• BIST 9099.05
  • Altın 2324.746
  • Dolar 32.3593
  • Euro 34.9694
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C

Özata'nın inşa ettiği İstanbul'un yeni panoramik gemileri hizmete giriyor

Özata'nın inşa ettiği İstanbul'un yeni panoramik gemileri hizmete giriyor
Özata Tersanesi tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi için inşa edilen ŞH - Göksu, ŞH - Küçüksu ve ŞH - Durusu isimli 3 yeni gemi yarın İstanbulluların hizmetine giriyor.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İstanbul Şehir Hatları yarın Sarıyer İskelesi’nde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla ŞH - Göksu, ŞH - Küçüksu  ve ŞH - Durusu isimli 3 yeni gemiyi hizmete sokuyor.

Özata Tersanesi tarafından inşa edilen gemilerin  hizmete alınmasıyla ilgili Sarıyer İskelesi’nde saat 14.00’te yapılacak. Törene İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı  Kadir Topbaş da katılacak. 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, deniz ulaşımına yönelik yatırımları kapsamında Özata Tersaneleri’nde inşa ettirdiği modern ve panoramik vapurlardan  ŞH - Göksu, ŞH - Küçüksu ŞH - Durusu adlı gemileri yarın hizmete alıyor. Kadıköy- Beşiktaş, Kadıköy- Kabataş arası hizmet verecek double&ended tipi yolcu gemileri teknolojik imkanlarla donatıldı. Yeni gemilerin en önemli özelliği engelli yolcuların erişimini daha da kolaylaştırması. Yüksek manevrası,  modern tekne yapısı, hızı, konforu ve iki yönlü hareket kabiliyetine sahip olacak yeni gemiler, mevcut yanaşma manevrasından farklı olarak önden ve arkadan çift yönlü yanaşabiliyor.

Yakıt ve zaman tasarrufu sağlayacak

İstanbul büyükşehir belediyesi’nin yarın hizmete sokacağı yeni gemiler sefer başına yüzde 25 yakıt ve zaman tasarrufu sağlıyor.. İstanbul’da deniz ulaşımının toplam ulaşımdaki payını arttırmak, deniz trafiğinde standart belirlemek ve mevcut ulaşım sistemlerini daha hızlı entegre ve koordine etmek amacıyla, filoya katılması planlanan gemiler teknolojinin son yenilikleriyle donatıldı.. Yeni gemilerin boyu 42, eni 10 metre ve 12 deniz mili hız yapabiliyor.

Gemilerin teknik özellikleri

1- Double&Ended formunda tekne yapıları olacak. ( Double&Ended: İki yönlü hareket kabiliyetine sahip).
2-  İki taraftan da hidrolik rampa özelliği sayesinde, yolcu alma ve yolcu tahliyesi güvenli bir şekilde sağlanıyor.
3-  Teknenin baş ve kıç tarafında bulunacak hidrolik rampaları sayesinde, engelli vatandaşların kullanımına imkan verecek, diğer yolcuların ise hızlı ve emniyetli geçişini sağlıyor..
4- Teknenin yanaşma ve kalkış manevralarında dönüş yapmayarak %25 zaman ve yakıt tasarrufu sağlıyor.
5- Teknede bulunan panoramik manzaralı seyahat imkanı ile yolculuk keyfi üst düzeyde.
6- Teknenin yanaşma şekli ile mevcut iskelenin daha verimli kullanılması sağlanıyor..
7-Düşük karbon salınımı ile çevreci bir motor teknolojisine sahip dizaynı ile İstanbul’a yeni bir tekne forumu sağlıyor.
8- Gemiler birbirleri üstüne bağlanabiliyor. Gemilerden her biri diğerini yedekleyebilir özelliklerde. Gemi üst yapısı da buna uygun olacak şekilde tasarlanmış.
9- Otomatik Yolcu Geçiş Kapıları kapalı pozisyonda iken hidrolik/elektronik ve manuel kilitleme sistemleri var.

1-054.jpg2-068.jpg3-041.jpg4-021.jpg5-010.jpg6-008.jpg7-007.jpg8-003.jpg9-003.jpg
Haber ve Fotoğraflar: Cansu KOCAMAN- Hakkı TAŞDEMİR/ Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim