• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

Otokoç’un 2012 cirosu 3 milyar TL

Otokoç’un 2012 cirosu 3 milyar TL
Otomotiv perakandecisi ve araç kiralama şirketi Otokoç 2012 yılı içinde 3 milyar TL ciro yaptı ve 430 milyon TL yatırım gerçekleştirdi. Firma 2013’te 501 milyon TL yatırım ve 3.2 milyar TL ciro hedefliyor.

Otomotiv sektörünün öncü firmalarından Otokoç, sektör açısından zorlu geçen 2012 senesinde karlılığını artırmayı sürdürdü. Bu yıl içinde yaptığı 66 bin 100’lük yeni araç satışıyla 3 milyar TL’lik ciro elde eden firma pazardaki % 8.1’lik pay elde ederek liderliğini sürdürdü. Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, Genel Müdür Yardımcısı Dr. Önder Kutman, Otokoç Genel Müdür Yardımcısı Uğur Güven, Birmot Genel Müdür Yardımcısı Uğur Sakarya, Avis & Budget Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekici’nin katılımı ile düzenlediği basın toplantısında Özdemir 2012 değerlendirmelerini ve 2013 hedeflerini basınla paylaştı. Özdemir pazarda yaşanan olumsuz gelişmelere değinerek, “Sektörün yüzde 10,4 daralarak 812 bin seviyelerinde kaldığı bir ortamda bu rakamları elde ettik. Avrupa’da yaşanan kriz, ÖTV artışı ve model yılı geçişinde yaşanan değişiklik ile ekonomiyi soğutma politikaları toplam pazarın daralmasında etkili oldu. 1.600 cc altında kalan otomobillere ait ÖTV’nin yüzde 37’den yüzde 40’a çıkarılmasının otomobil pazarındaki olumsuz etkileri, ilk defa gerçekleşecek yılbaşı model yılı geçişi ve yılsonu kampanyaları nedeniyle 2012 yılında sınırlı kaldı. Bu artışın olumsuz etkilerinin 2013 yılında daha fazla görüleceğini tahmin ediyoruz.” dedi.

 
VOLVO’DA PAZAR ORANI 3’TE 1
 
Türkiye’de satılan Ford markalı araçlarda 35 bin 500 satış ve yüzde 32’lik oran, Fiat araçlarında bin 200 satış ve yüzde 28’lik oran, Volvo araçlarda ise bin 880’lük satış ve yüzde 34’lük oran elde eden Otokoç firması, 2009’da iki noktada başlayan Volvo satışlarıyla bugün tüm pazarın 3’te 1’ini aşan bir penetrasyon elde etti. Diğer taraftan Jeep satışlarında da henüz ilk yılında pazarda yüzde 21 penetrasyona ulaştı. Ayrıca Ford Kamyon satışlarının da yüzde 20’sini gerçekleştirdi. Öte yandan Otokoç Türkiye’nin en büyük firmaları arasında üst sıralara tırmanarak Capital 500 araştırmasında 35, Fortune 500 araştırmasında ise 34. sıraya yerleşti.
 
2013’TE HEDEF 3.2 MİLYAR TL
 
Otokoç Genel Müdürü Özdemir, 2012’de pazara etki eden değişkenlerin 2013’te de beklendiğini söyledi. Hedeflerini bu etkenlerini göz önünde bulundurarak belirlediklerini açıklayan Özdemir, “ÖTV artışının ve model yılı geçişi değişikliğinin gerçek etkisini hissedeceğimiz, Avrupa krizi nedeniyle arz talep dengesizliğinin yaşanacağı 2013 yılı otomotiv pazarının 2012 yılı ile benzer sonuçlanacağını tahmin ediyoruz. Yüzde 3,4 daralarak 785 bin adet olarak planladığımız otomotiv pazarında, Otokoç Otomotiv olarak diğer iş birimlerindeki büyüme ile ciromuzu ise yüzde 7 arttırarak 3,2 milyar lira olarak hedefledik.” diye konuştu.
8 yeni tesis, 6 tesis yenileme ve 25 araç kiralama ofisi ile 11.500 araç yatırımı yapacak olan Otokoç Otomotiv, 2013 yılında yüzde 17 artışla toplam 501 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyor. Firma 2013 yılında ulaşacağı 164 hizmet noktası ile toplam çalışan sayısını 2 bin 100’den 2 bin 350’ye çıkarmayı hedefliyor.
 
KISA SÜRELİ ARAÇ KİRALAMADA % 51’LİK PAY
 
Otokoç Otomotiv, 2012’de Avis ve Budget markalarıyla birlikte Türkiye geneline yayılmış 100 ofisinde, toplam 20.500 adetlik kısa ve uzun süreli araç parkına ulaştı. Kısa süreli kiralamada Avis ile yüzde 37, Budget ile yüzde 14’lük ve toplamda yüzde 51 pazar payına sahip olan Otokoç Otomotiv, pazarın 162 bin adede ulaştığı uzun süreli kiralamada ise 15 bin 400 adetlik araç parkı ve yüzde 9,5’lik pazar payı ile 2. sırada yer aldı. 2012 yılında bin 400 adet araç parkı ve 36 adet kiralama noktasına ulaşan Budget da yükselişini sürdürdü. 2013 yılında, 23 bin 500 adet toplam araç parkına elde etmek isteyen firma, kısa süreli kiralama tarafında Avis ile 76 adet ofis ve 4 bin 550 adetlik araç parkı, Budget ile de 49 adet ofis ve bin 950 adetlik araç parkına ulaşmayı hedefliyor. Uzun süreli kiralamada ise yüzde 15 büyüme ile araç parkının, yıl sonunda 17 bin adede ulaşması hedefleniyor. Firma, ayrıca 2012 içinde 371 bin TL’lik servis girişiyle bu alanda da 216 milyon TL gelir elde etmişti.
 
Şu an Azerbaycan’da 600 araç, Kuzey Irak’ın Erbil kentinde de 35 araçla, buralarda araç kiralama alanında faaliyet gösteren Otokoç, 2013 yılı içinde Kazakistan pazarına da girmeyi hedefliyor.
 
BAŞARI ÖDÜLLERİ DE GETİRDİ
 
Otokoç Otomotiv, model yılı geçişinde yaşanan değişikliğin ve yeni araç kampanyalarında görülen yoğun rekabetin de etkisiyle daralan 2. el araç pazarında 2012’de 14 bin adetlik satış gerçekleştirdi. Firma, 2013 yılında bu alanda %15 büyüme ile 16 bin adet ikinci el satışı hedefliyor. Otokoç’un bu başarılı rakamları birtakım ulusal ve uluslar arası ödülleri de getirdi. Bağlı bulunduğu Avis EMEA (Avrupa, Orta Doğu, Afrika) bölgesinde, 2012 yılında da müşteri memnuniyeti sıralamasında “Avrupa Birincisi” seçilerek aynı kategorideki başarısını 6. yılında da sürdürmüş oldu. Otokoç, “Turizm Oscarları” olarak bilinen 2012 Skalite Ödülleri’nde üst üste 3. kez “En İyi Araç Kiralama Şirketi”, 2012 Skalite Ödülleri’nde de Budget Türkiye’yle “En İyi Araç Kiralama Şirketi Gümüş Plaket” ödüllerine layık görüldü.
 
otokoc-ulsm-2.jpg
 
otokoc-ulsm-3.jpg
 
Haber ve Fotoğraflar: Ulaş KIROĞLU
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim