• BIST 8987.31
  • Altın 2279.121
  • Dolar 32.3276
  • Euro 35.0194
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 16 °C

OMV Petrol Ofisi, lisans iptali korkusu yaşıyor

OMV Petrol Ofisi, lisans iptali korkusu yaşıyor
Yakıtında yeterli marker olmadığı için yargılanan OMV’ye EPDK’dan para cezası geldi. Mahkeme OMV’yi suçlu bulursa lisansın iptal edilmesi söz konusu.

Önceki gün İMKB’ye bildirilen bir karar Türkiye’nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketi için önemli bir sürecin başladığına işaret ediyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) OMV Petrol Ofisi’ne Samsun Terminal Müdürlüğü’ndeki 20 no’lu motorin tankından yeterli seviyede ulusal marker çıkmadığı için 739 bin 666 TL para cezası verdiğini açıkladı.

EPDK tarafından İMKB’ye gönderilen açıklamaya göre, 5 Nisan 2011 tarihinde alınan numunelerin TÜBİTAK tarafından da incelendiği ve yeterli şart ve seviyede ulusal marker içermediğinin tespit edildiği kaydedildi. Bu kararın neden önemli olduğunu olayın tarihine kısa bir göz attıktan sonra anlatalım. OMV’nin Samsun’daki dolum tesislerinde yapılan ölçümde bazı tanklarda yeterli seviyede ulusal marker bulunmadığı saptandı. Yetkililer, konuyu yargıya taşıyarak Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu. Savcılık da Samsun Asliye Ceza Mahkemesi’nde OMV yöneticileri hakkında akaryakıt kaçakçılığından dava açtı. Petrol Piyasası Kanunu’na göre belirlenen koşullarda marker içermeyen ürünleri satan şirketlerin yöneticileri akaryakıt kaçakçılığından yargılanıyor.

Yargılama devam ediyor, bu süreçte edindiğim bilgilere göre OMV yöneticileri, EPDK Kurul toplantısına katılarak ulusal marker’ın depolara yeterli seviyede konulduğu ancak marker’ın kendisinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle depoda homojen bir şekilde dağılmadığının sorunun da buradan kaynaklandığını savunmuş. Numuneleri inceleyen TÜBİTAK da depolarda mikser (karıştırıcı) olmadığı için böyle bir sorunun yaşanmış olabileceğini söyleyerek OMV’nin tezini doğrulamış oldu. Ancak aldığım bilgiye göre EPDK, yönetmelik gereği ulusal marker’ın otomatik enjeksiyon sistemiyle akaryakıt içerisinde homojen bir şekilde dağıldığının TÜBİTAK tarafından da kabul edildiğini bu konuda bu zamana kadar milyonlarca ton akaryakıtın aynı yöntemle işaretlendiğini belirterek Petrol Ofisi’nin itirazlarını reddederek ceza vermiş.

YÖNETİCİLER DE CEZA ALABİLİR

Cezanın gerekçelerini ve tarafların savunmalarını bir yana bırakalım, OMV için asıl tehlike şu: Konuyla ilgili karar aşamasında olan Samsun Asliye Mahkemesi, EPDK’dan kararı ve gerekçesini yazılı olarak istedi. EPDK da bu bilgileri mahkemeye ulaştırdı. Mahkemenin kısa bir süre içinde kararını vermesi bekleniyor. Görünen o ki, yargı TÜBİTAK’ın değerlendirmesini dikkate alırsa OMV kurtulacak. Ama EPDK’nın kararını dikkate alırsa hem operasyonda sorumlu olan yöneticiler 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası alabilir hem de yargı kararı bu şekilde kesinleşirse şirketin lisansı iptal edilir. Var mı böyle bir örnek diye araştırdım. EPDK, bundan önce sattığı ürünlerde yeterli şart seviyede ulusal marker olmadığı için akaryakıt kaçakçılığı mahkeme kararı ile kesinleşen birçok bayinin lisansını iptal ederek piyasada faaliyetine son verdi. Bu da yaklaşık 2 milyar euroluk bir şirketin tüm haklarını kaybetmesi anlamına geliyor. Yasa gereği şirketin sahibi olan OMV ve ortaklarına farklı isimle de olsa petrol sektöründe lisans verilmeyecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim