• BIST 107.463
  • Altın 142,712
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,1411
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 28 °C

Otoda beklenen baba 'motor'da çıktı

Otoda beklenen baba 'motor'da çıktı
Otomobilde yerli markası olmayan Türkiye, motorsiklette yüzde 100 yerli markasını yarattı. Dünya devlerine kafa tutan 32 yaşında Tarhan Telli motorunu üretti, güvenlik testlerinden geçirdi ve sertifikasını aldı.

Otoda beklenen baba 'motor'da çıktı

Otomobilde yerli markası olmayan Türkiye, motorsiklette yüzde 100 yerli markasını yarattı. Dünya devlerine kafa tutan 32 yaşında Tarhan Telli motorunu üretti, güvenlik testlerinden geçirdi ve sertifikasını aldı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, sanayicilerden yerli otomobil markası yaratmalarını isterken, bir Türk girişimci motosiklette marka yaratmış bile... Evet yanlış okumadınız; Tarhan Telli... Fikri mülkiyet hakkı kendisine ait, yüzde 100 Türk malı motosikletle, dünya motosiklet devleri Ducati, Harley Davidson gibi markalara kafa tutuyor.

Tüm dünyada kabul edilen Alman TUV'ün güvenlik ve sağlamlık testlerinden geçip, sertifika alan Telli şimdi Türk malı motosikleti tüm dünyaya satmayı hedefliyor. Her şey çocukken oynaması için verilen uzaktan kumandalı arabaların motorlarını değiştirmesi ile başladı. Otomobiller bir anlamda onun oyuncağı gibi oldu. Eğitim için gittiği ABD'de kişiye özel motosikletlerin yapıldığı dünyanın en büyük merkezi olan Custom Choppers'ta buldu kendisini. Üç yıl burada geçirdikten sonra adım adım bir motosikletin nasıl yapıldığını öğrendi.

DISCOVERY BELGESEL YAPTI

Şimdi Tarhan Telli İstanbul'un göbeğinde mekanik aksamından üstündeki elişi süslemelere, kişiye özel motosiklet tasarlayıp dünya devlerine kafa tutuyor. Bu motorları kullanan bütün Türkiye'de sadece 53 kişi var. Aralarında Kenan Sofuoğlu gibi motorcuların yanında İzzet Özilhan, Tuğban Aksoy, Onur Tahincioğlu, İlhan Sabancı, Sarp Turanlıgil, Erkan Söylemez, Tamer Karadağlı, Hüseyin Albayrak, Murat Kücük, Emir Turan, Mert Gocay, Kaan Boyner, Kenan Doğulu gibi şovmen, şarkıcı, yönetmen, borsacı, işadamı ve reklamcılar var.

Chopper, II. Dünya Savaşı'ndan sonra Amerikan ordusundan çıkarılan motorların siviller tarafından modifiye edilmiş haline deniyor. Custom chopper ise tamamen kişiye özel olarak yapılmış motor demek. Tarhan Telli'nin 2005'te kurduğu TT Custom Choppers bugün tüm dünyanın tanıdığı ve dünyanın her yerine ihracat yapabilen bir firma pozisyonuna geldi. Firma 2 bin 500 metrekare kapalı alan içersinde press atölyesi, karoser, montaj işlem üniteleri, showroom'u ve üretim bandıyla bir ilk olmaya devam ediyor.

2007 yılında Discovery Channel bir saatlik belgeselini yaptı. 2009 yılında Avrupa'dan Custom Chrome firması tarafından "Best Business Performance in Growing Markets" ödümlü alarak sektörel çok iyi bir pozisyon elde etti. Tarhan Telli 2008 yılında da "İnternational Motorcycles Association" tarafından "Master" unvanı aldı. Tarhan Telli'nin dışında dünyada motosiklet üreten sadece 10 tane master var. Biri Harley Davidson'un sahibi Harley Davidson.

HİNDİSTAN KUCAK AÇTI

Şimdi de yüzde 100 Türk sermayeli, yüzde 100 Türk dizaynı, yüzde 100 el yapımı ilk ve tek Türk motosiklet markası TT Motor A.Ş'ye Hindistan kucak açtı. Geçen hafta Türk-Hindistan İşadamları Konseyi Başkanı Cefi Kamhi'nin önderliğinde bir araya gelen Hindistan Sanayi ve Ticaret Bakanı Jyotraditya M.Scindia ve TT Custom Choppers'in sahibi Tarhan Telli, seri üretime geçmek konusunda karşılıklı fikir alışverişinde bulundu. Hintli Bakan görüşme sonrasında ürünlerden oldukça etkilendiğini TT Custom Choppers'ın Hindistan'da seri üretime geçmesinin kendisini ve ülkesini mutlu edeceğini, bu nedenle Hindistan Hükümeti'nin bu konuda fedakarlıktan kaçınmayacağını vurguladı.

Bu markanın yeri, Türkiye olmalı

TT Custom Choppers Yönetim Kurul Başkanı Tarhan Telli; "Herşeyi ile yüzde 100 Türk olan bir markanın seri üretime geçme konusunda Hindistan Ticaret Bakanı'ndan ve heyetten bu derece ilgi, alaka görmesi elbette bizleri mutlu etti. Görüşmelerimiz oldukça verimli geçti. Eğer uygun şartlar sağlanırsa ki sayın bakan bu konuda her türlü yardımı sağlayacakları konusunda fikirlerini beyan etti. Seri üretime sıcak bakabiliriz. Ama bu topraklara ait bir markanın seri üretim konusunda öncelliği Türkiye olacaktır. Bu konuda tüm şartlarımızı zorlayacağız" dedi.

TUV testinden geçmek çok zor

Motoru uçağa koyup Almanya'ya götürdük. Orada üç mide kanaması geçirerek üç kere hastaneye kaldırdılar beni. Bir testten kalırsanız bütün testlerden kalmış sayılıyorsunuz. Bu testlerden geçmeniz dünyaya açılmanız demektir. 42 testten de geçtim. Ducati'nin sahibi "Sen deli misin, kaçtane satmayı düşünüyorsun ki, bu testlere giriyorsun" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim