• BIST 83.048
  • Altın 147,065
  • Dolar 3,7593
  • Euro 4,0369
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara -4 °C

Oyak'tan 'endeks üzeri getiri' tavsiyesi

Oyak'tan 'endeks üzeri getiri' tavsiyesi
Oyak Yatırım, konu ile ilgili raporunda, TAV için 12.5 TL hedef fiyat ve yüzde 24 yükseliş potansiyeli ile 'Endeksin Üzerinde Getiri' tavsiyesini sürdürdüklerini belirtti.

Raporda şu değerlendirme yapıldı:

"TAV HL: 3. Havaalanı ihalesine bu hafta içinde çıkılması bekleniyor

Ulaştırma Bakanı İstanbul'da yapılacak yeni havaalanı için bir hafta içinde ihaleye çıkılacağını söyledi. İhale ilanının ardından iki ay içinde ihalenin gerçekleşmesi bekleniyor. İstanbul Atatürk Havaalanı'nın geleceği konusunda ipuçları içereceğinden, ihale detayları TAVHL için ciddi önem arz etmektedir. Aynı zamanda, TAVHL'nin kira sözleşmesi 2021 yılına kadar devam ettiği için, ihale şartnamesinde İstanbul'un Avrupa yakasında meydana gelebilecek trafik kaybı için olası telafiler ile de ilgili detaylar ortaya çıkacaktır.

Bakanlığın daha önce açıkladığı planlara göre yeni havaalanının 2017 itibarıyla yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine ulaşması planlanıyor. Toplam yatırımın ise 5-10 milyar dolar seviyesinde olması bekleniyor. TAVHL'nin yanında uluslararası şirketlerin de (Fraport, GMR etc.) yerli ortaklarıyla (Limak, IC Ictas etc.) işbirliğine girerek ihaleye ilgi göstermesi bekleniyor. Sözleşme şartnamesinin Ekim ayında açıklanması, ihalenin ise bunu takiben iki ay içinde gerçekleşmesi bekleniyor.

Ana senaryomuz çerçevesinde, yeni havaalanının 2017'de açılacağını, bu tarihte Istanbul Atatürk Havaalanı'nın kapatılacağını ve TAVHL'nin yeni ihaleyi alıp almama durumuna bağlı olmaksızın Atatürk Havaalanı'ndan kaynaklanan geriye kalan 4 yıllık hakkının karşılanacağını düşünüyoruz. Bizim değerlemelerimizde telafi edilmesi gereken tutar son 4 yıl için 540mn EUR olarak yer almaktadır. Bu tutarın TAVHL'nin ihaleyi kazanması halinde avans olarak sayılabileceği, kazanamaması durumunda ise Devlet Hava Meydanları otoritesi tarafından TAVHL'ye ödeneceğini düşünüyoruz.

İki havaalanının da faaliyetine devam etmesi durumunda, TAVHL'nin Atatürk Havaalanı'ndaki olası trafik kaybı için telafi alamaması en kötü senaryo olarak göze çarpıyor. Atatürk Havaalanı'nın faaliyetlerine devam etmesinin yanında yeni havaalanı ihalesinin kazanılamaması, Atatürk Havalaanı trafiğinin %75'ini oluşturan TYH'nin merkezini yeni yapılacak havaalanına taşıması sebebiyle TAVHL değerlemelerini ciddi anlamda aşağı çekecektir. İstanbul Atatürk Havaalanı şu anda TAVHL değerlememizin %50'sini oluşturmaktadır.

TAVHL için Endeksin Üzerinde Getiri tavsiyemiz bulunmaktadır. Hisse başına 12.5 TL hedef fiyatımız %24 yükseliş potansiyeline işaret etmektedir."

www.ulasimonline.com

 


 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim