• BIST 9548.09
  • Altın 2497.076
  • Dolar 32.4874
  • Euro 34.5389
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 19 °C

Ordu Havaalanı yarım asırlık bir rüyaymış

Ordu Havaalanı yarım asırlık bir rüyaymış
Ordu'da gündemi işgal eden havaalanının sanıldığı gibi 15 yıllık değil, yaklaşık yarım asırlık bir tartışma konusu olduğu ortaya çıktı.

47 yıldır bitmeyen rüya

Ordu'da gündemi işgal eden havaalanının sanıldığı gibi 15 yıllık değil, yaklaşık yarım asırlık bir tartışma konusu olduğu ortaya çıktı.

Osmanlı döneminden kalan Dereyolu projesini 130 yıl, Adnan Menderes döneminde yapılan sahil yolunu 60 yıl, Topçam Barajı'nı 30 yıl, üniversiteyi 20 yıl tartışan Orduluların, havaalanını da 15 yıldır değil, 47 yıldır tartıştığı ortaya çıktı.

Havaalanı konusunun ilk gündeme gelmesi 1964 yılına rastladı. Bu dönemde bayındırlık bakanlığı yapan ve Ordulu olan Arif Hikmet Onat, 10 Mart 1964 tarihli Zaman gazetesine, "Ordu'da havaalanı yapımına çok yakında başlanacaktır" açıklamasını yaptı. Gazete bu haberi kamuoyuna, "Ordu'muz havaalanına kavuşuyor" manşetiyle duyurdu. Ancak bu haber gazete manşeti olmasıyla kaldı ve yıllarca bir daha gündeme gelmedi.

GAZETE ARŞİVLERİ YALAN SÖYLEMEZ

20 Eylül 1970 tarihli gazetelerde ise zamanın Başbakanı Süleyman Demirel'in açıklaması yer aldı. Ordu'yu ziyaret eden ve belediye binasının balkonundan vatandaşlara hitap eden Demirel, "Ordu'ya havaalanı ve rafineri yapacağız" sözünü verdi ancak bu söz unutuldu.
Tarihler 14 Ağustos 1975'i gösterirken Ordu'ya gelen zamanın Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk'e şehir protokolü 'havaalanı raporu' sundu. Korutürk'ün raporu değerlendirip değerlendirmediği ise belirlenemedi.

12 Şubat 1978 tarihli yerel gazetelerdeki habere göre, Ordu Havaalanı'nın yapımına kaynak yetersizliği sebebiyle en erken 1982 yılında başlanabileceği açıklandı.

1990 yılı Mart ayında çıkan gazetelerde zamanın ANAP milletvekili Nabi Poyraz'ın açıklaması yer aldı: "Havaalanı için yer arayışındayız."

1992 yılı Mart ayında Ordu'yu ziyaret eden zamanın Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu, Ordu'nun havaalanı için uygun olmadığını, Fatsa-Ünye arasında yer aradıklarını dile getirdi.

1993 yılı Mart ayında yayınlanan gazetelerde Ordu'ya havaalanı yapılmayacağının kesinlik kazandığı, onun yerine Samsun-Çarşamba'ya havaalanı yapılacağının açıklandığı vurgulandı.

1997 yılı Aralık ayında zamanın Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir, Ordululara müjde verdi: "Havaalanı için dış kredi bulundu."

CANLI TARİH ANLATIYOR

Havaalanı konusunda ilk yazıyı ve ilk manşeti atan 50 yıllık gazeteci Ahmet Gürpınar, havaalanı tartışmalarının meslek hayatıyla yaşıt olduğunu söyleyerek o günleri anlattı. 1960'lı yıllarda Ordu'da Zaman ve Gürses gazetelerinin bulunduğunu belirten gazeteci Gürpınar, "O zaman Zaman gazetesinin sahibi Ünal Sağra, yazı işleri müdürü Orhan Ümit Felek idi. Bilal Köyden de matbaanın başındaydı. Rıza Şimşek de daha sonra yazar olarak aramıza katıldı. Sürekli yazıyorduk, 'Ordu'ya havaalanı, liman, merkez bankası lazım' diye. O gündür bugündür hala havaalanını yazıyorum" dedi.

Süleyman Demirel'in başbakanlığı döneminde bir ara havaalanının DPT'nin yatırım programına alındığını ve sembolik olarak 1 lira ödenek konulduğunu belirten Gürpınar, "Şimdi DPT, Ordu Havaalanı'nı yatırım programında göstermek için sembolik olarak 2 bin lira koymuş. MHP bu olayı farklı yansıttı. Ama bunun sembolik olduğunu bilmeleri lazımdı" diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim