Avrupa satışları yüzde 13.5 artış ile 522 bin, Çin'de ise yüzde 32.4 artış ile 185 bin olarak gerçekleşti. Avrupa'da perakende araç satışlarında yaklaşık 1 puanlık pazar payı artışı ile binek otomobil alanında karlı büyüme elde edildi.
Yeni Peugeot Boxer'ın lansmanı ve Peugeot Partner, Expert ve Boxer satışlarının yüzde 7.6 oranında artışı markanın hafif ticari araç gamının performansını güçlendirdi. Avrupa'da pazarın ortalama büyümesinin üzerinde yüksek performans gösteren ve dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de atağını sürdüren Peugeot, 2014 yılının ilk yarısında küresel satışlarında yüzde 5.7 artışla 853 bin adede ulaştı.
Avrupa binek ve hafif ticari araç pazarı (30 ülke) 2014'ün ilk yarısında yüzde 6,6 oranında artış gösterdi. İspanya, İngiltere, Almanya, Fransa ve İtalya gibi gelişen pazarlarda Peugeot, yenilenen binek otomobil ve hafif ticari araç gamının başarısından faydalandı ve satışlarını yüzde 7.6 artırarak 422 bin 400'ü binek, 86 bini hafif ticari araç olmak üzere toplam 508 bin 300'e ulaştı. Bu satış adetleri Peugeot'ya yüzde 6.6 oranında pazar payı sağladı.
Peugeot Batı Avrupa pazarlarının büyük bir çoğunluğunda ve özellikle İspanya, İtalya ve Portekiz'de aynı zamanda Orta ve Batı Avrupa'nın en büyük 6 pazarında da volüm olarak artış gösterdi. Marka bölgenin birçok ülkesinde, özellikle Fransa, İtalya'nın yanı sıra Avusturya, Belçika, Danimarka ve Norveç'te artış gösteren binek ve hafif ticari araç pazar payları kaydetti.
Fransa'da 2 kat hızlı gelişme
Fransa'da, ilk yarıyılda, Peugeot pazardan iki kat hızlı gelişme gösterdi ve binek ve hafif ticari araç pazarında yüzde 16.8 pay elde etti. 2013'ün ilk yarısına göre yaklaşık 1 puanlık artış gösteren pazar payı ile perakende kanalında ilerleme gösteren marka böylece karlı bir büyümeden yararlandı.
İlk yarıyılda 36 bin 700 adedi Peugeot 301 olmak üzere Peugeot 308, 408, 508 ve 301 modelleri toplam 123 bin 600 adet satış ile iyi bir performans gösterdi. Haziran ayı satışlarında pazar payı 2013'e oranla 0.7 puanlık bir ilerleme ile yüzde 2.35'e ulaştı. 2014'ün ilk altı ayında pazar payı yüzde 2.3'e ulaştı.
Türkiye'de, kredi faiz oranlarının yüksekliği ve Türk Lirası'nın değer kaybını dengelemek amacıyla devreye giren fiyat artışları sonucunda pazar ilk yarıyılda yüzde 26 oranında daraldı. Bu bağlamda, Peugeot 9 bin 600 araç sattı ve B segmentinde 0,8 puanlık pazar payı artışı gerçekleştirdi. Peugeot 301 haziranda kendi sınıfının lideri ve ilk yarıyılda toplamda 3. oldu. Yeni Peugeot 508'in ve 308'de otomatik vitesli ürün lansmanlarının ikinci yarıyılı canlandırması bekleniyor.
Çin'deki yükselişinden ve Avrupa'da yakın zamandaki makyajlanmasından faydalanan Peugeot 3008'in dünya satışları yüzde 13 artarak 83 bine çıktı. Peugeot 301, Çin'deki lansmanı sonrasında yüzde 55 artışla 58 bir 100 adede çıkan satışlarıyla başarısını sürdürüyor.
Peugeot Avrupa ve Asya'da vites yükseltti
Peugeot, 2014 yılının ilk yarısında dünya satışlarını yüzde 5.7 artırarak, 853 bin adede ulaştı. Peugeot'dan yapılan açıklamaya göre, özellikle Avrupa ve Çin pazarlarında markanın satışları artış gösteriyor.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Kiralık minibüse talep artışı varEnterprise’ın Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, 'insanlar ailece seyahatlerini araç kiralamaya yönlendirdi. Bu noktada, bavul kullanımı ve kişi sayısı, minibüs ve SUV gövde tipli araç kiralamada geçen yıla göre yüzde 60’a varan artışlar yaşadık" dedi.
VW'de üst düzey atamaAudi, Bentley, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu'ndaki liderlik değişiminin şirketin güçlü işçi temsilcileriyle maliyet indirimini müzakere etmeye çalıştığı bir zamanda gelmesi dikkati çekti.
Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldiOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin 3. Koronavirüs Etki Araştırması’na göre; üretime devam eden şirketlerin oranı yükselişe geçti. Ara veren şirketler ise bu ay çalışmalarına başlayacaklarını açıkladı.
Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecekYeni tip corona virüs (Kovid-19) tedbirlerini alarak üretime başlayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, üretim ve ihracat hedeflerini artırmak için İŞKUR üzerinden 800 kişilik ilave istihdam sağlayacak.
Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldıUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv endüstrisi Covid-19 salgınının etkisinin sürdüğü Mayıs ayında geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 56 düşüşle 1 milyar 203 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye’nin Otomobili’nin fabrikasına ‘ÇED Olumlu’ raporuTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından çalışmaları planlandığı biçimde sürdürülen Türkiye’nin Otomobili yatırımı Bursa’nın Gemlik ilçesinde inşa edilecek olan fabrika inşaatının başlayabilmesi için gerekli ÇED raporunu olumlu olarak aldı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim