Buna göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2015 yılı ilk yedi ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 48,91 artarak 516 bin 386 adet olarak gerçekleşti.Otomobil satışları, 2015 yılı Ocak-Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43,94 artarak 392 bin 64 adete yükseldi. 2014 yılı aynı dönemde 272 bin 375 adet satış gerçekleşmişti. Hafif ticari araç pazarı, 2015 yılı ilk yedi ayında geçen yıla göre yüzde 67,12 oranında artarak 124 bin 322 adete ulaştı. Geçen yıl aynı dönemde 74 bin 393 adet satış yapıldı. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2015 Yılı Temmuz ayında yüzde 40 arttı. Bu dönemde otomobil pazarı yüzde 38, hafif ticari araç pazarı yüzde 47,5 büyüdü. 2015 yılı Temmuz ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 83 bin 836 adete ulaştı. 59 bin 907 adet olan 2014 yılı Temmuz ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 39,94 oranında arttı. 2015 yılı Temmuz ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 37,8 artarak 64 bin 218 adet olarak gerçekleşti. hafif ticari araç pazarı 2014 yılının Temmuz ayına göre yüzde 47,45 artarak 19 bin 618 adet seviyesine ulaştı. 2015 yılı yedi aylık dönemde, 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 45,43, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 15,64 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 18,34 artış görüldü. 2015 yılı yedi aylık dönemde, 85kW altı 14 adet, 121kW üstü ise 43 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Yılın ilk yedi ayında, otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 41,94 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 164 bin 416 adet ile sahip oldu. 2015 yılı yedi aylık dönemde, dizel otomobil satışlarının payı yüzde 60,43e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise yüzde 48,83e yükseldi. 2015 yılı Ocak-Temmuz döneminde otomobil pazarı segmentinin yüzde 83,85ini yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde en yüksek satış adetine yüzde 52,21 pay alan C (204 bin 704 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yine sedan otomobiller (yüzde 49,37 pay, 193 bin 552 adet) oldu. 2015 yılı Ocak-Temmuz döneminde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde; en yüksek satış adetine yüzde 71,34 pay ile van (88 bin 696 adet), ardından yüzde 12,22 pay ile kamyonet (15 bin 193 adet), yüzde 10,74 pay ile minibüs (13 bin 355 adet) ve yüzde 5,69 pay ile pick-up (7 bin 78 adet) yer aldı. Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2015 yılı Ocak-Temmuz döneminde 516 bin 386 adete ulaşarak, 2014 yılı aynı döneme göre baz etkisiyle yüzde 48,91 artış gösterdi. 2015 yılı ikinci yarısında; ABD Merkez Bankasının (FED) politika faiz artırma beklentisi, Avrupa Merkez Bankasının (ECB) ekonomik toparlanmayı desteklemek amacıyla parasal genişlemeye devam etmesi, jeopolitik gelişmeler, TCMBnin enflasyonla mücadele kararlılığı, cari işlemler açığındaki gelişim, gerçekleştirilen genel seçim sonrası süreç etkili olacağı belirtildi. 2015 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 900-950 bin adet aralığında gerçekleşeceği beklendi.
Otomotiv sektörü 7 ayda yüzde 49 büyüdü
Otomobil pazarı yüzde 44, hafif ticari araç pazarı yüzde 67 büyüdü. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2015 yılı Temmuz ayı Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı istatistiklerini yayımladı.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Kiralık minibüse talep artışı varEnterprise’ın Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, 'insanlar ailece seyahatlerini araç kiralamaya yönlendirdi. Bu noktada, bavul kullanımı ve kişi sayısı, minibüs ve SUV gövde tipli araç kiralamada geçen yıla göre yüzde 60’a varan artışlar yaşadık" dedi.
VW'de üst düzey atamaAudi, Bentley, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu'ndaki liderlik değişiminin şirketin güçlü işçi temsilcileriyle maliyet indirimini müzakere etmeye çalıştığı bir zamanda gelmesi dikkati çekti.
Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldiOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin 3. Koronavirüs Etki Araştırması’na göre; üretime devam eden şirketlerin oranı yükselişe geçti. Ara veren şirketler ise bu ay çalışmalarına başlayacaklarını açıkladı.
Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecekYeni tip corona virüs (Kovid-19) tedbirlerini alarak üretime başlayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, üretim ve ihracat hedeflerini artırmak için İŞKUR üzerinden 800 kişilik ilave istihdam sağlayacak.
Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldıUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv endüstrisi Covid-19 salgınının etkisinin sürdüğü Mayıs ayında geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 56 düşüşle 1 milyar 203 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye’nin Otomobili’nin fabrikasına ‘ÇED Olumlu’ raporuTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından çalışmaları planlandığı biçimde sürdürülen Türkiye’nin Otomobili yatırımı Bursa’nın Gemlik ilçesinde inşa edilecek olan fabrika inşaatının başlayabilmesi için gerekli ÇED raporunu olumlu olarak aldı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim