• BIST 9524.59
  • Altın 2487.649
  • Dolar 32.4801
  • Euro 34.6771
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 18 °C

Otomotivciler ÖTV artışını ihracatla aşacak

Otomotivciler ÖTV artışını ihracatla aşacak
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, bu yıl otomotiv sektöründe 21,5 milyar dolar seviyesinde ihracat öngörüldüğünü belirterek, firmaların daha çok ihracata yöneleceğini açıkladı.

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, bu yıl otomotiv sektöründe 21,5 milyar dolar seviyesinde ihracat öngörüldüğünü belirterek, "Özellikle ÖTV artışıyla yaşanabilecek olumsuzlukları en aza indirmek için firmalarımızın ihracata yönelmesi söz konusu olacaktır. Bu da öngörülen rakamların üzerinde ihracatın gerçekleşmesini sağlayabilecektir" dedi
Dudaroğlu,geçen yıl Türkiye'de olduğu gibi dünyada da ekonomik zorluklar yaşandığını kaydederek, sektörün rakamlar bazında beklenenden çok farklı bir yıl geçirmediğini söyledi.
Geçen yıl 1 milyon 126 bin araç üretildiğini anımsatan Dudaroğlu, Türkiye'nin dünya üretiminde 15'inci, AB üretiminde ise 5'inci olduğunu aktardı.
Dudaroğlu, iç pazarda otomotiv sektörünün ağır ticari araç pazarıyla 893 bin adet seviyesini gördüğünü ifade ederek, "Bu yıl da son 8 yıldır olduğu gibi yüzümüzü güldüren en önemli konu, ihracat şampiyonluğumuzdu. Geçen yılı bir önceki yıla göre 11,8'lik artış sağlayarak 21 milyar 305 milyon dolar ihracatla tamamladık. Ülke ihracatındaki payımız ise yüzde 14 seviyesinde gerçekleşti. Buna rağmen, ne yazık ki 24 milyar 730 milyon dolarla rekor kırdığımız 2008 değerlerinin altında seyir izledik" şeklinde konuştu.
2023 ihracat hedeflerine ulaşmak için sektörün önünün serbest ticaret anlaşmalarıyla açılması gerektiğine dikkati çeken Dudaroğlu, son dönemdeki ÖTV artışının sektörü etkilediğini vurguladı.

"Sadece üretim yeterli değil"

Dudaroğlu, pazarın talep yapısını olumsuz etkileyen istikrarsız vergi değişikliklerinin talebi daraltan olumsuz gelişme olduğunu savundu.
Dudaroğlu, şunları anlattı:
"İç pazardaki büyümeden ithalat yerine yerli üretimin faydalanabilmesini sağlamak için yerli araç kullanımının desteklendiği bir hükümet ve yerel yönetim politikasının uygulanması gerekmektedir. Baskı altında tutulan iç pazara yeni yabancı yatırımların gelmesini bekleyemeyiz. Biz her ortamda, sadece üretim yapmanın yeterli olmadığını dile getirmeye devam ediyoruz. Rekabetçiliğimizi artırmamız, dışa açılmamız ve mutlaka Ar-Ge'ye yaptığımız yatırımları artırmamız gerekiyor. 2014'te sektörümüzün ihracat rakamının 21,5 milyar dolar seviyesinde olması öngörülmektedir ancak özellikle ÖTV artışıyla yaşanabilecek olumsuzlukları en aza indirmek için firmalarımızın ihracata yönelmesi söz konusu olacaktır. Bu da öngörülen rakamların üzerinde ihracatın gerçekleşmesini sağlayabilecektir."

"Amacımız, Ar-Ge ile yapılan başarılı çalışmaları ihraç etmek"

Dudaroğlu, TAYSAD olarak yurt içi ve dışında üniversite ve enstitülerle işbirliği yaptıklarını anlatarak, "Amacımız, sektörün marka değerini öne çıkararak tedarikçiler arasından küresel markaların çıkmasına ve otomotiv tedarik sanayisinin marka değeri, katma değeri, rekabet gücü yüksek, öncü sektör olmasına destek olmaktadır" diye konuştu.
Son yıllardaki adımlarla Ar-Ge merkezlerinde önemli gelişmeler yaşandığına değinen Dudaroğlu, Türkiye'deki 147 Ar-Ge merkezinin 47'sinin TAYSAD üyelerinden oluştuğunu aktardı.
Dudaroğlu, şöyle devam etti:
"Bu merkezlerimizin yetkinliklerinin artırılmasıyla bir süre sonra, dışarıya hizmet satar hale dönüşmesini arzu ediyoruz. Amacımız, üniversite-sanayi işbirliğiyle topyekun Ar-Ge seferberliği başlatmak ve başarılı çalışmaları ihraç etmektir. Özellikle, Ar-Ge merkezlerinin çalışan sayısının eşdeğer 30 kişiye düşürülmesiyle sunulan desteklerin daha ulaşılabilir hale gelmesi söz konusu olacaktır. Böylece, ölçek olarak küçük ama gelişime açık firmalarımızın yetkinliklerinin artması, uluslararası boyutta ilerlemesi kolaylaşacaktır. Öte yandan firmalarımızın gelecekte Ar-Ge'yi, bugün yaygın şekilde kullandıkları süreç geliştirmekten ziyade, ürün geliştirmek ve bir sonraki adımda katma değeri yüksek ürünlerin araştırılmasına yönelmek olarak ele alması da önem arz etmektedir."
Kurlardaki dalgalanmanın maliyet artışlarına neden olduğuna işaret eden Dudaroğlu, "Kur artışlarının enflasyonu da artıcı etkisiyle işçilik ücretlerinin de etkilenmesi söz konusu olacaktır. Tedarik sanayicileri olarak dengeli ve enflasyonla uyumlu kur beklentisi içerisindeyiz" ifadesini kullandı.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim