• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 11 °C

Pirelli’den 35 Milyon Euro’luk yatırım

Pirelli’den 35 Milyon Euro’luk yatırım
Pirelli Grubu’nun en büyük ve en kapsamlı üretim tesisi olan İzmit fabrikası toplam 340,000 m2’lik alanda yılda 8 milyon adet lastik üretiyor ve bunun 1 milyon adedini ağırvasıta lastikleri oluşturuyor.

1960 yılında kurulan ve günümüzde 1900 kişiye istihdam yaratan tesiste; hafif ticari araç lastikleri, ağır vasıta ve römork lastikleripazarın talep ettiği bütün ölçüve koşullara göre üretiliyor. Uzun yol kullanımından bölgesel kullanıma, off şartlardan kış ve çok amaçlı kullanıma hitap eden ürün gamının en önemli üyesi olan yeni 01 Serisi’nin de üretimiİzmit’te gerçekleştiriliyor. 01 Serisiarttırılmış kilometre performansı, kaplanabilirlik, düzenli aşınma ve geliştirilmiş direksiyon hakimiyeti sağlayan SATT teknolojisiyle geliştirildi ve üretiliyor.

35 Milyon Euro’nun Üzerinde Teknoloji Ve Ar-Ge Yatırımı
 
Tamamı Türk personelden oluşan Türk Pirelli’nin Ar-Ge birimi 2007 yılında kuruldu. Pirelli, lastik sektöründe oransal olarak Ar-Ge çalışmalarına en çok yatırım yapan firma olarak dikkat çekiyor. Cirosunun yaklaşık %3’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayıran Türk Pirelli bunun dışında Ar-Ge laboratuarlarına ve lastik test makinelerine yaklaşık 3 milyon TL yatırım yaptı.Marka bu sayede de pazarın değişen şartlarına, tüketicibeklenti ve taleplerine en uygun ürünlerigeliştiriyor. Yine fabrika içerisinde gerçekleştirilen iç ve dış mekan testleriyle ürünlerin bu ihtiyacı en iyi şekilde karşıladığı test ediliyor.
 
Türk Pirelli 2012 yılı içinde 35 milyon Euro’luk teknoloji yatırımı gerçekleştirdi.Bu yatırım; Tamçelik (AS) yeni nesilotobüs ve kamyon lastikleri için yeni teknoloji üretim hattı, düşük dönme dirençli karışımlar için yeni teknoloji mixing (karışım hazırlama) makineleri, yeni ticari araç lastikleri yarımamul makine hattının teknolojik iyileşmesi amaçlı yeni makinelerini de kapsıyor. Marka her yıl bu civarda teknolojik yatırım yapıyor.
 
Sosyal Sorumluluk Bilinciyle Hareket Ediyor
 
Sadece gerçekleştirdiği üretimle istihdam yaratmakla kalmayan Türk Pirelli aynı zamanda sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek bulunduğu bölgenin gelişimine katkı da sağlıyor.Türk Pirelli’nin bölgede iki okul yatırımı bulunuyor. Bunlardan biri 1968 yılında açılan Türk Pirelli İlkokulu ve diğeri ise 2008 yılında  “Eğitime %100 Destek” kampanyası çerçevesinde açılan İzmit Köseköy Pirelli Lisesi. Sadece her yıl okulların bakım ve onarımını yapmakla kalmayan Türk Pirelli, aynı zamanda kütüphane kurmakta. Bunun yanı sıra Pirelli çalışanları öğrencilere gönüllü olarak ders de veriyor. Ayrıca bölgede Pirelli Ormanı da yer alıyor. Pirelli çalışanlarının kurduğu Pirelli Gönüllüleri topluluğu bölgede diğer okullara da gönüllü olarak eğitimler veriyor.Bunun dışında Türk Pirelli, Kocaeli Görme Engelliler Derneği’nin “1 Fidan 1 Hayat” projesine de destek veriyor.
 
Ağır Vasıta Kış Lastikleri Üreten Tek Tesis
 
İzmit’tebulunan Türk Pirelli tesisi Türkiye’de ağırvasıta kış lastiklerini üreten tek fabrika olma özelliğiyle öne çıkıyor. Yılda bir milyon adet ağırvasıta lastiği üreten Türk Pirelli pazardaki büyümesini hem Avrupa’da hem de iç piyasada sürdürüyor ve üretiminin %60’ını başta Avrupa olmak üzere yurt dışına ihraç ediyor. Pirelli ağırvasıta lastiklerinin de %’60’ı yurt dışına ihraç ediyor.
 
Tesiste hafif ticari araç lastiği ve tam çelik kamyon/otobüs lastikleri iç piyasa koşullarına göre tasarlanıyor. İzmit’te ki Ar-Ge ekibi özelikle ALL Steel lastikler, hafif ticari araç lastikleri,Formula 1 ve yarış lastikleri konusunda önemli bir üs haline gelmiş durumda.
 
Bunun yanı yıra Türk Pirelli’nin İzmit’te fabrikası 2011-2013 yılları arasında Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi Pirelli’nin tüm Formula 1 lastikleri üretiminigerçekleştirmesiyle de önem kazanıyor. Sadece Formula 1 lastiklerini üretmekle de kalmayan Türk Pirelli, Pirelli Grubu’nun tüm motorsporları aktivitelerinin de üretimini gerçekleştiriyor olması itibariyle “Şampiyonların Fabrikası” olarak da adlandırılıyor. Marka, teknolojinin en uç noktası olan F1’den elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimi normal yol lastiklerine aktarıyor.
 
Pirelli W:01; Ağır Vasıta Kış Lastikleri İle Kışlar Daha Güvenli
 
Pirelli, gündemdeki ağır yük taşıyan araçlarda başlayacak olan kış lastiği zorunluluğu için, ağır vasıta lastiklerinde sahip olduğu 100 yıllık bilgi birikimi ve deneyimin yansıması olarak öne çıkan ve Türk Pirelli’nin İzmit’teki tesislerinde üretilen 01 Serisi Ağır Vasıta ailesinin üyeleri FW:01 ve TW:01 kış lastiklerini tüketicilerin kullanıma sunuyor. W:01 Serisi yapısında barındırdığı üstün teknolojiyle kış aylarında da yüksek performans ve güvenlik bekleyen ağır vasıta sürücülerinin ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veriyor. W:01 Serisi; daha uzun ömür, daha fazla kaplanabilirlik, karlı yüzeyde daha fazla çekiş ve ıslak zeminde daha iyi yol tutuş özellikleri ile dikkat çekiyor.
 
Tüm 01 Serisi lastiklerinde olduğu gibi FW:01 ve TW:01 ağır vasıta kış lastikleri de bünyesinde barındırdığı Pirelli patentli RSR (Rotated Shoulder Rib) teknolojisi ile artırılmış yol tutuş ve lastik blokları arasına optimum miktarda kar toplama özelliğine sahip olmakta ve bu sayede karlı zeminde en iyi şekilde tutunmaktadır. W:01 kış lastikleri +4 derecenin altındaki hava koşullarında M+S lastikleriile karşılaştırıldığında %13 daha iyi direksiyon hakimiyeti sağlarken, karla kaplı yolda %23 daha düşük fren mesafesi sunar ve virajlarda daha iyi yol tutuşu garanti ediyor. 315/80R 22.5, 295/80R 22.5, 315/60R 22.5,315/70R 22.5, 385/65R22.5, 385/55R 22.5ve 17,5inç jantölçülerinde ilk kez Pirelli tarafından pazara sunulan W:01 ağır vasıta kış lastikleri taban desenlerindeki blokların geometrisi ve yüksek dolu/boş oranıyla özellikle şehirlerarası çalışan uzun yol otobüsleri için ideal bir çözüm ortağı olarak öne çıkıyor.
 
W:01 Serisi bünyesinde barındırdığı; kendi kendini temizleme özelliği, çekiş gücünü arttırmak için tasarlanan merdivenli blok duvarı yapısı, ısı üretimini engellemek amacıyla tabanda yüksek miktarda silika içerikli karışımların kullanılmış olması, lastikte düzenli aşınma sağlayarak lastik ömrünü uzatan 3SB (Üç Sandviç Kuşağı) teknolojisi, yol tutuşu güçlendiren DLTC (Çift Katlı Taban Karışımı) katmanı, kaplanabilirlik, topuk ısıl kararlılığı ve dayanıklılığı sağlayan Altıgen Topuk Teli ve paslanmaya karşı dayanıklılık için FRC (Lastikle Bütünleşmiş Kuşak Teli) teknolojisi gibi özelliklerle birçok avantajı da beraberinde getiriyor. Darbelere karşı dayanıklı ve daha fazla yük kapasitesine sahip olacak şekilde tasarlanan W:01 Serisi’nin yanaklarında, 01 Serisi’ndeki tüm lastiklerin yanaklarında olduğu gibi ECOIMPACT işaretleri yer alıyor. Bu işaretler W:01 kış lastiklerinin; kritik kış koşullarında güvenlik ve kilometre performansı, yüksek kaplanabilirlik, azaltılmış yakıt tüketimi ve düşük CO2emisyonları, yüksek akustik konforu garanti ettiğini gösteriyor.W:01 ağır vasıta lastiklerinin üretiminde en gelişmiş teknoloji olan SATT teknolojisi kullanılıyor. Bunun dışında yenilikçi kuşak dizaynı dayanıklılık ve güvenilirlik bakımından üstün performans seviyeleri elde etmesine olanak sağlarken konfor ve çevre saygısı ayrıcalıklarını da muhafaza ediyor.
 
Otomobil Lastiklerinde %20, Ağır Vasıta Lastiklerinde %35 Oranında Yakıt Tüketimine Etkili
 
Yeni Avrupa Birliği Lastik Etiketleme Yönetmeliği, lastiklerin yakıt verimliliği (dönme direnci), ıslakta tutunma ve dış sesi hakkında bilgilerin gösterimi ile ilgili etiketleme şartını zorunlu kılıyor. Yeni yönetmelik düşük gürültü seviyesine sahip yakıt tasarrufu sağlayan güvenli lastikleri teşvik ederek karayolu ulaşımının güvenliğini ve verimliliğini artırmayı hedefliyor. Lastik etiketleme yönetmeliği son kullanıcılara doğru lastik seçimleri için şeffaflık ve daha fazla bilgi sahibi olma imkanı sunuyor. Yönetmelik, 1 Temmuz 2012 itibariyle üretilen ve 1 Kasım 2012 itibariyle Avrupa Birliği ülkelerinde satışa çıkan tüm lastiklerin son kullanıcıların satın alma öncesinde görebilecekleri şekilde etiketlenmesini gerektiriyor.
 
Lastikler yuvarlanırken seyahat yönünün tersine hareket eden bir güç uygulamaktadırlar. Lastiklerin, binek araçlarda %20, ağırvasıtalarda ise %35 oranında yakıt tüketimine etki ettiği göz önünde bulundurulduğunda, düşük Dönme Direnci değerlerine ulaşmak daha da önem kazanıyor. AB Lastik Etiket Yönetmeliğine göre dönme direnci, ağırvasıtalarda A’dan (en iyi derece) F’ye (en kötü derece), otomobil ve hafif ticari araçlarda ise G’ye (en kötü derece) kadar dereceler halinde ifade ediliyor. “C” ile “B” olarak sınıflandırılan lastiklerde yakıt tüketimi otomobilde %2,5-%4,5 arasında, ağırvasıtalarda ise %5-%8 arasında artış veya düşüş anlamına geliyor. Örneğin yılda karışık zeminde 20.000 km yapan bir sedan araçta “C” etiketi olan bir lastik yerine “B” etiketi olan bir lastik tercih eden sürücü %3,35 daha az yakıt tüketerek 45,5 litre yakıt ve 108,4 kg CO2tasarrufu sağlamış oluyor. Her bir sınıf arasındaki fark, 80 km/s hızdayken ıslak zeminde fren mesafesinde yaklaşık 2,6 metre azalma veya artış anlamına geliyor. Ses Seviyesi ise; trafik gürültüsü, trafik yoğunluğu, araç türü, sürüş şekli ve lastik-yol etkileşimi gibi birçok faktör tarafından belirlenen çevresel bir konudur. Etikette belirtilen değer sürüş sırasında sürücünün algılayacağı içsel değer değil, gürültü kirliliğine yol açan dış değerdir.
 
Pirelli “AA” Sınıfı Yeni Ağır Vasıta Lastiğini Sunuyor: Yeni ST:01 Tükenmeyen Enerji Serisi
 
Daha uzun ömür ve düşük yakıt tüketimi özelliklerine sahip 01 serisi ile ağır vasıta lastiklerindeki pazar liderliğini sürdüren Pirelli, treyler ve Semi-treyler için özel olarak ürettiği ve yeni Avrupa Lastik Etiket uygulamasına göre AA etiket değerine sahip yeni ST:01 Tükenmeyen Enerji serisini satışa sunuyor.
 
Pirelli AA etiketine sahip yeni ST:01 Tükenmeyen Enerji ağırvasıta lastiklerini 385/65 R 22.5 ölçüsü ile 2013 Ocak ayından itibaren satışa sunuyor. Kasım ayından itibaren yürürlüğe giren AB lastik etiketleme yönetmeliği lastiklerin yakıt verimliliği (dönme direnci), ıslakta tutunma ve dış sesi hakkında tüketicilere şeffaf bir şekilde bilgi veriyor ve tüketicilerin doğru lastiği seçerken daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlıyor.
 
Özellikle filolar açısından bakıldığında dönme direnci ve sürüş güvenliği çok büyük önem arz ediyor. Çekici ve treylerden oluşan bir ağır vasıta ele alındığında treylerin tüm lastikleri dönme direncinin %50’sini oluşturuyor. Tam bu noktada ise Pirelli’nin yeni ürünü ST:01 Tükenmeyen Enerji lastikleri devreye giriyor. Yeni ST:01 serisi bir ağır vasıta lastiğinin ihtiyaç duyduğu dayanıklılık, uzun ömür ve güvenliği sunmakla kalmıyor düşük dönme direnciyle de önemli oranda düşük yakıt tüketimi ve çevre dostu özellikler sunuyor.
 
Yeni ST:01 Tükenmeyen Enerji serisi silika içeren taban karışımı ve yenilikçi deseni sayesinde ısı üretimini azaltır. Bu sayede daha düşük dönme direnci ve dış etkenlere karşı daha dirençli ve daha uzun ömür sunan Pirelli ST:01 Tükenmeyen Enerji serisinin aynı zamanda yeni yanak profili ve topuk yapısı tümüyle yenilenmiştir.
 
Pirelli, Avrupa Lastik Etiketi sınıflandırmasında yapılan değerlendirmelerin bir lastiğin doğru hava basıncında kullanıldığını göz önünde bulundurarak yapıldığını hatırlatarak ST:01 Tükenmeyen Enerji serisinin en yüksek değer olan AA etiketiyle dönme direnci ve fren performansında tam not aldığının altını çizmektedir.
 
Sadece yüksek performanslı lastik geliştirme konusunda iddialı olmakla kalmayan Pirelli, aynı zamanda filolarda en iyi performansı sağlayacak olan yüksek teknolojileri de geliştirip lastik sektörüne kazandırıyor. Bu teknolojilerin en yenisi olarak gösterilen, lastik basıncını anlık olarak ölçüp sürücüyü bilgilendiren CyberTMFleet’ sistemidir.Bu yılın sonuna kadar 385/65 R 22,5 ölçüsüyle satışa sunulacak olan ST:01 Tükenmeyen Enerji ürün gamına en kısa zamanda 385/55 R 22,5 ölçüsü de katılacak.
 
pirelli1.jpg
 
pirelli2.jpg
 
pirelli3.jpg
 
pirelli4.jpg
 
pirelli5.jpg
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni Discovery KKTC’de görücüye çıktı26 Mayıs 2017 Cuma 16:06
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Yeni Ford Kuga ve Ranger İstanbul’da24 Mayıs 2017 Çarşamba 16:06
  • Fiat Chrysler'e ABD'de emisyon davası açıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim