• BIST 9572.07
  • Altın 2487.933
  • Dolar 32.508
  • Euro 34.8335
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 20 °C

Panama Kanalı için yeni kilit sistemi

Panama Kanalı için yeni kilit sistemi
2014 yılında 100 yaşını dolduracak olan Panama Kanalı için Kanal Müdürlüğü, kanalın modernizasyon ve genişletme çalışmalarına başladı.
Panama Kanalı için yeni kilit sistemi
2014 yılında 100 yaşını dolduracak olan Panama Kanalı için Kanal Müdürlüğü, kanalın modernizasyon ve genişletme çalışmalarına başladı.
 
2014 yılında 100 yaşını dolduracak olan Panama Kanalı için Kanal Müdürlüğü, kanalın modernizasyon ve genişletme çalışmalarına başladı. Atlantik Okyanusu'nu Pasifik Okyanusu'na bağlayan kanalın modernizasyon ve genişletilme çalışmalarında iki okyanus için de özel kilit sistemi yapılıyor. Bu çalışma sonucunda her bir kilidin üç ayrı bölümü olacak ve bu sayede eskisine nazaran çok daha büyük gemiler kanaldan geçebilir hale gelecek.

Yeni Kilitler Su Rezervine Katkılı

Kanal kapılarının çelik yapısının tedarikçisi olan Kuzey Kore merkezli Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) ve Bosch Rexroth, 2010 yılının sonunda su düzenleyen yeni kanal kapılarının çalışması için gerekli olan 158 özel yapım hidrolik ünite ve hareket silindirinin yapımı için kanal idaresi ile sözleşme imzaladı.

Yeni düzenlemede en önemli nokta ise su rezervinin korunacak olması. Her bir kilit alanı özel boru sistemi ile su koruma havzasına bağlı olacak. Gemileri kaldırmak içinse Rexroth, su koruma havzasından gerekli girişlerini açarak yer çekiminin yardımı ile kilit alanlarını su ile doldurabilmeyi planlıyor. Eski teknolojinin aksine kilitleme operasyonu bittikten sonra su havzalara geri doluyor. Bir kilit operasyonu için gereken su miktarının sadece yüzde 40'lık oranı insan yapımı olan Gatun gölünden geliyor olacak. Önceki teknoloji ise bir kilitlenme operasyonu için gereken bütün suyu gölden alıp daha sonra bu suyu denize boşaltıyor. Daha büyük kilit alanlarına rağmen genişletme, şu anki kilitlenme haznelerine nazaran %7 daha az su tüketecek ve alanın su rezervini büyük bir açıdan koruyacak. 

1914 yılında Panama Kanal’ı ilk çalışmaya başladığı zamanlarda, yelkenli ve buharlı gemiler hala denizlerde hüküm sürmekteydi. Günümüz gemilerinin ise yüzde 60 gibi bir oranı artık Panama Kanalı'na sığmıyor. Kilitler geliştirildikten sonra 366 metre uzunluğunda ve 49 metre genişliğinde gemiler de kanaldan geçebilecek.

Yaklaşık üç yıl sürecek olan inşaat süresinin ardından, resmi açılış töreninin Panama kanalının yüzüncü yılı olan 2014 yılı olması planlanıyor.

Haber: Ahmet Özdüzgün - Deniz Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim