• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 19 °C

Pegasus Ortadoğu ve Balkanlar'a açılıyor

Pegasus Ortadoğu ve Balkanlar'a açılıyor
Balkanlar’da Sofya’nın ardından Makedonya’nın başkenti Üsküp’e de hem İstanbul’dan hem de İzmir’den uçuş başlatan Pegasus, Ortadoğu ve Balkanlar’da aynı anda büyüyecek.

Pegasus Ortadoğu ve Balkanlar'a açılıyor

Balkanlar’da Sofya’nın ardından Makedonya’nın başkenti Üsküp’e de hem İstanbul’dan hem de İzmir’den uçuş başlatan Pegasus, Ortadoğu ve Balkanlar’da aynı anda büyüyecek.

Pegasus CEO’su Ali Sabancı, “Biz buraya göz kırpmaya gelmedik. Burada büyük bir pazar var. Bunu genişletmeye geldik” dedi Pegasus, Balkanlar’daki yeni Üsküp olarak durağını belirledi. 2005 yılında hayata geçirdiği “low cost modeli” uygulamalarla Türkiye’de bir ilke imza atan Pegasus, İzmir-Üsküp karşılıklı seferlerini 19 Ağustos itibarıyla resmi olarak başlattı.

İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan havalanan 180 kişilik İpek adlı uçak toplam 1 saat 5 dakikalık yolculuğun adından, TAV Havacılık’ın işlettiği Üsküp Alexandar (Büyük İskender) Havalimanı’na vardı. Türkiye ile Makedonya arasında “Hava Ulaştırma Anlaşması” imzalanmasının ardından, Üsküp Aleksandar Palace Otel’de gerçekleştirilen iftar yemeğinde Pegasus Hava Yolları CEO’su Ali Sabancı Pegasus’un, yurtdışındaki 28’inci uçuş noktası Üsküp ile Avrupa, Rusya, ve Ortadoğu ardından Balkanlar’a açıldığını söyledi. Pegasus’un, 15-16 Ağustos 2011 tarihinde Üsküp’e başlattığı seferler ile uçuş ağını 21 ülkede toplam 47 şehre yükselttiğini belirten Sabancı, “Uçmayı lüks olmaktan çıkaran havayolu şirketi Pegasus olarak, dış hatlarda hızla büyüyoruz. Yurt içinde 19, yurt dışındaysa 28 noktaya tarifeli sefer düzenliyoruz” dedi.

Sabancı, sözlerini şöyle sürdürdü: “2010 yılında yurt içi ve yurt dışında toplam 8.6 milyon misafir taşıdık. 2011 yılında da artan yeni hatlarımızla misafir sayımızı her geçen gün artırıyoruz. Bu noktada, bugün karşılıklı seferlere başladığımız 28’inci noktamız olan Üsküp, Balkanlar’da da Sofya’dan sonra ikinci destinasyonumuz olması nedeniyle bizim için büyük önem taşıyor.” Şifreyi çözdük Pegasus ailesinin yolcuların beklentilerinin şifresini çözdüğünü belirten Sabancı, “Uçuş hayatımıza başladığımız günden bu yana prensiplerimizden, örneğin katı iptal kurallarımızdan, asla vazgeçmeyerek ‘misafirler bizimle uçmasın’ diye her şeyi yaptık” dedi. Yolcuların havayolu şirketi seçiminde öncelikli olarak güvenlik, fiyat ve tarifeyle ilgilendiğini ifade eden Sabancı, “Buna rağmen 2006-2010 yılları arasında yurtiçi misafir trafiğimiz yıllık yüzde 42, yurtdışı misafir trafiklerimiz yıllık yüzde 26 oranında arttı. Demek yolcuların beklentileri bedava yemeğin ötesindeymiş” diye konuştu.

3.2 milyar $’lık sipariş Sabancı, 2011’de 3.2 milyar dolar değerinde uçak siparişiyle özel sektör tarihinin en büyük siparişini gerçekleştiren Pegasus’un, yılın ilk 7 ayında vaktinde kalkış ortalamasının ise yüzde 93.4 olduğunu vurguladı. Yolcular için artık önemli faktörlerin güvenli uçak, düşük fiyat, zamanında kalkış ve uçuş tarifeleri olduğuna dikkat çeken Sabancı, Binali Yıldırım’a, “Sayın bakanım size yalvarıyorum. Bize yeni destinasyonlar verin” dedi. Bölgede yatırımlarının devam edeceğinin sinyalini veren Sabancı, ”Biz buraya göz kırpmaya gelmedik. Burada büyük bir pazar var. Bunu genişletmeye geldik” dedi. Bakan Yıldırım, Türkiye’nin havacılıkta 5 yılda 4 kat büyüdüğünü, iç hatlarda 2003’te 8.5 milyon insan havayolu ile seyahat ederken, bu sayının 2010 sonu itibariyle 52 milyona çıktığını söyledi. Ortadoğu’da 3 yeni ülke için uçuş izni aldı Üsküp’ten dönüş yolunda, Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Pegasus CEO’su Ali Sabancı, Balkanlarla ilgili gelecek planlarının yanı sıra, Ortadoğu ile ilgili de kısa zamanda bazı gelişmeler olmasını beklediklerini belirtti. Sabancı, Ortadoğu’da 3 yeni ülke için uçuş izni görüşmelerine devam ettiklerini söyledi. Yeni uçuş noktaları konusunda sıkıntı yaşadıklarını belirten Ali Sabancı “Örneğin, Ürdün Ammar Havaalanı için izin aldık. Ürdün belirlediği fiyat kotası ile yabancı havayolu şirketlerine ‘bu fiyatın altında uçuş gerçekleştiremezsin’ diyerek kendi havayolu şirketini koruyor” dedi.

Sabancı, “Genelde dünyada kendi hava yolu şirketlerini korumayan ülke bulmak zor” diye konuştu. Balkanlarda Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya da seferi olan Pegasus’un yeni durağı olan Üsküp ile karşılaştırmasını yapan Sabancı, Üsküp’ün yolcu kapasitesi olarak daha yüksek bir potansiyele sahip olduğunu söyledi. Ali Sabancı, “Üsküp uçuşlarımız 180 yolcu kapasiteli. Uçuşlarımızda bugüne kadar 130 yolcunun altında uçmadık. Gerçek bir değerlendirme yapabilmek için yeni seferlerin 6 ay gibi bir süreye ihtiyacı var. Üsküp’ün en büyük avantajı bir saatlik bir uçuş olması” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim