Geçen sene yurtdışı seyahat sektörünün ilk raporunu açıklayan firma olan Prontotour, bu sene yine 2013 raporunu acenteler toplantısında açıkladı. Raporda, 2013 yılında yüzde 25'lik büyüme hedefine ulaşıldığı belirtilirken, 2012 yılında 125 milyon TL olan cironun 2013 yılı sonunda henüz kesinleşmemiş olmasına rağmen 157 milyon TL civarlarıında olduğu kaydedildi.
''300 KAT BÜYÜDÜK''
Toplantıda konuşan Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, sektörde 20. yılını doldurduklarının altını çizerek, 1999 yılında 500 bin TL cirosu olan şirketlerinin geçen süre zarfında 300 kat büyüdüğünü ve bine yakın şubeye ulaştığını belirtti.
DÜNYADAN 10 KAT DAHA HIZLI BÜYÜDÜK
2013 yılının çok hareketli bir yıl olmasına rağmen yüzde 25'lik hedeflerini tutturduklarını söyleyen Onaran, ''Büyümek zorundayız. Son 10 yılda yüzde 50 ile büyüdük bu da dünyadan 10 kat daha hızlı büyüdüğümüzü gösteriyor. Önümüzdeki 10 yıl içinde 10 kat daha büyüme öngörüyoruz.'' dedi.
SATIŞLARIN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ ACENTALAR YAPIYOR
Toplantıda acentelerin önemine de değinen Onaran, sadece internet üzerinden yapılan araştırmalar ile tur satın alınmadığını dile getirerek, ''Türk insanı yüz yüze konuşmayı seviyor. Bizim gibi dünyanın dört bir yanına kültür turları satıyorsanız bu detay çok önemli oluyor. İstatiklerimize baktığımızda da satışlarımızın büyük bir bölümünün bire bir satışlardan gerçekleştiği görülüyor. O yüzden bizim için işin acentalar ayağı çok önemli.'' diye konuştu.
DÖVİZ ARTTI DİYE VATANDAŞ TATİLİNİ İPTAL ETMİYOR
Son günlerde yaşanan sıcak gelişmeler yüzünden döviz kurunda yaşanan artışın sektöre yansımasını da değerlendiren Onaran, döviz kurunda yaşanan artış sonrası tüketici talepleri ile ilgili ilginç bir ayrıntıya dikkat çekti. Turları euro üzerinden sattıklarını ve euronun 3 TL'yi zorladığını ifade eden Onaran, vatandaşların artık döviz yükseldi diye tatillerini iptal etmediğini vurgulayarak, sadece turlar için ayırdıkları paranın karşılığı olan turlara yöneldiklerini söyledi.
İNTERNETE SAATTE 450 TL HARCIYORUZ
Konuşmasını bitirirken internet yatırımlarına da değinen Onaran, Prontotour'a ait ilk internet satış sitesini kurduklarında 450 TL gibi bir rakam harcadıklarını şimdi ise bu rakamı neredeyse saattte harcadıklarını söyledi. Onaran, internet yatırımlarına şimdiye kadar ise 1 milyon TL'ye yakın bir para harcadıklarını da belirtti.
2014 YILI HEDEFİ YÜZDE 15
Onaran'dan sonra hedefler üzerine konuşan Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar ise 2013 yılını değerlendirerek 2014 yılı hedeflerini açıkladı. 2013 yılında yüzde 25'lik bir büyüme ile 157 milyon TL ciro yaptıklarını söyleyen Özkar, 2014 yılında yurtdışı turlarında büyüme hedeflerinin yüzde 15 olarak belirlendiğini söyledi.
SATIŞLARIN YÜZDE 61'İ ACENTALARDAN
2013 yılında yapılan satışlarda call center ve internetin payının yüzde 39 olduğunu ifade eden Özkar, yüzde 61'lik bir ciddi bir bölümün ise acentalar üzerinden gerçekleştiğini vurguladı. Yapılan satışlarda kredi kartlarının payının yüzde 86'lara çıktığını da söyleyen Özkar, taksit ortalamasının ise yüzde 5.5 olduğunu ifade etti. Özkar, 2013'de en iyi satılan destinasyonların İtalya, Orta Avrupa, İspanya, Balkanlar ve gemi turlarının olduğunu vurguladı.
DEVRİM NİTELİĞİNDE KARAR!
Özkar, konuşmasının sonunda Prontotour'un ilk kez uygulamaya koyduğu devrim niteliğindeki bir kararı da katılımcılarla paylaştı. Sektörde yanlış yürüyen bazı şeylerin olduğunu söyleyen Özkar, tur satışlarında yer alan ve müşterileri mağdur vb.(ve benzeri) ibaresini kaldırdıklarını söyledi. Özkar, bu kararlarının diğer tur operatörleri tarafından da uygulanmasını arzu ettiklerini belirterek, aldıkları karar ile sektörün güzel bir noktaya geleceğini söyledi.