KMPG’nin hazırladığı, tüketicilerin satın alma trendlerine ilişkin değişimleri gözler önüne seren araştırmaya göre, otomobillerin güvenlik özellikleri tüketicinin araç alım kararını etkileyen ikinci önemli konu oldu. Yakıt verimliliği ise liderliğini korudu. Yüzde 31’lik orana sahip ‘az yaksın’ kriterini yüzde 24’lük oranla güvenlik donanımı izlerken; tasarım kriterinin yüzdesi 27’den 22’ye geriledi.
Ergonomi ile rahatlık ve çevre dostu özellikle yüzde 11'lik oranla satın almada dördüncü önemli kriter olurken, fiyat son sırada geliyor. Araştırmada tüketici alım kararlarında öne çıkan bir diğer sonuç otomobil sahibi olmanın nasıl değerlendirildiğine ilişkin.
Yetkili satıcıların gözlemleri sorulduğunda yüzde 74’ünün araç alımının halen sınıf tanımında sosyal bir etkisi olduğunu düşündüklerini söylüyor.