• BIST 9530.47
  • Altın 2473.951
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.7752
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 15 °C

Raylı sistemde maksimum güvenlik önlemi

Raylı sistemde maksimum güvenlik önlemi
Raylı sistemlerde kullanılacak yeni nesil alıcılar, demiryolu taşımacılığında güvenliği maksimuma çıkaracak.

Gerçek zamanlı elde edilen fiziksel ve teknik veriler, raylı sistemlerin kalitesini artıracağı gibi güvenliği de optimum seviyeye taşıyacak.Çelik raylar üzerinde ilerleyen hızlı trenler veya elektromanyetik kuvvetle sürtünme etkisi olmadan havada ilerleyerek giden Maglev trenler olsun, geleceğin karadaki en hızlı ve konforlu taşımacılığını temsil eden raylı sistemler güvenlik alanında da hızla çağ atlıyor.

Hong Kong Politeknik Üniversitesi tarafından geliştirilen takip sistemi, en ekonomik ve en verimli raylı sistem alıcılarını sunuyor. Çin ile şehir-devlet Hong Kong’u birleştiren 36 kilometrelik demiryolu üzerinde test edilen yeni fiber optik alıcılar, gerçek zamanlı ölçümlerle olası tehlikelere karşı erken uyarı sistemi oluştururken, trenlerin aralıksız sefer yapmalarından kaynaklanan teknik sorunların da anında tespit edilmesini sağlıyor.

Demiryolu üzerinde belli aralıklarla yerleştirilen alıcılar, raylı sistemi başından sonuna denetleyen bir zincir oluşturuyor. Alıcılar, demiryolunun yanı sıra, trenin mekanik kısımlarına da yerleştiriliyor.Fiber optik alıcılar, bir sinyali bir diğer sinya türüne çevirerek çeşitli ölçümler yapılmasını sağlıyor. Örneğin, bir ışık sinyali elektriksel sinyale dönüştürülüyor ve basınç ve hızlanma gibi parametrelerin ölçülmesini sağlıyor.

Teknik ölçümler, trenin fazla yük alması gibi durumlarda anında uyarı sağlıyor.Havayolu taşımacılığına kıyasla operasyon ve inşaat maliyeti çok daha ucuz olan raylı sistem, tren ve raylar arasındaki etkileşim artırıldığında çok daha etkin bir hale gelecek.Çinli mühendislerin geliştirdiği uyarı ve güvenlik sistemi, ilk olarak Avustralya ve Singapur’un ilgisini çekti.

Hızlı trenlerde kullanılacak olan fiber optik alıcılar, nüfus yoğunluğunun giderek arttığı ve ulaşıö altyapısının geliştiği bölgelerde raylı sistemleri daha etkin kılacak. Uyarı sisteminin yıllık bakım masrafının ise bir hat için 250 bin dolar olduğu belirtiliyor.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim