• BIST 9574.22
  • Altın 2493.407
  • Dolar 32.6002
  • Euro 34.8556
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 23 °C

Otomotiv ihracatçısı kuru bekliyor

Otomotiv ihracatçısı kuru bekliyor
Otomotiv ihracatçıları, Türk Lirası'nın değerli olduğunu iddia edip dolar ve Euro karşısında zayıflatılmasını istiyor.

OTOMOTİV İHRACATÇISI KURU BEKLİYOR

Otomotiv ihracatçıları, Türk Lirası'nın değerli olduğunu iddia edip dolar ve Euro karşısında zayıflatılmasını istiyor.

Buna karşı çıkan ithal otomobil satıcıları ise yüksek ya da düşük kurun sektöre zarar verdiği görüşünde. Citroen Türkiye Müdürü Tatoğlu, Türkiye otomotiv pazarı için ideal Euro kurunun 1,85-1,95 TL aralığı olduğunu söyledi.

Avrupa Birliği para birimi Euro'nun, Amerikan Doları ve Türk Lirası karşısında zayıf kalması otomobil ihracatçısını üzerken, iç pazarı memnun etti. Türkiye'de aylık otomobil satışlarının 61 bin adet düzeyine oturması Euro maliyetli modellerin fiyatlarını istikrarlı hale getirdi. Son günlerde ihracatçılar TL'nin Euro karşısında bir miktar değer kaybetmesini isterken, iç pazardaki firmalardan buna itiraz geldi. Euro'daki değer artışının fiyatları yukarı çekeceği için iç pazarı olumsuz etkileyeceğini belirten Citroen Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, Türkiye otomotiv pazarı açısından ideal Euro kurunun 1,85-1,95 aralığı olduğunu söyledi. Euro kuru halen 1,99 TL seviyesinde. Tatoğlu, beklenenin aksine, TL'nin değerlenmesinin otomobilcinin işine yaramayacağını iddia etti.

Tatoğlu, Citroen yeni C4 ve elektrikli otomobil C-Zero modellerinin uluslararası test sürüşlerinin yapıldığı Fransa'nın Malmö şehrinde sorularımızı cevaplandırdı. İdeal kur aralığı dışına çıkan uygulamaların sektöre zarar verdiğini belirten Tatoğlu şunları söyledi: "Geçmişte bunun tecrübesini yaşadık. Euro düşükken ilk etapta araçların fiyatı aşağı çekildi. Ama sonrasında tekrar yukarı çıktığında bu değişimi etikete hemen yansıtmak mümkün olmadı. Üstelik TL'nin uzun süre değerli kalması düzeltme anlamına geliyor. Düzeltmeyle bütün kazandığını bir anda kaybediyorsun." Citroen'in dünyadaki en büyük distribütörü olduklarını belirten Tatoğlu, Citroen dünyasında Türkiye'nin 9. büyük ülke haline geldiğini söyledi. Tatoğlu'nun verdiği bilgiye göre Türkiye'de bu yılın ilk 8 ayında 15 bine yakın araç satan şirket, yıl sonunda 27 bine ulaşmayı, gelecek yıl ise 33-34 bine çıkmayı hedefliyor. 2011 yılı için belirlenen hedeflerden biri de marka içinde binek araç satışının ticari aracı geçmesi. Bu yıl sonunda yüzde 50-50 olması beklenen dengede asıl hedef yüzde 60 binek yüzde 40 ticari olması. Türkiye'de Peugeot ile aradaki pazar payını ise Citroen, gelecek yıl için yüzde 1-1,5 seviyesine indirmeyi planıyor. Bu planları hayata geçirecek birçok yeni model önümüzdeki günlerde bayilere gelecek. Kasım ayında C5'in 1,6 litre dizel motoruna otomatik şanzımanlı bir kardeş gelecek. Bu model filo satışına katkı sağlayacak. Citroen'in kompakt sınıf temsilcisi C4 tamamen yenilendi. Türkiye'de şubatta yola çıkacak yeni C4'ün 6 bin adet satması bekleniyor. Önceki modele göre yeni C4'te boyutlar ve bagaj hacmi büyüdü. Kör nokta algılama, şerit ihlali uyarısı, programlanabilir hız sabitleme teknolojilere sahip otomobilin iç mekânı da yenilendi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim