• BIST 96.636
  • Altın 144,667
  • Dolar 3,5715
  • Euro 4,0214
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C

Pilot müdahalesi uçağı düşürdü!

Pilot müdahalesi uçağı düşürdü!
Arp sanatçısı Ceren Necipoğlu’nun ailesinin açtığı davada savunma avukatları uçağı pilotların akılalmaz hatalarının düşürdüğünü söyledi...

Pilot müdahalesi uçağı düşürdü!

Arp sanatçısı Ceren Necipoğlu’nun ailesinin açtığı davada savunma avukatları uçağı pilotların akılalmaz hatalarının düşürdüğünü söyledi...

Arp sanatçısı ve öğretim görevlisi Fatma Ceren Necipoğlu'nun 1 Haziran 2009'da Atlas Okyanusu'na düşen Air France uçağında ölümüyle ilgili 4 ayrı şirkete tazminat davası açıldı.
 
Davada savunma yapan uçağın parça üreticisi Thales Avionic S.A. ile Thales S.A. şirketi, davanın reddini istedi. Avukatları Figen Sevüktekin aracılığıyla mahkemeye cevap dilekçesi sunan iki şirketten Thales S.A. kazayla hiçbir ilgilerinin olmadığını belirtti.
 
ROTANIN DIŞINA ÇIKMIŞ

Air France'a ait uçağın düşmesinden sonra Fransa Hava Kazası Araştırma Kurulu'nun (BEA) bugüne kadar üç tane geçici rapor hazırladığını belirten Thales şirketinin avukatı, "Olaya bakmakla yetkili olan Fransız mahkemelerinde görülmekte olan davada nihai uzman raporunun sonucunun beklenmesi aşamasına gelinmiştir. Aynı davayla ilgili daha önce üç ayrı ülkede açılan davalar devam ettiği için Türk mahkemelerinin davaya bakma yetkisinin olmadığına karar verilmesini isteriz" dedi.
 
Avukat Figen Sevüktekin, "Çözümlenen kara kutular, uçaktaki stall (havada tutunamama) durumunun ve çarpmanın, pilotların uçaktaki geçici hız istikrarsızlığını yönetmekte yetersiz kalmaları ve uçağı düzgün şekilde uçuramamaları sonucu meydana geldiğini ortaya koymuştur.
 
İddia edildiği gibi pitot tüpü arızası yoktur. BEA raporlarında pilotaj hatalarına dikkat çekilmiştir. BEA'nın 29 Temmuz 2011'de çıkan üç numaralı raporunda, kazanın sebebi olarak pilotların manuel sürüş esaslarına ilişkin prosedürleri uygulamadıkları gösterilmiştir.
 
Yine raporda kazanın nedeni olarak pilotların uçuş güvenliğini ölümcül tehlikeye düşürecek şekilde hareket etmeleri ve uçağı uçuş rotasından çıkarmaları belirtilmiştir. Hatta pilotlar müdahale etmeselerdi hiçbir şey olmayacağı ortaya çıkmıştır.
 
3 numaralı en son BEA raporu, kara kutuların bulunmasından sonra yazılmıştır ve içerdiği bilgiler gerçeklere dayalıdır. Yine müvekkilim iki şirket, kusuru olmadığı için Fransa'daki ceza soruşturmasının dışında bırakılmıştır. Son BEA raporunun bu ay sonu çıkması beklenmektedir. Davanın reddini isteriz" dedi.
 
İSTENEN TAZMİNAT MİKTARI YÜKSEK
 
Fransa'daki ceza soruşturmasında adı geçen diğer davalı şirketlerden Air France S.A.'nın avukatı Ali Kartal da cevap dilekçesinde kazanın sebebinin henüz belli olmadığını ve istenen tazminat miktarının çok yüksek olduğunu açıkladı.
 
Kazada müvekkil şirketin ve çalışanlarının bir kusurunun bulunmadığını iddia eden Fransız hava yolu şirketinin avukatı, "Kazanın sebebi henüz belli değildir. İstenen tazminat miktarı da fahiştir.
 
4 bin metre derinlikte Fatma Ceren Necipoğlu'nun da aralarında bulunduğu bazı yolcuların cenazeleri ailelerine teslim edilmiştir" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim