Operatörler tarife değişimi konusunda tüketicinin aklına giremiyor
Tarife değişimi yapan tüketiciler, gelişmeleri operatörlerden değil, kendi araştırmalarından öğreniyor.
GSM operatörleri abonelerini memnun etmek için her geçen gün yeni bir tarife paketi sunarken, İnterpromedya’nın yaptığı Tüketici Trend Araştırması’na göre operatörler tarifeler hakkında tüketiciyi bilgilendiriyor ama karar aşamasında etkileyici olamıyor. Tarife değişikliği yapan tüketicilerin yüzde 70’i gelişmeleri kendisi araştırıyor.
İnterpromedya tarafından Temmuz 2010’da, 15 yaş üstü bin 400 kişi ile yapılan Tüketici Trend Araştırması’na göre, cep telefonu tarifesi değiştirmede tüketicilerin bireysel istekleri yüzde 50 oranında. Yüzde 84’lük kesim operatörlerin yeni tarifeler konusunda bilgilendirme yaptığını söylerken yüzde 16’lık grup bilgilendirilme yapılmadığını belirtiyor.
Tarife değişikliği yaparken kullanılan yöntemler ise, Türk tüketicisinin bu alanda araştırma yaptığı ve yenilikleri yakından takip ettiğinin önemli bir göstergesi oldu. Tarife değişikliğinde “kendim araştırdım” diyenlerin oranı yüzde 70 iken; operatör önerisi yüzde 17, arkadaş önerisi yüzde 13 oranında etkili oluyor.
Cepten internet kullanımı yüzde 20’yi geçti
Araştırmanın ele aldığı bir diğer konu da cepten internet kullanımı oldu. Cep telefonundan internet kullanan tüketici oranı yüzde 20.6’ya ulaşırken, cepten her gün internete giren kesim yüzde 42, haftada bir ve birden fazla diyenler yüzde 36 ve ayda birkaç kez diyenler ise yüzde 21 oldu.
Cepten en çok izlenen web sitelerine bakıldığında ise, yüzde 72 ile sosyal ağlar birinci sırada yer alıyor. Messenger ve e-posta takibi yüzde 28 seviyelerinde yer alırken haber portallarının izlenme oranı ise yüzde 26 oldu. Bunların yanı sıra cepten internet kullanan yüzde 20’lik kesimin yüzde 52’si operatörlerin sunduğu paketlerden yararlanırken bu oranda limitli paket kullanıcısı yüzde 64’ü buluyor.
Operatörler tarife değişiminde akılda kalmıyor
Tarife değişimi yapan tüketiciler, gelişmeleri operatörlerden değil, kendi araştırmalarından öğreniyor
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Vodafone'un 'hediye çarkı' uçtan uca yenilendiVodafone, bireysel müşterilerine her hafta internet ve sürpriz hediyeler kazanma şansı sunduğu “Hediye Çarkı” platformunu yeniledi. Vodafone Yanımda uygulaması üzerinden erişilen platformda, çeşitli hediyeler sunulacak.
Kriz dönemlerinde kullanılacak iletişim yöntemleri rehberi hazırlandıİçişleri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığınca kriz durumlarının iletişim yönetim sürecine ilişkin genel bir model oluşturmak üzere "Kriz İletişim Yönetimi Rehberi" hazırlandı.
Deprem bölgesinde 23 mobil baz istasyonu görev yapıyorUlaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 23 mobil baz istasyonu ve 2 acil iletişim aracının deprem bölgesinde görev yaptığını bildirdi.
PTT AŞ'den 'Millî egemenliğin 100. yılı' konulu anma puluPTT AŞ tarafından, “Millî Egemenliğin 100. Yılı” konulu ay yıldız perforajlı tek değerli blok pul, ay yıldız perforajlı ve lak uygulamalı seri numaralı blok pul ile ilk gün zarfı 28 Ocak 2020 tarihinde tedavüle sunuldu.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim