• BIST 9693.46
  • Altın 2508.306
  • Dolar 32.5811
  • Euro 34.833
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 24 °C

Otomotivde ikinci yarı endişesi!

Otomotivde ikinci yarı endişesi!
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, otomotivde şu anda en önemli etmenin sağduyu ve istikrar olduğunu belirterek, “İlk yarıda rekor kıran pazarın ikinci yarıda sakinleşeceğini düşünüyorum. Sanıyorum toplam pazar 900 bin düzeyinde sonlanacaktır" dedi.

Yaklaşan Ramazan ayı ve seçim sonrasındaki belirsizlik otomotiv pazarı üstünde negatif baskı yarattı. Yılın ilk yarısında tahminlerin çok ötesinde rekorlar kıran otomotiv pazarı, ikinci yarıda frene basacak gibi duruyor. Pazara yönelik gelişmeleri değerlendiren Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, yılın ikinci yarısının ilk yarı gibi olmayacağını vurguladı.

Pazardaki en önemli konunun sağduyu ve istikrarın devamı olduğuna işaret eden Aybar, “Bu yıl iç pazarda, geçen yıla göre daha iyi bir performans beklediğimizi ifade etmiştik. Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı Ocak - Mayıs döneminde 346 bin 392’e ulaşarak, 2014 yılı aynı döneme göre yüzde 52,80 artış kaydetti. Geçen yılın ilk beş ayında toplam 226 bin 698 adet satış gerçekleşmişti. 2015 yılının ilk yarısını tamamlamak üzereyiz. Yılın ikinci yarısı ilk yarı gibi olmayacak, önümüzdeki hafta Ramazan ayı başlıyor, pazarda bir sakinleşme öngörüyoruz. Sağduyu ve istikrarın devamı önem taşıyor. Bu yılın 900 bin civarında bir pazar öngörüyoruz” yorumunu yaptı.

Kendileri açısından Dacia’nın hem Türkiye’de hem de dünyada bir başarı hikayesi çizdiğini belirten Aybar, markanın akıllı alışverişin sembolü haline geldiğini vurguladı. Başarının ardında yatan en önemli nedenin Dacia modellerinin müşteriye ihtiyacı olan donanım ve teknolojiyi sunması olduğunu söyleyen Aybar, tüketicinin gereksinimi olan Media-Nav gibi gelişmiş teknolojik ekipmanlar, hava yastığı, ESP gibi donanımların önemine vurgu yaptı.

Aybar şöyle devam etti: “Dacia markası ilk modeli Logan’ın 2004 yılındaki lansmanından bu yana çok başarılı bir grafik izledi. Tek modele sahip bir marka iken bugün eksiksiz bir ürün gamına sahip. 2014 yılını 34 bin 469 satış adedi ile toplam pazardan yüzde 4,5 pazar payı ederek marka sıralamasında 8. sırada yer aldı.

2015 yılında da marka istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Dacia’nın Türkiye’deki başarısı dünya pazarları arasında öne çıkıyor. Dacia Türkiye, toplamda kaydettiği 15 bin 169 adet satış rakamı ile tüm dünya pazarları arasında 6. sırada yer alıyor (Fransa, İspanya, İtalya, Almanya ve Cezayir’in ardından). 2015 Mayıs sonu itibarıyla Dacia, toplam pazardan aldığı 4,4 pazar payı ile Türkiye’nin en çok tercih edilen 8. markası konumunda.”

SEGMENT BİRİNCİLİKLERİ

Dacia’nın başarısının farklı model sınıflarında birinciliklerle taçlandırdığını söyleyen İbrahim Aybar, sözlerini şöyle tamamladı: “Duster, 2015 Mayıs sonu itibarıyla 5 bin 362 adet satış kaydetti. Model, toplam pazarda, geçen yıl olduğu gibi Türkiye’nin en çok satılan 4x4 modeli konumunda. Dacia, Lodgy ile MPV segmentine iddialı bir giriş yapmıştı. Lodgy, ikinci el MPV müşterisi ailelere yepyeni, çok yönlü ve uygun fiyatlı bir araca geçiş yapma imkanı sunuyor. 5 ve 7 kişilik iki versiyonu bulunan Lodgy de segmentinde birinci model olarak yer alıyor.

Model, 2 bin 144 adet satış rakamı ile segmentinden yüzde 48.7 gibi önemli bir pay alıyor. Ayrıca Lodgy Türkiye satışları dünya sıralmasında 2. sırada yer alıyor. Bildiğiniz gibi bu yılın başında Lodgy’nin Stepway versiyonunu pazara sunduk. Crossover araçlardan alınan ilhamla daha kaslı bir görünüme kavuşan Lodgy Stepway 6 ileri vitesli manuel vites kutusu ve 110bg güç üreten 1.5 dCi motorla müşterilerimizin beğenisi topluyor.”

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim