• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 8 °C

Pirelli, Formula 1 lastiklerini test etti

Pirelli, Formula 1 lastiklerini test etti
Pirelli, gelecek dönem Formula 1 yarışlarında kullanılması düşünülen ve İzmit Fabrikası'nda ürettiği yeni 18 inç'lik lastikleri ilk kez test etti.

Silverstone Pisti’nde gerçekleşen testlerin, Formula 1 lastikleri ile normal yol lastikleri arasındaki teknoloji transferini daha da geliştirmesi hedefleniyor.

İngiltere’de bulunan Silverstone Yarış Pisti’nde gerçekleşen sezon içi 3. testte, Lotus Formula 1 takımının E22’si ile piste çıkan yedek pilot Charles Pic, 18 inç’lik lastiklerle izleyenleri etkiledi.

Pirelli’nin 2010 yılında Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi olmasından bu yana desteklediği 18 inç ölçüsündeki lastik fikri, modern pazar trendlerini yansıtırken, daha büyük ölçüde lastiklerin kullanılmasıyla, Formula 1 lastikleri ile normal yol lastikleri arasındaki teknoloji transferinin daha da geliştirilmesi hedefleniyor.

14 turluk testte, yeni tasarlanan lastiklerin mevcut 13 inç’lik Formula 1 lastikleri ile aynı performans ve dayanıklılık standartlarına sahip olduğu görüldü. Silverstone’da test edilen lastiklerin taban genişlikleri 13 inç’likler ile birebir aynı, çapı ise, 30 milimetre daha fazla olmasına rağmen, daha ince yanaklara sahip olduğu için iki farklı ölçüdeki lastiğin de ağırlıkları aynı.

“Yarış ve yol lastikleri arasındaki bağı kuvvetlendirir”

Bugün artık 18 inçlik lastiklerin bile standart otomobillerde kullanılmaya başlandığını söyleyen Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery “Bu lastikler, markamızın Premium stratejisi kapsamında Pirelli mühendisleri tarafından geliştiriyor. Eğer takımlar bu yönde ilerlememizi isterse, kısa sürede bu lastikleri hazır edecek teknolojiye sahibiz. Bu lastiklerden daha iyi bir performans önceliklerimiz arasında yer almasa da, yeni lastikler beklentilerimiz ile paralel sonuç verdi. Bu nedenle Formula 1 yarışlarında çok önemli bir dönemeçte olduğumuzu söyleyebiliriz” dedi.

18 inç lastik seçeneğinin yol lastikleri ile yarış lastikleri arasında mümkün olan en yakın bağın kurulmasını sağlayacağını söyleyen Hembery, “Ancak bizim rolümüz, Formula 1’de değişim yapmak değil. Lastik değişiminin aktif bir şekilde üzerinde ısrar ettiğimiz bir süreç olmadığını da vurgulamak isteriz. Amacımız, ekiplerin ve pilotların, seçecekleri çerçeve ne olursa olsun, ellerindeki donanım, düzenleme ve kaynakları en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olmak” dedi.

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni Discovery KKTC’de görücüye çıktı26 Mayıs 2017 Cuma 16:06
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Yeni Ford Kuga ve Ranger İstanbul’da24 Mayıs 2017 Çarşamba 16:06
  • Fiat Chrysler'e ABD'de emisyon davası açıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim