• BIST 9092.76
  • Altın 2324.897
  • Dolar 32.3656
  • Euro 34.97
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C

Peugeot'den sadeleşme hamlesi

Peugeot'den sadeleşme hamlesi
PSA Peugeot Citroen Grubu yeniden yapılanma sürecine girecek. Sadeleşerek yüklerinden kurtulmayı hedefleyen firma, tüm ürün yelpazesini gençleştirdi.

Yeniden yapılanma sürecine giren Peugeot, model yelpazesini sadeleştirip rekabete geri dönecek. Peugeot, Çin ve Avrupa’da gaza basmayı planlıyor

Özellikle Avrupa’daki durgunluk nedeniyle zorlu günler yaşayan PSA Peugeot Citroen Grubu, Çinli Dongfeng’le ortaklık ve Carlos Tavares’in dümene geçmesinin ardından yeniden yapılanma sürecine girdi. Grubun stratejisi çerçevesinde kendisine yeni bir plan yapan Peugeot, “sadeleşerek” yüklerinden kurtulmayı, başta Avrupa olmak üzere belirli pazarlarda gaza basarak “yarışa geri dönmeyi” hedefliyor.

"Tüm ürün yelpazesi gençleştirildi"

Kapsamlı bir yenilenme operasyonu geçiren 508’in lansmanında bu planlara değinen Peugeot CEO’su Maxime Picat, neredeyse tüm ürün yelpazesini gençleştirdiklerini, gelecekte de temel yapıyı şimdiki gibi 24 değil, 13 model etrafında inşa edeceklerini söyledi. Böylelikle model yelpazesini sadeleştirip, eskiyen modelleri de devre dışına çıkaracaklarını kaydeden Picat, “Bu bize yalın ama son derece etkili, aynı zamanda dünya çapında satılacak bir ürün yelpazesi oluşturmamıza izin verecek. Böylece müşterilerimizin ürünlerimizi daha fazla tanımasını ve bağlanmasını sağlayacak” dedi.

"Canlanıyoruz"

Son yıllardaki zorlu ekonomik koşullara rağmen, benzeri görülmemiş bir ürün portföyü ve küreselleşme sayesinde olumlu sonuçlar alınmaya başlandığını, Dongfeng gibi güçlü bir ortakla “yarışa geri döndüklerini” vurgulayan Picat, markanın bir kez daha canlanma sürecine girdiğini, bunun da, yaklaşık bir yıllık sürede alınan olumlu sonuçlarla kanıtlandığını kaydetti.

Yeni modeller üzerinde çalışmaya devam ettiklerini belirten Picat, RCZ-R gibi simgesel ve daha sportif araçların geleceğini de vurguladı.

"Türkiye'de ilk önceliğimiz karlılık"

Peugeot CEO’su Maxime Picat, Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu söylerken, son dönemde yaşanan siyasi gelişmeler ve kurlara bağlı olarak satışlarında önemli kayıp yaşadıklarını vurguladı. Özellikle artan kur nedeniyle fiyatların yükseldiğini hatırlatan Picat, “Biz herşeye rağmen önümüze bakıyoruz ve karlılığa odandık. Türkiye’de ilk önceliğimiz karlılık. Adetler ikinci planda. Belirlisizliğin kalkması ve kurun normale dönmesiyle eski gücümüze ulaşacağımıza inanıyorum” dedi.

508’in lüks etkisi arttı

Peugeot’nun D-sınıfı modeli 508, kapsamlı yenilenme operasyonu geçirdi. Lüks algısı artırılan 508, eylül ayında Türkiye’de de satışa çıkacak. Markanın yeni aile yüzüne kavuşan 508, LED teknolojili ön farların yanı sıra, tasarımı değişen stop lambaları ve kromajı artırılan radyatör ızgarasıyla daha lüks görünürken, kendisini farkettiriyor. Dokunmatik ekranlı orta konsol, geri görüş kamerası ve Kör Nokta Uyarı sistemi gibi unsurların da donanımlara eklendiği 508’de, 6 ileri manuel veya 6 ileri yeni otomatik vites kutusuyla eşleşen Euro6 normlu 1.6 lt (165 HP) turbo benzinli ve “BlueHDi” teknolojisine sahip 2.0 lt (150 ve 180 HP) dizel motor da yenilikler arasında.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim