile 3.5 tonluk bir hafif ticari araç üretilmesi üzerinde çalıştıklarını söyledi. Önen, şöyle konuştu: “Küresel bir marka ve buna ait değer zincirini oluşturmak üzere temel esasların belirlenmesi amacı ile çalışmalara başlandı. B ve C segmentlerine öncelik veren bir otomobil ve hafif ticari araç platformunun tanımlanması, üretim sürecinin tedarik zinciri düzeyinde ayrıntılarının belirlenmesi üzerinde duruluyor. Tanımlanacak bu aracın bir küresel marka olarak bu pazarlarda serbest dolaşımının gerçekleştirilmesinde tanıtım, pazarlama ve satış ağı kurulması için gerekli süreçler belirleniyor. Yapılan çalışmaların sonuçlarını Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na sunacağız.”

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim