• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

Rasekh, 3. Havalimanı yeşil bina olacak

Rasekh, 3. Havalimanı yeşil bina olacak
İstanbul'a 3. havalimanın 'yeşil bir bina' olacağını söyleyen Amerikalı mimar Rasekh, 'Teklifim oraya havalimanı dışında başka bina yapılmaması' dedi.

İstanbul ’da kurulacak 3. havalimanı projesinin detayları, basına yansıdığı anda pek çok tartışmanın fitilini ateşledi. Kimisi yer seçimini yanlış buldu, kimisi büyük bir ormanlık alanın tahrip edileceğini söyledi. Radikal ’e konuşan projenin mimarı Sidney Rasekh, eleştirilere yanıt verdi. Proje kapsamında havalimanının yılda 150 milyon yolcu ağırlayacağını belirten Amerikalı mimar, “Bu kapasiteyi kaldırabilecek, aynı zamanda güvenilir, ulaşılabilir ve kullanılabilir bir projeye ihtiyacımız var” dedi.

Bölgenin havalimanı için en uygun yer olduğunu savunan Rasekh, yer seçimini şu sözlerle açıkladı:
 
“Bir havalimanı inşa etmek istiyorsanız tercih edeceğiniz bölgenin düz olması gerekli. Ve eğer dikkatlice bakarsanız, İstanbul’da bir havalimanı için tek uygun alan da burası. Çünkü diğer alanlar ya tarım arazisi, ya orman ya da sulak bölge.”
 
Çevrenin büyük ölçüde zarar göreceği eleştirilerine karşı çıkan Rasekh, yeni havalimanının çevre dostu ‘yeşil bina’ olacağını ve güneş enerjisinden yararlanarak kendi enerjisini kendi üreteceğini ifade ederken, arıtma sistemi sayesinde de kendi su ihtiyacını karşılayacağını belirtti. Havalimanlarının büyük enerji harcadığını dile getiren Rasekh, insanların ‘yeşil bina’nın önemine kulak vermesi gerektiğine dikkat çekti. 
 
‘Bölge maden arazisi’ 
 
Bölgede yer alan ormanların tahrip edileceği endişesini yanıtlayan mimar, arazinin büyük bir bölümünün maden ocakları tarafından tahrip edildiğini söyledi. Rasekh, “Projenin yapılacağı alan uzun yıllar boyunca maden arazisi olarak kullanılmış. Kesinlikle ormanla bir bağlantısı yok. Sadece madenlerin güvenliğini sağlamak için sonradan dikilen tek tük ağaçlar var. Ben inşaat sırasında hiç ağaç kesilmeyecek demiyorum. Ancak bizim önerimize göre kesilen ağaç sayısı kadar yenisi dikilecek” diye konuştu.
 
Sidney Rasekh, “Eğer planım tamamen uygulanırsa havalimanı çevresindeki yapılaşma sınırlandırılacak. Benim teklifim havalimanı dışında yapılaşmaya kesinlikle izin verilmemesi” dedi.
 
Havalimanı için bazı göllerin doldurulacak olmasıyla ilgili eleştirileri de yanıtlayan Rasekh, “Bölgede yer alan göletler 1 ile 5 metre arasında derinliğe sahip yapay göletler. Pek çoğu maden ocakları tarafından açılmış ve içi de yine bu ocaklarca suyla doldurulmuş. Hiçbir şekilde doğal su kaynakları değil. Doldurulmalarının çevreye olumsuz bir etkisi olmayacak” diye konuştu. 
 
Taksim’e 15 dakika 
 
İstanbul’un en büyük sorununun ulaşımdan kaynaklandığını dile getiren Rasekh, yeni havalimanından bağlanacak hızlı tren hattıyla Taksim Meydanı’na 15 dakikada ulaşılabileceğini, 3. köprü ve Marmara Otoyolu inşası sonrası yapılacak başka bir tren hattıyla da Sabiha Gökçen Havalimanı’na raylı sistem bağlantısı kurulacağını ifade etti.
 
“İstanbul’u Maslak’a çevirmemeliyiz”
 
Amerikalı mimar Sidney Rasekh “Daha önce de söylediğim gibi, İstanbul’u bir Maslak’a çevirmemeliyiz. İstanbul en az 7 bin yıllık tarihi dokuya sahip bir şehir. Bu şehrin tarihi dokuya saygılı bir şekilde yapılaşması gerekir” dedi.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim