• BIST 106.711
  • Altın 143,580
  • Dolar 3,5587
  • Euro 4,1404
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 28 °C

Orhan Birdal: Uçak ayrımı, rötarı çözecek

Orhan Birdal: Uçak ayrımı, rötarı çözecek
Ulaştırma Bakanlığı İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki rötarları azaltmak için gelen önerileri değerlendirdi.

Birdal: Uçak ayrımı, rötarı çözecek  

Ulaştırma Bakanlığı İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki rötarları azaltmak için gelen önerileri değerlendirdi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal'ın çalışmalar hakkında şunları söyledi:
 
UÇAK TRAFİĞİ YÜZDE 13 ARTTI: 288 bin olan uçak trafiği bir yılda 325 bine çıktı. Yüzde 13'lük bir artış ol. Yolcu sayısı da 31 milyondan 37 milyona çıktı. Tedbir almamış olsaydık, bu kadar yolcuya hizmet veremezdik. 

KAPASİTEYİ YÜKSELTTİK: Pistleri yeniledik, uçakların hızlı çıkışı için taksi yolları yaptık. Hızlı iniş için CAT 3 ILS sistemini kurduk. 

SAATTE 10 UÇAK DAHA: Çok düşük görüş şartlarında dahi inişe imkan sağlayan hassas yaklaşma imkanı sağladık. Yüzey hareketleri izleme radarı kurduk. Saatte havalimanını kullanan uçak kapasitesini de 40'tan 50'ye çıkararak yüzde 25 artırdık. 

1 METREKARESİ BİLE DEĞERLİ: Terminal işletmecisi, havalimanı yönetimi ve hava trafik yönetimi bir araya gelerek fikir teatisinde bulunuyor. 1 metrekare bile yer bulsak değerlendirmek için çaba sarf ediyoruz. 
 
LODOSUN ÇARESİ YOK: Lodoslu havalarda ne yaparsak yapalım gecikmeleri önleyemeyiz. Rüzgar güneyden esince uçuş  emniyetini riske etmemek için beklemeler yaşanabiliyor. Küçük uçakların iniş kalkışı kısıtladık. 
 
MİLLİ DEĞİL BÜYÜK AYRIMI: Atatürk Havalimanı'na sadece milli havayollarının inmesini sağlamak pek mümkün değil. Üzerinde bayrak taşıyan uçakların hepsi milli değil. Ancak küçük uçak - büyük uçak ayrımı yapabilirsiniz. Örneğin Suudi Arabistan hac zamanı  sadece büyük gövdeli uçaklara izin veriyor.
 
ASKERİ ARAZİYE SIĞMIYOR: Atatürk Havalimanı, gün geçtikçe kapasite sınırlarını zorluyor. 3. havalimanı kararını aldık. Atatürk Havalimanı'ndaki askeri arazi için de protokol çalışmaları devam ediyor. Ama orduya ait araziye yeni pist açılamıyor. Teknik açıdan mümkün değil. Bin 900 metrede kalıyor. Bu da büyük uçaklara iniş imkanı sağlamıyor. Orası sadece  park yerimiz artmış olacak.
 
GÖKÇEN'E ZORLA YÖNLENDİREMEYİZ: Uçakları Sabiha Gökçen Havalimanı'na zorla yönlendiremeyiz. Sabiha Gökçen'i işleten işletmeci kendi havalimanına uçak çekmeye çalışmalı. Onların teşvik ve gayreti olmalı. 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yolcu uçağında sigara krizi22 Temmuz 2017 Cumartesi 18:21
  • Air Berlin uçağına kuş çarptı22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:36
  • Kartla havayolu ödemeleri 'uçtu'22 Temmuz 2017 Cumartesi 15:21
  • Bursa - Uludağ teleferiğinde hedef '1 milyon yolcu'22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:51
  • IATA "Havacılık Verileri Sempozyumu" düzenleyecek22 Temmuz 2017 Cumartesi 11:21
  • Anadolujet uçağı acil iniş yaptı22 Temmuz 2017 Cumartesi 10:16
  • TAV, yılın ilk yarısında 511 milyon avro ciro elde etti22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:49
  • THY'den Bodrum'a ek sefer22 Temmuz 2017 Cumartesi 00:05
  • Pegasus Havayolları SAG'dan ödül aldı21 Temmuz 2017 Cuma 17:05
  • Deprem sonrası uçaklarda yer kalmadı21 Temmuz 2017 Cuma 16:32
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim