• BIST 9524.59
  • Altın 2510.857
  • Dolar 32.5608
  • Euro 34.6255
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

Paris'e çok özel yolcu salonu!

Paris'e çok özel yolcu salonu!
Paris Charles de Gaulle 2011’de 61 milyona yakın yolcuya hizmet verdi. Air France’ın da merkezi olan havalimanını 514 bin uçak kullandı.

 

3 terminali bulunan havalimanının en yoğun kullanılanı ise Terminal 2. Terminal 2’de yer alan yedi terminalden biri olan 2E, yolculara daha iyi hizmet verilmesi amacıyla yenilendi.
 
Dünyanın en işlek altıncı, Avrupa’nın ise ikinci havalimanı olan Paris Charles de Gaulle 2011’de 61 milyona yakın yolcuya hizmet verdi. Air France’ın da merkezi olan havalimanını 514 bin uçak kullandı. 3 terminali bulunan havalimanının en yoğun kullanılanı ise Terminal 2. Terminal 2’de yer alan yedi terminalden biri olan 2E, yolculara daha iyi hizmet verilmesi amacıyla yenilendi. 2006’da yıkılıp yeniden inşa edilen 2E terminali 2008’de hizmete girdi. Ancak terminaldeki yenileme çalışmaları bununla bitmedi. 
 
Paris Havalimanları ve Air France’ın ortaklaşa yürüttüğü bir çalışmayla yeni yüzüne kavuşan 2E bünyesindeki yeni biniş alanı Satellite S4 ya da diğer adıyla M Salonu, 28 Haziran’da açıldı. Şu anda yarım gün hizmet veren S4, Ocak 2013’te tam kapasiteyle çalışmaya başlayacak. S4, başta kıtalararası uçuşlar olmak üzere İngiltere ve Schangen olmayan Avrupa uçuşlarında kullanılıyor.
 
Tiryakiler unutulmamış
 
580 milyon Euro’ya mal olan S4’ün yıllık yolcu kapasitesi 7.8 milyon. 50 kapısı bulunan salonun kapılarına 6’sı A380 olmak üzere aynı anda 16 geniş gövdeli uçak yanaşabiliyor. 100 bin metrekare alan kaplayan S4’ün 6 bin metrekaresi alışveriş ve yeme içme alanlarına ayrılmış. Bütün lüks markaların yer aldığı binanın tasarımında yolcuların hem iyi vakit geçirmesi hem de biniş kapılarına hızlıca erişim sağlaması amaçlanmış. 
 
Yüksek tavanları bol ışık alan terminalde ferahlık ön planda tutulmuş. Biniş kapılarının uzun bir koridor boyunca sağlı sollu uzanması yolcunun ferahlık hissini pekiştiriyor. Bekleme alanlarındaki turuncu ve kırmızı koltuklar tavan ve yerde kullanılan gri tonların yarattığı soğukluk hissini ortadan kaldırıyor. Duvarlarda kullanılan ahşap paneller biniş salonunu daha da sıcak bir hale getiriyor. Yeni salonda sigara tiryakileri de unutulmamış ve özel bir bahçe oluşturulmuş. Tiryakiler için açık havada, sigara dumanından kaynaklanan kötü kokulara maruz kalmadan yeşillikler arasındaki ferah bir ortam tasarlanmış. 
 
Orman konseptli lounge
 
S4 aynı zamanda Air France’ın en büyük yolcu salonuna da ev sahipliği yapıyor. 3 bin metrekare alan üzerine kurulu yolcu salonu Air France ve Skyteam üyesi havayollarının business class yolcuları tarafından kullanılabilecek. Bir parktan ilham alınarak tasarlanan lounge’un aydınlatmalarında ağaca benzer lambalar, duvarlarında da yine yaprak şekilli ışıklandırmalar kullanılmış. Tavandaki aydınlatmalarda ise su damlasından esinlenilmiş. Kısacası Air France yeni yolcu salonunda suni bir orman yaratmış. 
 
620 koltuk kapasitesine sahip salonda restoran, dinlenme, çalışma ve televizyon izleme bölümleri var. 6 bilgisayarlı çalışma alanına ek olarak yolcular salonunun çeşitli noktalarındaki tablet bilgisayarları da kullanabiliyor. Sıcak yemek çeşitlerinin bulunduğu büfesinde kahvaltı veya yemek ikramı var. Yine ilk defa bu salonda lif ağırlıklı yemeklere yer verilmiş. Lounge’da ayrıca biri engellilere ayrılmış toplam 10 duş ve iki masaj odası bulunuyor. Bütün yolcular isimlerini yazdırarak duş, cilt bakımı ve vücut masajından ücretiz olarak faydalanabiliyor.
 
Uzun menzilli filoya yeni tasarım
 
Öte yandan Air France, Orta Doğu ve Asyalı rakipleriyle mücadele edebilmek için başta uzun menzilli uçakları olmak üzere filosunu ve servis kalitesini yeniliyor. İlk etapta Boeing 777 uçaklarının first ve business class tasarımını değiştirecek havayolu uçak içi ikram konseptini de yenileyecek. 2014’te başlayacak çalışmalar 19 Boeing 777-300, 25 777-200 ve 10 Airbus A380’i kapsayacak. Air Franca ayrıca uçak içindeki sınıfların isimlerini değiştirdi. Sadece uzun menzilli hatlarda kullandığı ve first class’a denk gelen La Premiere ismini değiştirmeyen havayolu diğer sınıfları business, premium ekonomi ve ekonomi olarak kullanacak.  
 
Air France orta menzilli uçuşlarda da bu kıştan itibaren ikram konseptini yenileyecek. Ekim ayında business class’ta yeni mönüleri sunmaya başlayacak havayolunun yeni yemek servisi kasımdan itibaren Türkiye’deki uçuşlarında da ikram edilecek.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim